ja miałem b3 ale tam nic nie buczało, dodam że ori tłumik z wyjątkiem pierwszej jego części od strony kolektora wydechowego.zaza227d pisze:Może jest to porostu w naturze B3'ujek i dlatego pisze "uporał". Może wystarczy wymienić tłumiki z innego modelu
[B3 2.0 3A] Uciążliwe buczenie - wymiana tłumika
Skoro wymieniłeś tłumiki na nowe i nadal "buczy" to może przyczyna nie tkwi w tłumiku.dawid91 pisze:Może już w środku się posypałyzaza227d pisze:Obydwa tłumiki jeszcze oryginalne ze znaczkiem AUDI.
Jak sprawdzić czy to skrzynia? Gdy jechałem z górki wrzuciłem na luz i gazowałem na 2100 obrotów (tylko wtedy mi buczy) i buczało.szaakaal pisze:Może to od skrzyni biegów...?
U mnie może nie, ale u Ciebie kto wie.
Mi wydech mocno drga na wolnych obrotach, moim zdaniem za mocno. Silnik też mi drga, bo mam lipne poduszki, ale zamówiłem inne i czekam aż przyjdą. Po wymianie poduszek jak nie będzie poprawy to pojadę do ogarniętego tłumikarza i popatrzy na zawieszenie wydechu. Jak będzie ok to może katalizator albo gdzie indziej jest nieszczelność. Ewentualnie te nowe tłumiki to nie tłumiki.
Mi wydech mocno drga na wolnych obrotach, moim zdaniem za mocno. Silnik też mi drga, bo mam lipne poduszki, ale zamówiłem inne i czekam aż przyjdą. Po wymianie poduszek jak nie będzie poprawy to pojadę do ogarniętego tłumikarza i popatrzy na zawieszenie wydechu. Jak będzie ok to może katalizator albo gdzie indziej jest nieszczelność. Ewentualnie te nowe tłumiki to nie tłumiki.
- Audi Sport
- Forum Audi 80
- Posty: 1819
- Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
- Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.
Witam,
Jakby ktoś był chętny toposiadam prawie nowy tłumik Walkera. Zrobiłem na nim max. 2tyś.km. Zmieniłem, ponieważ do quattro nie pasuje z ośki. Tłumiki z Polmostrow nie posiadają odpowiednich wygłuszeń tzn. jego wytłumienie to wata budowlana :roll: Bosal i Walker posiadają już porządne wygłuszenia.
Jakby ktoś był chętny toposiadam prawie nowy tłumik Walkera. Zrobiłem na nim max. 2tyś.km. Zmieniłem, ponieważ do quattro nie pasuje z ośki. Tłumiki z Polmostrow nie posiadają odpowiednich wygłuszeń tzn. jego wytłumienie to wata budowlana :roll: Bosal i Walker posiadają już porządne wygłuszenia.
Bez urazy ale dla mnie mogą użyć nawet krowich placków do wyciszenia ważne by spełniało swoją rolę.
Są tłumiki za 60zł, są polmostrów za 120 są i bosala za ponad 200. Do oryginału mu pewnie daleko, ale bez przesady by aż tak buczał. Przeczytaj sobie post nr 2 tego tematu, jak widać wata budowlana też daje radę. Wybrałem Polmostrów, bo przeczytałem wiele takich opinii w internecie. Jedni zachwalają, inni nie, ale nawet w przypadku Bosala tak jest. A skoro są pozytywne opinie to znaczy, że aż tak źle nie jest.
U mnie podejrzewam zawieszenie wydechu lub skrzynie biegów, ale przyzwyczaiłem się już do tego i daje sobie z tym spokój. Poza tym gdy jadę sam czy we dwójkę jest cicho.
Są tłumiki za 60zł, są polmostrów za 120 są i bosala za ponad 200. Do oryginału mu pewnie daleko, ale bez przesady by aż tak buczał. Przeczytaj sobie post nr 2 tego tematu, jak widać wata budowlana też daje radę. Wybrałem Polmostrów, bo przeczytałem wiele takich opinii w internecie. Jedni zachwalają, inni nie, ale nawet w przypadku Bosala tak jest. A skoro są pozytywne opinie to znaczy, że aż tak źle nie jest.
U mnie podejrzewam zawieszenie wydechu lub skrzynie biegów, ale przyzwyczaiłem się już do tego i daje sobie z tym spokój. Poza tym gdy jadę sam czy we dwójkę jest cicho.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
W końcu rozwiązałem swój problem z buczeniem. Co prawda trochę późno, bo dałem sobie spokój i stwierdziłem, że tak musi być.
Do rozwiązania problemu doszedłem przypadkiem. Zakładając osłonę pod silnik.
Z ciekawości odpaliłem silnik na kanale i obejrzałem dokładnie cały wydech.
Na żadnym z łączeń nie było przedmuchu spalin, oprócz.
Maleńkiej dziurki na katalizatorze. w miejscu przygotowanym na ewentualny montaż sondy lambda (jak się domyślam katalizatory były uniwersalne w tym modelu).
Po prostu pewnie się przepaliło/przerdzewiało i spaliny miały już gdzie uciekać.
Wystarczyło delikatnie zalepić dziurkę migomatem, ale, że takiego nie posiadam to użyłem śrubki 8, obsmarowałem pastą do tłumików i ja wkręciłem.
Będąc pd autem eksperymentalnie poluźniłem śruby na łączeniu KAT'a z kolektorem, tak aby tylko się nie odkręciły.
Po takiej drobnej naprawie jest już w środku o wiele ciszej.
[ Dodano: 2015-02-21, 07:49 ]
Jeszcze dodam, że przy wymianie zawieszenia z przodu, mechanik zauważył, że dwie poduszki na silniku są do wymiany, a że nie są drogie (29zł) to bez wahania wymieniłem i również dużo to pomogło akustycznie.
Do rozwiązania problemu doszedłem przypadkiem. Zakładając osłonę pod silnik.
Z ciekawości odpaliłem silnik na kanale i obejrzałem dokładnie cały wydech.
Na żadnym z łączeń nie było przedmuchu spalin, oprócz.
Maleńkiej dziurki na katalizatorze. w miejscu przygotowanym na ewentualny montaż sondy lambda (jak się domyślam katalizatory były uniwersalne w tym modelu).
Po prostu pewnie się przepaliło/przerdzewiało i spaliny miały już gdzie uciekać.
Wystarczyło delikatnie zalepić dziurkę migomatem, ale, że takiego nie posiadam to użyłem śrubki 8, obsmarowałem pastą do tłumików i ja wkręciłem.
Będąc pd autem eksperymentalnie poluźniłem śruby na łączeniu KAT'a z kolektorem, tak aby tylko się nie odkręciły.
Po takiej drobnej naprawie jest już w środku o wiele ciszej.
[ Dodano: 2015-02-21, 07:49 ]
Jeszcze dodam, że przy wymianie zawieszenia z przodu, mechanik zauważył, że dwie poduszki na silniku są do wymiany, a że nie są drogie (29zł) to bez wahania wymieniłem i również dużo to pomogło akustycznie.