[b4 2.0 ABK] zaświecająca się kontrolka oleju
[b4 2.0 ABK] zaświecająca się kontrolka oleju
sytuacja jest następujaca, przy odpalaniu auta wszystkie kontrolki działaja prawidłowo, zaświecają się i po odpaleniu gasną; problem się pojawia gdy przejade 20-30km - wyglada to dokladnie tak jade mam na liczniku 90-100 puszczam noge z gazu silnik schodzi z obrotów i zaświeca się kontrolka oleju na jakies 5-7 sekund (przygazowanie nic tu nie daje, swieci zawsze tyle samo) po czym gasnie (brzeczyk sie nie odzywa) przejade kolejne pare kilometrów 10-15 i znowu sytuacja sie powtarza; stan oleju mam w porzadku, cisnienie na zimnym silniku sprawdzalem i bylo 4,15 na cieplym nie sprawdzalem, na czujnikach oleju raczej nie widze zapoconej olejem wsówki, gdzie szukac dalej? czy to moze byc wina pompy olejowej (a dokladnie z tego co czytalem, byc moze to przytkany zaworek nadmiaru cisnienia na pompie)
Cześć Sprawdź może najpierw czujnik olejowy 0,3(górny, brązowy kabelek) lub 1.8bar( na dole,biały kabelek). Nie są nawet drogie jeśli chodzi o wymianę zanim zajmiesz się pompą(to co pisałeś może być prawdopodobne). A tu patenty z książki jak i co:
• Gdy lampka kontrolna ciśnienia oleju (oraz ewentualnie dodatkowy sygnał alarmowy) włącza się przy włączonym silniku - natychmiast się zatrzymać!
• Natychmiast wyłączyć silnik i skontrolować poziom oleju. Jeśli poziom jest prawidłowy:
• Wyciągnąć przewód z olejowego wyłącznika ciśnieniowego 0,3 bara i pozostawić przewód swobodnie wiszący.Włączyć zapłon. Gdy lampka świeci się nadal,oznacza to zwarcie na przewodzie doprowadzającym,co jest niegroźne dla silnika.
• Wyciągnąć przewód z olejowego wyłącznika ciśnieniowego 1,8 bara i przyłożyć przewód do masy. Włączyć zapłon. Gdy lampka świeci się nadal lub nadal brzmi sygnał alarmowy, oznacza to uszkodzenie urządzenia sterującego względnie jego przewodów doprowadzających,co jest niegroźne dla silnika.
• Wyciągnąć przewód z wyłącznika 1,8 bara i pozostawić swobodnie zwieszony. Włączyć silnik i zwiększyć liczbę obrotów do ok. 2500/min.
• Po 2 sekundach powinna zamigać lampka kontrolna ciśnienia oleju i trzykrotnie powinien odezwać się brzeczyk.W przeciwnym razie uszkodzone jest urządzenie sterujące i należy je wymienić.
• Gdy świeci się lampka kontrolna lecz nie odzywa się brzęczyk, oznacza to przerwę na przewodzie biegnącym od alternatora do zacisku nr 61 (D+).
• Gdy świeci się lampka kontrolna i brzęczyk odzywa
• Najpierw należy zakupić właściwy olejowy wyłącznik ciśnieniowy - w kolorze białym lub brązowym (patrz tekst powyżej) - oraz nową uszczelkę
• Jeśli występują inne efekty niż opisano, istnieje podejrzenie,że nastąpiła przerwa w podawaniu oleju do silnika. Należy zlecić odholowanie samochodu!
• Być może uszkodzony jest jeden z olejowych wyłączników ciśnieniowych.Czasem wyłącznik ponownie zadziała,gdy porusza się jednym z języczków wtykowych wyłącznika.
• Gdy lampka kontrolna ciśnienia oleju pozostaje ciemna po włączeniu zapłonu:
• Najpierw sprawdzić bezpiecznik.
• Wyciągnąć przewód z wyłącznika 0,3 bara i przyłożyć go do masy: gdy lampka teraz zaświeci się, uszkodzony jest olejowy wyłącznik ciśnieniowy. Gdy lampka kontrolna nie świeci się, uszkodzony jest przewód doprowadzający lub sama żarówka.
• Zaświecenie się przy wetkniętym przewodzie w olejowy wyłącznik ciśnieniowy oraz przy obrotach rzędu 2500/min,oznacza to uszkodzenie olejowego wyłącznika ciśnieniowego 1,8 bara - pod warunkiem sprawnego smarowania silnika.
