Witam,
Proszę Was o pomoc.
Silnik grzeje się bardzo, chłodnica z kolei jest zimna. Przewód górny od głowicy do chłodnicy gorący, a przewód wychodzący z chłodnicy zimny.
Pierwsze podejrzenia padły na termostat, kupiłem nowy nadal to samo. Drugie podejrzenie padło na pompę wodną, rozkręciłem, sprawdziłem. Wygląda, że jest ok, nie wygląda na wyrobioną, zresztą była wymieniana ok. 2 lat temu.
Nie wiem co dalej robić. Proszę doradźcie.
Pozdrawiam
[2.0 ABT + LPG] Przegrzewanie silnika
Cześć Pewnie przy pierwszym podejściu miałeś zapieczony termostat.Teraz skoro jesteś pewny że chłodnica jest drożna a termostat sprawny podejrzewam źle odpowietrzony układ.Może też być to spowodowane jakąś nieszczelnością w układzie więc może sprawdź go. Ja przy odpowietrzaniu zalewam w pierwszej kolejności silnik przez górnego węża od chłodnicy.Potem odpowietrzając na przemiennie ściskam węże od chłodnicy aż przepcham gorący płyn pod termostat na odkręconym wyrównawczym. Pilnując gdy ciśnienie wzrasta żeby go zakręcić.Wyłączam silnik w razie zbyt wysokiego poziomu i na zgaszonym dalej naprzemiennie ściskam węże aż poziom się unormuje.Potem zapalam,dalej jak wyżej aż włączą się wentylatory i puści termostat drugi obieg.Nigdy mnie ten sposób nie zawiódł,może trochę ręce choć do cieniasów nie należę.Pod warunkiem sprawnego układu,uszczelki,układu LPG itd.Na jakim płynie jeździsz? Pozdrawiam