Witam
Proszę o pomoc w doborze sterownika LPG. zaznaczam ze samochód już ma LPG niestety w dokumentach montażowych jest BINGO M a w samochodzie przełącznik PB/LPG rodem z poloneza.
W związku z tym że i tak cała instalacja jest do wymiany ( sterownik, parownik, zawory , mikser) szukam najlepszych gratów do NG. Nie jestem zainteresowany montażem BLOSA.
P.S
Z góry dziękuje za komentarze w stylu NG się do gazu nie nadaje itp.
Wiem co mam i wiem do czego będzie samochód wykorzystywany wiec LPG zostaje.
[All 2,3NG] jaki steownik LPG?
Mam 3 rozwiązania dla Ciebie.
1. Zestaw mechanicznego wtrysku ode mnie.
2. Nowa sekwencja.
3. Mam 2 instalacje gazowe. 1 od ng i 1 od ace. W ng parownik jest rozebrany, bo membrana wymaga wymiany. W ace brak parownika. Z 2 poskładasz sobie 1.
Mogę Ci je wysłać za odpowiednią ilość PLNów.
Jak zainteresowany, to pisz na pw.
1. Zestaw mechanicznego wtrysku ode mnie.
2. Nowa sekwencja.
3. Mam 2 instalacje gazowe. 1 od ng i 1 od ace. W ng parownik jest rozebrany, bo membrana wymaga wymiany. W ace brak parownika. Z 2 poskładasz sobie 1.
Mogę Ci je wysłać za odpowiednią ilość PLNów.
Jak zainteresowany, to pisz na pw.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Między instalacją z poloneza a Bingo II jest tak różnica że jedynie sterownik jest inny. Parownik i mikser jest taki sam w przypadku najprostszych przełączników jaki i np. Bingo, Autronic al700 czy Stag 50/100/150.strugar pisze:W związku z tym że i tak cała instalacja jest do wymiany ( sterownik, parownik, zawory , mikser) szukam najlepszych gratów do NG. Nie jestem zainteresowany montażem BLOSA.
Jednak przy gazie II generacji też jest ważna regulacja mechaniczna bo sterowniki tylko lekko korygują dawkę gazu nie narowią spartolonej regulacji czy doboru miksera.
aldi W papierach od LPG mam wpisane Bingo M to juz jest sterownik z modulacją sondy lambda przeznaczony do jednopunktowego wtrysku. w samochodzie jest zamontowany przełącznik 3 pozycyjny taki jak był w pierwszych generacjach instalacji montowanych do gaźnika.
Mieszalnik mam za mały z uszkodzoną membraną praktycznie niema jak go wyregulować.
Mikser na dolocie jest z jednym przelotem o stronie małym przekroju, do tego miedzy mikserem a kolektorem ssącym jest szczelina 4 mm która ktoś uszczelnił tubką czarnego sylikonu.
Silnika nie da się w żaden sposób wyregulować, na lpg rozpędza się max do 100km/h dalej już nie chce ( na pb chodzi normalnie)
Chciałbym to ogarnąć miałem Bingo 4s w jednym z samochodów na wielopunkcie (nie sekwencja) i chodziło to całkiem nieźle.
Mieszalnik mam za mały z uszkodzoną membraną praktycznie niema jak go wyregulować.
Mikser na dolocie jest z jednym przelotem o stronie małym przekroju, do tego miedzy mikserem a kolektorem ssącym jest szczelina 4 mm która ktoś uszczelnił tubką czarnego sylikonu.
Silnika nie da się w żaden sposób wyregulować, na lpg rozpędza się max do 100km/h dalej już nie chce ( na pb chodzi normalnie)
Chciałbym to ogarnąć miałem Bingo 4s w jednym z samochodów na wielopunkcie (nie sekwencja) i chodziło to całkiem nieźle.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
To częsta sprawa że to co jest w papierach a to co jest zamontowane na aucie to różne rzeczy.
A przy mikserach to norma, że za dobrze nie pasują i bez tubki silikonu plus ewentualnego poprawiania na szlifierce nie ma co liczyć na szczelność.
Podstawą w NG jest aby mieć dobry parownik, szczelny dolot i węże.