• Włączyć silnik i pozostawić na biegu jałowym, wyciągnąć przewód z wyłącznika 1,8 bar i pozostawić swobodnie zwieszony. Gdy włączy się lampka wraz z brzeczykiem, oznacza to przerwę na przewodzie biegnącym od zacisku nr 1 cewki zapłonowej (sygnał liczby obrotów) i od urządzenia sterującego.Powodzenia w diagnozie
• Gdy lampka kontrolna ciśnienia oleju (oraz ewentualnie dodatkowy sygnał alarmowy) włącza się przy włączonym silniku - natychmiast się zatrzymać!
• Natychmiast wyłączyć silnik i skontrolować poziom oleju. Jeśli poziom jest prawidłowy:
• Wyciągnąć przewód z olejowego wyłącznika ciśnieniowego 0,3 bara i pozostawić przewód swobodnie wiszący.Włączyć zapłon. Gdy lampka świeci się nadal,oznacza to zwarcie na przewodzie doprowadzającym,co jest niegroźne dla silnika.
• Wyciągnąć przewód z olejowego wyłącznika ciśnieniowego 1,8 bara i przyłożyć przewód do masy. Włączyć zapłon. Gdy lampka świeci się nadal lub nadal brzmi sygnał alarmowy, oznacza to uszkodzenie urządzenia sterującego względnie jego przewodów doprowadzających,co jest niegroźne dla silnika.
• Wyciągnąć przewód z wyłącznika 1,8 bara i pozostawić swobodnie zwieszony. Włączyć silnik i zwiększyć liczbę obrotów do ok. 2500/min.
• Po 2 sekundach powinna zamigać lampka kontrolna ciśnienia oleju i trzykrotnie powinien odezwać się brzeczyk.W przeciwnym razie uszkodzone jest urządzenie sterujące i należy je wymienić.
• Gdy świeci się lampka kontrolna lecz nie odzywa się brzęczyk, oznacza to przerwę na przewodzie biegnącym od alternatora do zacisku nr 61 (D+).
• Gdy świeci się lampka kontrolna i brzęczyk odzywa
• Najpierw należy zakupić właściwy olejowy wyłącznik ciśnieniowy - w kolorze białym lub brązowym (patrz tekst powyżej) - oraz nową uszczelkę
• Jeśli występują inne efekty niż opisano, istnieje podejrzenie,że nastąpiła przerwa w podawaniu oleju do silnika. Należy zlecić odholowanie samochodu!
• Być może uszkodzony jest jeden z olejowych wyłączników ciśnieniowych.Czasem wyłącznik ponownie zadziała,gdy porusza się jednym z języczków wtykowych wyłącznika.
• Gdy lampka kontrolna ciśnienia oleju pozostaje ciemna po włączeniu zapłonu:
• Najpierw sprawdzić bezpiecznik.
• Wyciągnąć przewód z wyłącznika 0,3 bara i przyłożyć go do masy: gdy lampka teraz zaświeci się, uszkodzony jest olejowy wyłącznik ciśnieniowy. Gdy lampka kontrolna nie świeci się, uszkodzony jest przewód doprowadzający lub sama żarówka.
• Zaświecenie się przy wetkniętym przewodzie w olejowy wyłącznik ciśnieniowy oraz przy obrotach rzędu 2500/min,oznacza to uszkodzenie olejowego wyłącznika ciśnieniowego 1,8 bara - pod warunkiem sprawnego smarowania silnika.
• Włączyć silnik i pozostawić na biegu jałowym, wyciągnąć przewód z wyłącznika 1,8 bar i pozostawić swobodnie zwieszony. Gdy włączy się lampka wraz z brzeczykiem, oznacza to przerwę na przewodzie biegnącym od zacisku nr 1 cewki zapłonowej (sygnał liczby obrotów) i od urządzenia sterującego.Powodzenia w diagnozie
- sylwester28ET
- Forum Audi 80
- Posty: 430
- Rejestracja: 11 gru 2009, 00:32
- Lokalizacja: Busko Zdrój
wiec tak, sprawdzałem wg powyższego opisu i najbardziej pasuje
"• Gdy świeci się lampka kontrolna lecz nie odzywa się brzęczyk, oznacza to przerwę na przewodzie biegnącym od alternatora do zacisku nr 61 (D+)"
i tak sie wlasnie u mnie dzieje jak wypne wsuwkę z czujnika wysokiego ciśnienia, zaświeca się kontrolka przy obrotach powyżej 2500 ale brzeczyk milczy
co dalej? gdzie szykać tego przewodu biegnącego od alternatora do zaciksu nr 61 (D+)
gdzie ten zacisk sie znajduje?
