tylko gdzie tu ekonomia... tir przyhamuje, Ty nie zdążysz i wjedziesz mu w tył, bo nie zachowałeś odstępu. ekonomia jak nie wiem... no i jeszcze te kamyczki strzelające spod kół, a potem wypiaskowane reflektory itp.axell pisze:Taki Pan Tir ma wydech przy koniu (dokładając naczepę to 12m od końca naczepy) i zazwyczaj skierowany w lewą stronę, jak siedzi w nim przynajmniej euro4 wspierane przez AdBlue to tu chmury raczej nie uświadczysz. A spalanie niższe jest spowodowane mniejszym oporem powietrza, poruszasz się w takim tunelu powietrznym wytworzonym przez skład <ok>ziemor pisze:Jadąc blisko za tirem 90 km/h na BC pokazuje mi spalanie chwilowe 4,5 litra/100 <ok> wszystko by było OK tylko czy taka jazda jest zdrowa bo przecież ja jadę w chmurze dymu z rury od pana tira
[All] Technika Jazdy
A ja widziałem chyba w TVN Turbo ostatnio, że koleś jadąc nową skodą Superb Eco coś tam, jadąc za TIRem z zasłoniętym grillem, zasłoniętymi felgami i innymi rzeczami co zwiększają opór, anteny chyba też nie miał, to zrobił na dieslowskim silniku 1,6 100konnym spalanie 1.2l ON/100, przy prędkości ok 70-80km/h... to sie nazywa oszczędność
Tak, bo jak jechał za TIRem to był w tunelu aerodynamicznym i wtedy nie miał oporów powietrza. Poza tym to chyba było spalanie chwilowe. Był też taki program, że gość chyba Octavią też jakąś tam blue czy eco jechał to miał średnie chyba 3.5-4l tyle, że jechał jak zawalidroga. Po co mu była Octavia jak byś go simsonem objechał.Dawidof pisze:A ja widziałem chyba w TVN Turbo ostatnio, że koleś jadąc nową skodą Superb Eco coś tam, jadąc za TIRem z zasłoniętym grillem, zasłoniętymi felgami i innymi rzeczami co zwiększają opór, anteny chyba też nie miał, to zrobił na dieslowskim silniku 1,6 100konnym spalanie 1.2l ON/100, przy prędkości ok 70-80km/h... to sie nazywa oszczędność
Morał z tego prosty i niektórym znany... Na drodze nie oszczędzaj bo zostaniesz zj3b@any Ekonomiczna jazda wg. mojego widzimisie to przewidywanie sytuacji na drodze: kiedy koleś przede mną zacznie hamować, w którym momencie mam się zatrzymać i odpowiednio do tego odpuścić gaz żebym się dotoczył nie wadząc nikomu bez siknięcia paliwa... tyle z tego. Że ja będę się ciągnął za tirem, karawanem czy autobusem to wg. mnie nie ma sensu, mógłbym się złapać na stopa z kolesiem przede mną i wyszłoby mi jeszcze taniej Widząc takich ludzi, rozumiem że ciężko się zaczyna robić w tym kraju, ale z mulenia też nie wychodzi tak tanio na dłuższą metę
-
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:56
- Lokalizacja: Łódź
koledzy nie czytałem całego tematu , ale mam pytanie , jeżdżę audi 80 ABK+LPG już ok.3.5msc , ale nadal jestem przyzwyczajony do tatowego 1.9JTD , ogólnie do diesla , moment , zbiórka z niskich osbrotów , widzę że abk staje się żwawe od ok 2500-2800obr i dalej to już idzie jak przecinak , ale nie o tym , mam pyytanie odnośnie ekonomicznej jazdy , przy jakich obr/min najlepiej zmieniać bieg . Wiem ze w 1.9JTD jest o złe myślenie że im niższe obroty tym mniej pali tam jest CR i przy wyższych obrotach właśniej mniej pali (wyższych mam na myśli 2tys z hakiem ) a nie 1tys obr z hakiem , a jak w benzynowym ABK czy dobrze robię zmieniając bieg nieraz przy 2 tys obr albo 2.3tys obr , czy jest to mylne pojęcie eco jazy
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
Hmm ja powiem tak ja mam swoje ABK już że 3 lata i próbowałem już rożne techniki jazdy i tu nie ma większej różnicy w spalaniu jeśli nie będziesz go kręcił sporo powyżej 3 tyś to spalanie jest podobne.
Ja zmieniam biegi w przedziale od 2 do 3 tyś obr.
Chodź najlepiej mi się jeździ dopiero po przekroczeniu 3 tyś obr bo wtedy najlepiej ciągnie :mrgreen:
Ja zmieniam biegi w przedziale od 2 do 3 tyś obr.
Chodź najlepiej mi się jeździ dopiero po przekroczeniu 3 tyś obr bo wtedy najlepiej ciągnie :mrgreen:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:56
- Lokalizacja: Łódź
-
- Forum Audi 80
- Posty: 19
- Rejestracja: 02 gru 2014, 12:44
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków