[b3 1.8 JN] Modyfikacja - zamiana silnika
[b3 1.8 JN] Modyfikacja - zamiana silnika
Witam. jestem tutaj nowy i nie moglem znalezc zadnego postu na problem jaki mnie spotkal. Mianowicie poszly mi pierscienie w silniku 1.8i JN i porysowaly cylinder. Chcialbym zalozyc inny silnik ale nie wiem jaki podejdzie . dodam ze jest to silnik na mechanicznym wtrysku 66 kw JN audi 80 b3 quattro. moze ktos przerabial cos takiego .prosze o pomoc i z góry dziekuje
Ostatnio zmieniony 07 cze 2011, 12:59 przez kamil2480, łącznie zmieniany 3 razy.
Jeśli masz instalacje do silnika (nie wiem czy te na KE-Jetronic i KE-Motronic się bardzo różnią) to podejdzie ci bez większych przeróbek każdy czterocylindrowy ośmiozaworowy (o ile dobrze mi się wydaje w twoim przypadku wystarczy wymienić blok jak nie chcesz się bawić w szlifowanie itp. - też każdy czterocylindrowy 8v powinien pasować, a już każde 1.8 na pewno). Jak chcesz to mam blok z 2.0 8v kompletny - link w podpisie.
Ostatnio zmieniony 07 cze 2011, 13:00 przez basu, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam
Nie chciałem zakładać nowego tematu, a mój problem polega na tym, iż ostatnio byłem na badaniu ciśnienia i wyszło mi ok. 7,8 bara na każdym cylindrze, ciśnienie równe bez większych odchyłek. Wiem, że to stanowczo za mało i zdecydowanie to widać i czuć. Zastanawiam się nad kapitalnym remontem, mechanik powiedział mi cenę w zależności od możliwości 1000-2000 pln. Chciałem zapytać czy całkowita zmiana silnika z JN na coś innego np na monowtrysku nie byłaby bardziej opłacalna?? Jest tych silników kupę na rynku a ja dalej chce jeździć swoim poczciwym Audi z mojego rocznika Z kim mógłbym porozmawiać na ten temat?
Nie chciałem zakładać nowego tematu, a mój problem polega na tym, iż ostatnio byłem na badaniu ciśnienia i wyszło mi ok. 7,8 bara na każdym cylindrze, ciśnienie równe bez większych odchyłek. Wiem, że to stanowczo za mało i zdecydowanie to widać i czuć. Zastanawiam się nad kapitalnym remontem, mechanik powiedział mi cenę w zależności od możliwości 1000-2000 pln. Chciałem zapytać czy całkowita zmiana silnika z JN na coś innego np na monowtrysku nie byłaby bardziej opłacalna?? Jest tych silników kupę na rynku a ja dalej chce jeździć swoim poczciwym Audi z mojego rocznika Z kim mógłbym porozmawiać na ten temat?
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- jacek199315
- Forum Audi 80
- Posty: 1023
- Rejestracja: 13 sie 2010, 09:06
- Lokalizacja: włodawa
No właśnie o to się rozchodzi, że już mam go dość a autko jest w bardzo dobrym stanie i wizualym i technicznym oprocz silnika dobra, a czy dużo jest przerabiania żeby wsadzić na PM'a? Ja bym wszystko zlecił mechanikom, bo sam pracuje i nie mam na to zbytnio czasu
[ Dodano: 2014-12-02, 19:02 ]
Chociaż zaraz zaraz, ja nie mam problemów w eksploatacji, auto pali 8 benzyny i 11 gazu, chodzi plynnie i na gazie i benzynie, problem polega na rozgrzaniu go na zimnym silniku i braku tzw. "kopa" oraz maksymalna predkosc 140 km/h, wiec moze nie jest potrzebna jakakolwiek modyfikacja tylko remont? Jak myslicie?
[ Dodano: 2014-12-02, 19:02 ]
Chociaż zaraz zaraz, ja nie mam problemów w eksploatacji, auto pali 8 benzyny i 11 gazu, chodzi plynnie i na gazie i benzynie, problem polega na rozgrzaniu go na zimnym silniku i braku tzw. "kopa" oraz maksymalna predkosc 140 km/h, wiec moze nie jest potrzebna jakakolwiek modyfikacja tylko remont? Jak myslicie?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Żeby wsadzić PM z wiązką z Audi 80 będzie trochę roboty. Bo najlepiej zwalić całą deskę aby wyjąć wiązkę. Może być problem ze znalezieniem kogoś kto podjął by się takiej modyfikacji.
Jak na takie sprężania to wyjątkowo mało pali. Dobrze był przeprowadzony pomiar? Gaz przy sprawdzaniu był wciśnięty do deski? Rozrusznik dobrze kręci? Akumulator przy pomiarze był dobry?
Jak na takie sprężania to wyjątkowo mało pali. Dobrze był przeprowadzony pomiar? Gaz przy sprawdzaniu był wciśnięty do deski? Rozrusznik dobrze kręci? Akumulator przy pomiarze był dobry?
Wszystko było książkowo przeprowadzone w warsztacie u mechanika z 20 kilko letnim stazem, akumulator kreci po 3 dniach stania na mrozie (wczoraj wieczorem odpalalem po 3 dniach) i smialo mozna go gieldac na zdrowym rozruszniku minute i nie gasna nawet lampki. Myslę, że po prostu ten silnik jest równiutko wyeksploatowany przez te 25 lat, nie ma śladu żeby ktoś coś w nim robił. wymieniane cześci przeze mnie (termostat, nagrzewnica) byly ori, ba posiada nawet nieznisczana osłone silnika od spodu... Wiec tutaj mam dylemat czy warto szukac innego silnika i kombinowac czy moze generalny remont tego silnika?
[ Dodano: 2014-12-04, 00:08 ]
Ps. Przepraszam za brak polskich znaków, ale wszystko muszę pisać na szybkości bo mam tylko kilka minut dziennie na dostęp do internetu przez najlbliższe 3 dni
[ Dodano: 2014-12-04, 00:08 ]
Ps. Przepraszam za brak polskich znaków, ale wszystko muszę pisać na szybkości bo mam tylko kilka minut dziennie na dostęp do internetu przez najlbliższe 3 dni