Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[All] Technika Jazdy

Wszystko co nie pasuje do w/w kategorii a powinno być w dziale "Techniczne"
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 14 sty 2012, 20:47

axell pisze:
ziemor pisze:Jadąc blisko za tirem 90 km/h na BC pokazuje mi spalanie chwilowe 4,5 litra/100 <ok> wszystko by było OK tylko czy taka jazda jest zdrowa bo przecież ja jadę w chmurze dymu z rury od pana tira :-(
Taki Pan Tir ma wydech przy koniu (dokładając naczepę to 12m od końca naczepy) i zazwyczaj skierowany w lewą stronę, jak siedzi w nim przynajmniej euro4 wspierane przez AdBlue to tu chmury raczej nie uświadczysz. A spalanie niższe jest spowodowane mniejszym oporem powietrza, poruszasz się w takim tunelu powietrznym wytworzonym przez skład <ok>
tylko gdzie tu ekonomia... tir przyhamuje, Ty nie zdążysz i wjedziesz mu w tył, bo nie zachowałeś odstępu. ekonomia jak nie wiem... no i jeszcze te kamyczki strzelające spod kół, a potem wypiaskowane reflektory itp.

Dawidof
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 222
Rejestracja: 25 gru 2009, 14:39
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dawidof » 15 sty 2012, 02:08

A ja widziałem chyba w TVN Turbo ostatnio, że koleś jadąc nową skodą Superb Eco coś tam, jadąc za TIRem z zasłoniętym grillem, zasłoniętymi felgami i innymi rzeczami co zwiększają opór, anteny chyba też nie miał, to zrobił na dieslowskim silniku 1,6 100konnym spalanie 1.2l ON/100, przy prędkości ok 70-80km/h... to sie nazywa oszczędność :-D

Awatar użytkownika
kojak85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 607
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:54
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: kojak85 » 15 sty 2012, 11:10

Dawidof pisze:A ja widziałem chyba w TVN Turbo ostatnio, że koleś jadąc nową skodą Superb Eco coś tam, jadąc za TIRem z zasłoniętym grillem, zasłoniętymi felgami i innymi rzeczami co zwiększają opór, anteny chyba też nie miał, to zrobił na dieslowskim silniku 1,6 100konnym spalanie 1.2l ON/100, przy prędkości ok 70-80km/h... to sie nazywa oszczędność :-D
Tak, bo jak jechał za TIRem to był w tunelu aerodynamicznym i wtedy nie miał oporów powietrza. Poza tym to chyba było spalanie chwilowe. Był też taki program, że gość chyba Octavią też jakąś tam blue czy eco jechał to miał średnie chyba 3.5-4l tyle, że jechał jak zawalidroga. Po co mu była Octavia jak byś go simsonem objechał.

Awatar użytkownika
BorysTDI
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 759
Rejestracja: 21 gru 2009, 13:51
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: BorysTDI » 15 sty 2012, 22:08

Morał z tego prosty i niektórym znany... Na drodze nie oszczędzaj bo zostaniesz zj3b@any :-P Ekonomiczna jazda wg. mojego widzimisie to przewidywanie sytuacji na drodze: kiedy koleś przede mną zacznie hamować, w którym momencie mam się zatrzymać i odpowiednio do tego odpuścić gaz żebym się dotoczył nie wadząc nikomu bez siknięcia paliwa... tyle z tego. Że ja będę się ciągnął za tirem, karawanem czy autobusem to wg. mnie nie ma sensu, mógłbym się złapać na stopa z kolesiem przede mną i wyszłoby mi jeszcze taniej :-D Widząc takich ludzi, rozumiem że ciężko się zaczyna robić w tym kraju, ale z mulenia też nie wychodzi tak tanio na dłuższą metę

Dawidof
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 222
Rejestracja: 25 gru 2009, 14:39
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dawidof » 16 sty 2012, 06:51

No ale z ta Skodą to typowy test był, bo normalnie producent podaje w trasie 3 z hakiem a w mieszanym ok 4l... w każdym razie na upartego można :-P

Damian80b4LDZ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:56
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Damian80b4LDZ » 01 gru 2013, 02:45

koledzy nie czytałem całego tematu , ale mam pytanie , jeżdżę audi 80 ABK+LPG już ok.3.5msc , ale nadal jestem przyzwyczajony do tatowego 1.9JTD , ogólnie do diesla , moment , zbiórka z niskich osbrotów , widzę że abk staje się żwawe od ok 2500-2800obr i dalej to już idzie jak przecinak , ale nie o tym , mam pyytanie odnośnie ekonomicznej jazdy , przy jakich obr/min najlepiej zmieniać bieg . Wiem ze w 1.9JTD jest o złe myślenie że im niższe obroty tym mniej pali tam jest CR i przy wyższych obrotach właśniej mniej pali (wyższych mam na myśli 2tys z hakiem ) a nie 1tys obr z hakiem , a jak w benzynowym ABK czy dobrze robię zmieniając bieg nieraz przy 2 tys obr albo 2.3tys obr , czy jest to mylne pojęcie eco jazy

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 01 gru 2013, 08:11

Hmm ja powiem tak ja mam swoje ABK już że 3 lata i próbowałem już rożne techniki jazdy i tu nie ma większej różnicy w spalaniu jeśli nie będziesz go kręcił sporo powyżej 3 tyś to spalanie jest podobne.
Ja zmieniam biegi w przedziale od 2 do 3 tyś obr.
Chodź najlepiej mi się jeździ dopiero po przekroczeniu 3 tyś obr bo wtedy najlepiej ciągnie :mrgreen:

Damian80b4LDZ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:56
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Damian80b4LDZ » 01 gru 2013, 12:17

Czyli do 3 tys obr można spokojnie smigac ,to fajnie,dzięki

mateusz290
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 02 gru 2014, 12:44

Post autor: mateusz290 » 02 gru 2014, 13:14

Jak jest pusta droga rozpedzam sie i na luzik jesli np dojezdzam do ronda a jak po miescie to nic nie zrobisz tylko hamowanie silnikiem

Awatar użytkownika
DaMaGe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 353
Rejestracja: 16 paź 2013, 12:26
Lokalizacja: BĘDZIN

Post autor: DaMaGe » 03 gru 2014, 13:08

mateusz290 pisze:Jak jest pusta droga rozpedzam sie i na luzik jesli np dojezdzam do ronda a jak po miescie to nic nie zrobisz tylko hamowanie silnikiem
tylko jadąc na 'luzie' nadal spala Ci paliwo, hamując silnikiem spalanie chwilowe wynosi 0

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 03 gru 2014, 13:47

Tylko silnik wyhamowuje, więc trzeba podjechać bliżej miejsca zatrzymania trzymając nogę na gazie.

W innym temacie zrobiłem nawet grafikę:

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl