[1.9 TD AAZ] Zapowietrzone hamulce
-
- Forum Audi 80
- Posty: 46
- Rejestracja: 28 mar 2014, 22:10
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
[1.9 TD AAZ] Zapowietrzone hamulce
Witam zacznę od tego że kupiłem audi 80 B4 naszła zima i nie podobało mi się hamowanie jak się okazało nie było w cale tylnych hamulców, znalazłem przyczynę (zaślepione przewody hamulcowe) juz wymieniłem, kupiłem nowy płyn hamulcowy ale nie moge odpowietrzyć teraz układu, z odpowietrznika ciągle idzie powietrze. Myślałem może gdzieś łapie powietrze, ale gdzie skoro nigdzie płyn nie wycieka a sprawdziłem wszystkie miejsca bardzo dokładnie. Prosze o pomoc może ktoś ma jakiś pomysł.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 46
- Rejestracja: 28 mar 2014, 22:10
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
-
- Forum Audi 80
- Posty: 46
- Rejestracja: 28 mar 2014, 22:10
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
WIESIEK 666! Nic nie wymieniaj.Koledzy i bes ciebie będą mieli utarg w sklepach. Zamknij ten odpowietrznik i będzie ŁO KEJ. Nie patrz na to że powietrze leci w wężyku do butelki.
Za dużo odkręcasz ten odpowietrznik a kolega za mocno depcze na pedał i powietrze zasysane jest poprzez gwint i beS to będą leciały ci bąbelki powietrza choć byś i pól roku odpowietrzał.
GADAM , że ja nigdy nie odpowietrzam hamulców metodą "pompuj trzymaj", tylko czekam aż płyn sam swobodnie spływa sobie na dół przez odpowietrznik do butelki .
Dopiero jak widzę że poziom w butelce się nie podnosi, to wychodzę i depnę DELIKATNIE ze dwa razy. Ale najpierw po drodze upewnie się, czy poziom płynu w zbiorniczku mi na to pozwoli. Jak jest za mało to chlupnę z 50-siątkę i dopiero zaczynam lekkie pompowanie.
Oczywiście trwa to trochę dłużej , ale za to nikt mi nie pier....niczy za łuszami że może to może siamto.
Za dużo odkręcasz ten odpowietrznik a kolega za mocno depcze na pedał i powietrze zasysane jest poprzez gwint i beS to będą leciały ci bąbelki powietrza choć byś i pól roku odpowietrzał.
GADAM , że ja nigdy nie odpowietrzam hamulców metodą "pompuj trzymaj", tylko czekam aż płyn sam swobodnie spływa sobie na dół przez odpowietrznik do butelki .
Dopiero jak widzę że poziom w butelce się nie podnosi, to wychodzę i depnę DELIKATNIE ze dwa razy. Ale najpierw po drodze upewnie się, czy poziom płynu w zbiorniczku mi na to pozwoli. Jak jest za mało to chlupnę z 50-siątkę i dopiero zaczynam lekkie pompowanie.
Oczywiście trwa to trochę dłużej , ale za to nikt mi nie pier....niczy za łuszami że może to może siamto.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
jak można za mocno deptać :?: i jak można odkręcić za dużo :?: odkręcasz tyle by płyn wyciekał a odkręcanie go więcej jest chyba bez sensu więc nikt troszkę rozgarnięty tego nie robi. Co prawda wiesiek664, nie opisywał całej procedury jak to robił.antoni pisze:Za dużo odkręcasz ten odpowietrznik a kolega za mocno depcze na pedał
Nie twierdzę też w 100% że to pompa hamulcowa, pytanie też kto w jakim celu zaślepił te przewody :?:
o takim odpowietrzaniu jeszcze nie słyszałemantoni pisze:GADAM , że ja nigdy nie odpowietrzam hamulców metodą "pompuj trzymaj", tylko czekam aż płyn sam swobodnie spływa sobie na dół przez odpowietrznik do butelki .