Od gaźnikowego różni się zapewne tym że w pozycji 0 nie odcina obu paliw. I nawet z tego przełącznika da się zrobić II generacje wmontowując pod maską sterownik taki jak stag 2L albo Stag XL, które są zrobione do montażu z taki przełącznikiem. Nawet sporo osób chce mieć taki przełącznik bo można łatwo odpalać na gazie. A przy przełącznikach bingo M itp. procedura jest bardziej skomplikowana a jak monter nie włączy tej opcji w programie to wcale się nie da. I często montuje się takie połączenie bo wychodzi jakieś 50zł taniej niż bingo M.strugar pisze:3 pozycyjny taki jak był w pierwszych generacjach instalacji montowanych do gaźnika.
Można to montować do mechanicznego wtrysku. Od Bingos S4 różni się tym że nie ma emulatora 4 elektronicznie sterowanych wtryskiwaczy benzynowych, których przy mechanicznym wtrysku nie ma. Plusem bingo S4 jest to że ma wskazanie poziomu gazu na 4 diodach.strugar pisze:Bingo M to juz jest sterownik z modulacją sondy lambda przeznaczony do jednopunktowego wtrysku.
Chyba do mechanicznego wtrysku nie było mikserów z dwoma otworami. Był tylko palnikowy albo z taką "turbiną". Ten drugi to w ogóle nieźle zatyka silnika.strugar pisze:Mikser na dolocie jest z jednym przelotem o stronie małym przekroju, do tego miedzy mikserem a kolektorem ssącym jest szczelina 4 mm która ktoś uszczelnił tubką czarnego sylikonu.
A przy mikserach to norma, że za dobrze nie pasują i bez tubki silikonu plus ewentualnego poprawiania na szlifierce nie ma co liczyć na szczelność.
Podstawą w NG jest aby mieć dobry parownik, szczelny dolot i węże.
Panowie Dziękuję za pomoc
Mam jeszcze pytanie przy sterownikach STAG itp. Trzeba się wpiąć pod TPS gdzie taki czujnik znajduje się w NG ? Zdejmowałem kolektor ale jakoś nie rzucił mi się w oczy czujnik położenia przepustnicy
Kolejny temat to przewód wyłączający wtryskiwacz wychodzący ze sterownika LPG gdzie to podpiąć w NG traktować o jako sygnał do wysterowania przekaźnika wyłączającego pompę paliwa?
Mam jeszcze pytanie przy sterownikach STAG itp. Trzeba się wpiąć pod TPS gdzie taki czujnik znajduje się w NG ? Zdejmowałem kolektor ale jakoś nie rzucił mi się w oczy czujnik położenia przepustnicy
Kolejny temat to przewód wyłączający wtryskiwacz wychodzący ze sterownika LPG gdzie to podpiąć w NG traktować o jako sygnał do wysterowania przekaźnika wyłączającego pompę paliwa?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Za TPS w NG służą dwa styczniki. Jedn od zamkniętej przepustnicy, drug w pełni otwartej.strugar pisze:Mam jeszcze pytanie przy sterownikach STAG itp. Trzeba się wpiąć pod TPS gdzie taki czujnik znajduje się w NG ? Zdejmowałem kolektor ale jakoś nie rzucił mi się w oczy czujnik położenia przepustnicy
Podpięcie nie jest konieczne. Choć może się przydać bo częsta sprawa przy instalacjach podciśnieniowych że im bardziej wciśnięty gaz i wyższe obroty tym uboższa mieszanka co może powodować wystrzały gazu.
Tylko też nie wiem bezpiecznie podłączyć czujnik zamknięcia przepustnicy z NG bo tam jest sygnał 0-12V a sterowniki LPG obsługują zazwyczaj 0...5V.
Można próbować tak podłączyć ten przekaźnik do wyjścia emulatora. Tylko trzeba uwzględnić że w sterowniku na jeden z kabli po przełączeniu na gaz może pojawić się +12V puszczone przez przekaźnik jako emulacja wtryskiwacza. Więc przekaźnik może nie zechcieć się przez to przełączyć.strugar pisze:Kolejny temat to przewód wyłączający wtryskiwacz wychodzący ze sterownika LPG gdzie to podpiąć w NG traktować o jako sygnał do wysterowania przekaźnika wyłączającego pompę paliwa?
Można ten przekaźnik dać tak jak przy starszych generacjach do elektrozaworu gazu ale wtedy straci się funkcje nakładania faz zasilania benzyną i gazem, która ma redukować szepnięcia przy przełączeniu. Choć przy mechanicznym wtrysku zanim ciśnienie paliwa zejdzie z układu to jest takie nakładanie zasilania benzyną i gazem.