"• Gdy świeci się lampka kontrolna lecz nie odzywa się brzęczyk, oznacza to przerwę na przewodzie biegnącym od alternatora do zacisku nr 61 (D+)"
i tak sie wlasnie u mnie dzieje jak wypne wsuwkę z czujnika wysokiego ciśnienia, zaświeca się kontrolka przy obrotach powyżej 2500 ale brzeczyk milczy
co dalej? gdzie szykać tego przewodu biegnącego od alternatora do zaciksu nr 61 (D+)
gdzie ten zacisk sie znajduje?
Hmm,ja bym zmienił ten czujnik wysokiego ciśnienia 1.8 bara ale jak chcesz wiedzieć i szukać z książki to D+ to ten od alternatora cienki kabel niebieski a piszą tak:
Lampka kontrolna na desce rozdzielczej ma dwa przyłącza plusowe: jedno biegnące od zacisku D+ alternatora (niebieski przewód) a drugie - od zacisku 15, poprzez niebieskie wtykowe złącze wielokrotne z tyłu zestawu wskaźników, od stacyjki (czarno-niebieski przewód). Więc to będzie od czujnika ciśnienia,łączyć się będzie gdzieś z niebieskim alternatora do niebieskiej kostki licznika ale tu masz link do schematu licznika i gości którzy o elektronice wiedzą więcej niż ja https://audi80.pl/b4-kontrolka-ladow ... 255,15.htm
[ Dodano: 2013-02-21, 21:36 ]
Przy włączonym zapłonie jedno przyłącze lampki kontrolnej ciśnienia oleju stale otrzymuje napięcie.Gdy ciśnienie oleju (przy wyłączonym silniku) jest mniejsze niż 0,3 bara wtedy olejowy wyłącznik ciśnieniowy 0,3 bara utrzymuje swe styki zamknięte i stwarza w ten sposób połączenie z masa dla drugiego przyłącza lampki kontrolnej - lampka świeci się.
Po uruchomieniu silnika wzrasta ciśnienie oleju, olejowy wyłącznik ciśnieniowy otwiera swe styki i lampka gaśnie.Olejowy wyłącznik ciśnieniowy 1,8 bara działa w sposób zespolony z urządzeniem sterującym. Gdy ciśnienie oleju w silniku spadnie poniżej 1,8 bara, wtedy wyłącznik otwiera swe styki i przerywa połączenie z masą dla urządzenia sterującego; pierwszy olejowy wyłącznik ciśnieniowy jeszcze nie włącza się do akcji.Urządzenie sterujące przekazuje ten impuls do lampki kontrolnej dopiero wtedy, gdy ciśnienie oleju jest mniejsze niż 1,8 bara dłużej niż przez 1 sekundę! gdy ma to miejsce przy liczbie obrotów silnika większej niż2100obr/min.Wtedy urządzenie sterujące powoduje miganie lampki kontrolnej ciśnienia oleju i włączenie sygnału ostrzegawczego.Celem tego urządzenia jest zapobiegnięcie uszkodzeniu silnika z powodu zbyt niskiego ciśnienia oleju (np.przez zbyt niski poziom oleju).
Lampka kontrolna na desce rozdzielczej ma dwa przyłącza plusowe: jedno biegnące od zacisku D+ alternatora (niebieski przewód) a drugie - od zacisku 15, poprzez niebieskie wtykowe złącze wielokrotne z tyłu zestawu wskaźników, od stacyjki (czarno-niebieski przewód). Więc to będzie od czujnika ciśnienia,łączyć się będzie gdzieś z niebieskim alternatora do niebieskiej kostki licznika ale tu masz link do schematu licznika i gości którzy o elektronice wiedzą więcej niż ja https://audi80.pl/b4-kontrolka-ladow ... 255,15.htm
[ Dodano: 2013-02-21, 21:36 ]
Przy włączonym zapłonie jedno przyłącze lampki kontrolnej ciśnienia oleju stale otrzymuje napięcie.Gdy ciśnienie oleju (przy wyłączonym silniku) jest mniejsze niż 0,3 bara wtedy olejowy wyłącznik ciśnieniowy 0,3 bara utrzymuje swe styki zamknięte i stwarza w ten sposób połączenie z masa dla drugiego przyłącza lampki kontrolnej - lampka świeci się.
