Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 TD] Problem z układem chłodzenia

ODPOWIEDZ
51abes
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 13 gru 2010, 00:03

[B4 1.9 TD] Problem z układem chłodzenia

Post autor: 51abes » 18 lis 2014, 20:53

(Na początek pitu pitu, konkretny problem niżej podkreślony)
Witam wszystkich! To chyba mój pierwszy post mimo że na forum jestem już od dawna, ale nigdy nie miałem potrzeby prosić o pomoc, mimo że posiadam już drugą 80tkę w karierze, do rzeczy:
Do niedawna nie było większym problemów z moim dieselkiem, dolewałem litr płynu średnio raz na 2000km i w sumie nie dociekałem co jest nie tak, aż do nie dawna gdy na odcinku 20 km pozbyłem się całego zapasu tj. 3 litrów petrygo z bagażnika. Czym prędzej pojechałem do znajomego mechanika, w ciągu godziny udało nam się znaleźć problem, mianowicie gwint w otworze od spuszczania płynu w chłodnicy uległ rozsypce, nagwintowaliśmy go, włożyliśmy troszkę większy korek i niby wszystko ok, ale nie do końca, okazało się że....
...

płyn ucieka nie wiadomo gdzie, a w zbiorniczku przelewowym pokazują się bąble powietrza, nasza diagnoza była prosta, uszczelka pod głowicą do wymiany, jednak postanowiliśmy pokombinować, znajomy zdjął termostat (nie wiem dlaczego, nie znam się, mówił że tak będzie lepiej), przedtem auto trzymało ładnie 90st, bez termostatu wentylatory włączają się już przy 70, auto nagrzewa się do 90-95 tylko podczas jazdy, odpalony na warsztacie 55-70, ponieważ później wentylatory zbijają temperaturę. Problem polega na tym że przy tak niskiej temperaturze (lub przy wyższej w przypadku awarii czujnika temperatury) z pod korka ucieka płyn (obecnie w postaci destylowanej wody). Po dodaniu gazu podnosi się poziom płynu. Nie piszę nic więcej bo zrobił się już z tego lektorat. Zwracam się do was z pytaniem czy to prawdopodobnie uszczelka pod głowicą, jeżeli tak to jakich objawów jeszcze szukać w aucie, a jeżeli nie uszczelka to jaka może być przyczyna. Pomóżcie Panowie...

Awatar użytkownika
jacek199315
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1023
Rejestracja: 13 sie 2010, 09:06
Lokalizacja: włodawa

Post autor: jacek199315 » 18 lis 2014, 20:57

bąbelki powietrza i podnoszący się poziom płynu jak nic uszczelka a powiedz jeszcze dużo żre płynu obecnie

Awatar użytkownika
andrzejsz23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 700
Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
Kontakt:

Post autor: andrzejsz23 » 19 lis 2014, 22:29

To pewnie uszczelka skoro są bąbelki powietrza po prostu kompresja dmucha w układ chłodzenia. Sprawdź jeszcze czy węże są twarde od układu chłodzenia.

emanuel33

Post autor: emanuel33 » 27 lis 2014, 18:45

Witam Panowie i Panie.
Żeby nie tworzyć nowego tematu napiszę tutaj.

Wiosną wymieniałem cały układ wodny i turbinę na nowe. Chłodnicę wody kupiłem oryginalna jaka była w aucie. Prócz tego zmieniłem też pompę wody, nagrzewnicę, bo strzeliła i zalało auto od środka. Pompę wody, bo dała ciała na samym końcu.
Objaw dla którego zrobiłem remont był koniec turbiny i świeciła się ciągle kontrolka od braku płynu chłodzącego nawet jak był a ubywało go z niewiadomych przyczyn. Czujniki pozmieniałem a potem resztę jak wyżej. Pomogło na kontrolkę. Auto jak nowe. Okazuję się jednak że nadal ubywa płynu chłodzącego. M/w zbiorniczek wyrównawczy na 3 miesiące. Ktoś ma jakieś pomysły co to?
Czyżby pękła głowica? Niby olej ok, nic nie zauważyłem w płynie chłodzącym. Zbiorniczek nowy. W aucie sucho. Nie zostawia plam.
Zapach z rury jak to w klekocie. Układ zapłonowy świeżo po wymianie, więc pali od strzała. Koloru dymu nie spr. To tyle żeby uniknąć pytań na które znam odp <ok>