ps
antoni pisze: bes ciebie
a co to za wyraz :?:antoni pisze:beS to
-
- Forum Audi 80
- Posty: 46
- Rejestracja: 28 mar 2014, 22:10
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Piszesz, że nigdzie nie widzisz wycieków a ściągałeś chociaż (podejrzewam, ze masz bębny) bęben, żeby zobaczyć w jakim stanie są cylinderki? Nie napisałeś też w którym miejscu były zaślepione przewody czy zaraz przy bębnach czy może przed korektorem siły hamowania? Zresztą mnie tylko zastanawia po co ktoś te przewody w ogóle zaślepił bo na pewno nie od tak sobie jakaś przyczyna musiała być. Jak już wymieniłeś tą pompę i dalej łapie powietrze to masz tylko dwie możliwości - korektor albo cylinderki.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 46
- Rejestracja: 28 mar 2014, 22:10
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Ściągałem bębny na cylinderkach nie ma wycieków. Pytasz gdzie były zaślepione przewody, a więc były zaślepione pierwsze krótkie od pompy. Jak pisałem nie dawno kupiłem to auto więc nie mam pojęcia po co ktoś to zaślepił. Korektor jest cały suchy nie ma wycieków również więc nie wiem gdzie może dostawać się powietrze.
Spróbuj jeszcze tak jak pisze antoni, czyli odkręć odpowietrzniki i niech trochę płynu sobie zleci po tym jeszcze ewentualnie możesz ze 2 razy pod pompować na zakręconym odpowietrzniku i zobaczyć czy dalej idzie powietrze. Jak to nie pomoże to jak pisałem szukaj przyczyny w cylinderkach i korektorze. Korektor możesz łatwo wyeliminować odkręcając od niego przewody i łącząc je, jak po ominięciu korektora dalej będzie łapał powietrze to zostają tylko cylinderki.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 46
- Rejestracja: 28 mar 2014, 22:10
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
ale jak bo nie kojażę chybawiesiek664 pisze:po kilku sekundach zaczyna wszystko się cofać z wężyka do odpowietrznika.
Powinieneś zrobić tak: ktoś dusi na pedał w tym czasie Ty popuszczasz odpowietrznik, płyn wycieka a pedał leci w podłogę, Ty zakręcasz odpowietrznik a ktoś w tym czasie cały czas trzyma pedał wciśnięty do końca i w żadnym wypadku go nie puszcza. Jak zakręcisz odpowietrznik kolega puszcza pedał. I powtórka aż do skutku.
I płyn nie ma prawa się cofać, no chyba że Ty pompujesz cały czas z odkręconym odpowietrznikiem :?: to wtedy tak.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 46
- Rejestracja: 28 mar 2014, 22:10
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
robię tak jak piszesz. Ale opisywałem drugą metodę opowietrzania chyba tzw. metoda przelewowa, zbiornik z płynem hamulcowym jest wyżej przecież od odpowietrznika więc zakładałem przewód na odpowietrznik słoiczek i wkładasz przewdód do słoiczka odkręcasz odpowietrznik i powinno powoli spływać i się dopowietrzać. Nie wiem juz próbuję wszystkich metod. PieterB robię to jak napisałeś ale robię to poprawnie.
[ Dodano: 2014-12-11, 20:12 ]
Zauważyłem wilgotne pod serwem, tylko odrazu mówię że pompa z tyłu nie cieknie wymieniłem zresztą sprawdzałem, a z przewodów też nie bo stare były zaślepione więc też wymieniłem może ktoś ma jakiś pomysł gdzie jeszcze może brać powietrze do układu
[ Dodano: 2014-12-11, 20:12 ]
Zauważyłem wilgotne pod serwem, tylko odrazu mówię że pompa z tyłu nie cieknie wymieniłem zresztą sprawdzałem, a z przewodów też nie bo stare były zaślepione więc też wymieniłem może ktoś ma jakiś pomysł gdzie jeszcze może brać powietrze do układu