Po uruchomieniu silnika wzrasta ciśnienie oleju, olejowy wyłącznik ciśnieniowy otwiera swe styki i lampka gaśnie.Olejowy wyłącznik ciśnieniowy 1,8 bara działa w sposób zespolony z urządzeniem sterującym. Gdy ciśnienie oleju w silniku spadnie poniżej 1,8 bara, wtedy wyłącznik otwiera swe styki i przerywa połączenie z masą dla urządzenia sterującego; pierwszy olejowy wyłącznik ciśnieniowy jeszcze nie włącza się do akcji.Urządzenie sterujące przekazuje ten impuls do lampki kontrolnej dopiero wtedy, gdy ciśnienie oleju jest mniejsze niż 1,8 bara dłużej niż przez 1 sekundę! gdy ma to miejsce przy liczbie obrotów silnika większej niż2100obr/min.Wtedy urządzenie sterujące powoduje miganie lampki kontrolnej ciśnienia oleju i włączenie sygnału ostrzegawczego.Celem tego urządzenia jest zapobiegnięcie uszkodzeniu silnika z powodu zbyt niskiego ciśnienia oleju (np.przez zbyt niski poziom oleju).
posłuchałem się wymieniłem czujnik kupiłem FEBI 24,50zł
co ciekawe ten co wymontowałem z auta nie miał żadnego napisu.... dosłownie nic, nawet cisnienie nie było podane NIC... totalny "no name" tyle tylko wiadomo ze bialy tak juz kupilem autko i ktos taki zalozyl....
ale nic mam nadzieje ze wymiana pomoże, jak wyskocze na dłuższa trase bede wiadzial czy wymiana pomogla, dam znac co i jak, jesli nie pomoglo bede szukal dalej wedlug powyzszego opisu
[ Dodano: 2013-03-20, 18:11 ]
wymiana czujnika pomogla dziekuje za zainteresowanie i pomoc <ok>
co ciekawe ten co wymontowałem z auta nie miał żadnego napisu.... dosłownie nic, nawet cisnienie nie było podane NIC... totalny "no name" tyle tylko wiadomo ze bialy tak juz kupilem autko i ktos taki zalozyl....
ale nic mam nadzieje ze wymiana pomoże, jak wyskocze na dłuższa trase bede wiadzial czy wymiana pomogla, dam znac co i jak, jesli nie pomoglo bede szukal dalej wedlug powyzszego opisu
[ Dodano: 2013-03-20, 18:11 ]
wymiana czujnika pomogla dziekuje za zainteresowanie i pomoc <ok>
A co jeśli po wymianie już dwóch czujników kontrolka świeci cały czas, a nie świeciłastom007 pisze:posłuchałem się wymieniłem czujnik kupiłem FEBI 24,50zł
co ciekawe ten co wymontowałem z auta nie miał żadnego napisu.... dosłownie nic, nawet cisnienie nie było podane NIC... totalny "no name" tyle tylko wiadomo ze bialy tak juz kupilem autko i ktos taki zalozyl....
ale nic mam nadzieje ze wymiana pomoże, jak wyskocze na dłuższa trase bede wiadzial czy wymiana pomogla, dam znac co i jak, jesli nie pomoglo bede szukal dalej wedlug powyzszego opisu
[ Dodano: 2013-03-20, 18:11 ]
wymiana czujnika pomogla dziekuje za zainteresowanie i pomoc <ok>
- KAROLEK22XX
- Forum Audi 80
- Posty: 1053
- Rejestracja: 11 paź 2010, 16:45
- Imię: Karol
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: RADOM
- KAROLEK22XX
- Forum Audi 80
- Posty: 1053
- Rejestracja: 11 paź 2010, 16:45
- Imię: Karol
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: RADOM
-
- Forum Audi 80
- Posty: 38
- Rejestracja: 13 sty 2015, 17:52
- Lokalizacja: augustów
Po odczepieniu kontrolka dalej świeci na zapłonie, na jałowym, a po 2,2 tys obrotów odzywa się sygnał a kontrolka jak świeciła tak świeciJarewa pisze:Wystarczy odczepić przewody i odizolować wtyczki od masy, wtedy nie powinno nic świecić na jałowych a dopiero się odezwać po przekroczeniu 2,2tyś obr.
[ Dodano: 2015-02-09, 15:16 ]
Po odpaleniu ani na zapłonie nie ma zwarcia, jest sprawny a kontrolka jak świeciła tak świecibogdan1976 pisze:sprawdź brązowy czujnik na krótko czy po odpaleniu niema zwarcia
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Masz zwarcie na instalacji lub uszkodzony MC. Chyba że masz AC wtedy masz uwalony brązowy bo jak piszesz nie ma zwarcia na zapłonie a powinno tak czy siak do wymiany.Po odczepieniu kontrolka dalej świeci na zapłonie, na jałowym, a po 2,2 tys obrotów odzywa się sygnał a kontrolka jak świeciła tak świeci