Podpowie ktoś? Jak można sprawdzić głowicę i znaleźć przyczynę? Zna ktoś jakiegoś znachora od tdi w okolicach białej podlaskiej lub w wawie i okolicy?
Tylko takiego co się znam a nie wie tylko jak kasę pobierać.

MarcinexB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 334
Rejestracja: 20 paź 2013, 22:52
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: MarcinexB4 » 27 lis 2014, 19:11

emanuel33 pisze:Witam Panowie i Panie.
Żeby nie tworzyć nowego tematu napiszę tutaj.

Wiosną wymieniałem cały układ wodny i turbinę na nowe. Chłodnicę wody kupiłem oryginalna jaka była w aucie. Prócz tego zmieniłem też pompę wody, nagrzewnicę, bo strzeliła i zalało auto od środka. Pompę wody, bo dała ciała na samym końcu.
Objaw dla którego zrobiłem remont był koniec turbiny i świeciła się ciągle kontrolka od braku płynu chłodzącego nawet jak był a ubywało go z niewiadomych przyczyn. Czujniki pozmieniałem a potem resztę jak wyżej. Pomogło na kontrolkę. Auto jak nowe. Okazuję się jednak że nadal ubywa płynu chłodzącego. M/w zbiorniczek wyrównawczy na 3 miesiące. Ktoś ma jakieś pomysły co to?
Czyżby pękła głowica? Niby olej ok, nic nie zauważyłem w płynie chłodzącym. Zbiorniczek nowy. W aucie sucho. Nie zostawia plam.
Zapach z rury jak to w klekocie. Układ zapłonowy świeżo po wymianie, więc pali od strzała. Koloru dymu nie spr. To tyle żeby uniknąć pytań na które znam odp <ok>

Podpowie ktoś? Jak można sprawdzić głowicę i znaleźć przyczynę? Zna ktoś jakiegoś znachora od tdi w okolicach białej podlaskiej lub w wawie i okolicy?
Tylko takiego co się znam a nie wie tylko jak kasę pobierać.

Jeśli masz problem z ubywającym płynem, to może pojedz na jakiś serwis niech Ci wykonają test na uszczelkę pod głowicą :-)

emanuel33

Post autor: emanuel33 » 27 lis 2014, 19:14

Spoko loko, tyle to wiem, ale ciekawi mnie który coś takiego ma w okolicy. Nie pamiętam żeby był jakiś taki w okolicy :-P

MarcinexB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 334
Rejestracja: 20 paź 2013, 22:52
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: MarcinexB4 » 27 lis 2014, 19:33

emanuel33 pisze:Spoko loko, tyle to wiem, ale ciekawi mnie który coś takiego ma w okolicy. Nie pamiętam żeby był jakiś taki w okolicy :-P
A w jakich ilościach Ci ubywa tego płynu? Ja miałem w swoim zetorze przypadek taki, że korek w zbiorniczku dał dupy i po prostu mi ten płyn też niewiadomo gdzie wcinało... kupiłem 2 ori używane korki, no i po zmianie na ten co kupiłem to jakby ręką odjął, drugi na zapas zakupiłem :-P Zawsze mam poniżej minimum jakiś 1cm może i na rozgrzanym silniku podniesie mi się pomiędzy min a max i jest wszystko wporządku... do dzisiaj nie wiem co się działo z tym płynem :-D ale jest wporządku to nie wnikam :-P

emanuel33

Post autor: emanuel33 » 27 lis 2014, 19:37

Jutro podprowadzę na warsztat do znajomego, to się posprawdza. Spr od razu to co mówisz.
Dzięki <piwo>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl