Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9TDI 1Z Avant] Turbo- pekniety waz - samorobki?

ODPOWIEDZ
TDI80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 10 wrz 2007, 22:58

[B4 1.9TDI 1Z Avant] Turbo- pekniety waz - samorobki?

Post autor: TDI80 » 11 gru 2007, 00:34

Witam, mam do was pytanie, czy ktos z was probowal naprawiac, modyfikowac, przerabiac weze od turbo, glownie chodzi mi o ten dolny i moglby sie podzielic swoimi pomyslami na temat turbo wezy i pomyslow dotyczacych napraw pekniecia na nich, moze czasem lepszych niz w oryginale pomyslow?


Pozdrawiam


ps. jak by ktos mial caly, niedrogi oryginal, tez prosze o kontakt (rocznik 95)

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 11 gru 2007, 09:10

Nie cudój z naprawą węża tylko go wymień, jeżeli nawet uda sie naprawic to na nie długo.

myster
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 390
Rejestracja: 07 paź 2007, 11:43
Lokalizacja: mragowo

Post autor: myster » 11 gru 2007, 10:46

mozna sprobowac kleic izolacjia ja raz bylem zmuszony skleic ale tylko dla tego ze nie gdzie nie moglem dostac tego, ale dodam ze 2 miesiace jezdzilem z tym i nie bylo zadnego problemu trzymalo elegancko :mrgreen:

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 11 gru 2007, 12:45

Jeśli jest to na prostym odcinku to wytnij tą cześć i wstaw kawałek rurki (średnicy około 2-5mm wiekszej niż otór weża i z obui stron ztoczonej na zadzior, tak aby sie nie zsuwała) wszystko skreć opaskami i bedzie na dłużej niż sam wąż. Można tez zastpic tego weża wogóle rurą. Jak modernizowałem MK3 to do IC wykorzystałem Rury galwanizoawane fi50. Opisany patene wykorzystałem również teraz w audi, jak pisałem pare dni temu dostałem Blow offa po 2 dniach stwierdziłem że to jest do ..... zdjołem to ale została rozcieta rura od IC, w miejsce rozcieceia wstaiwłem rure i jest gitara, kosztowało mnie to 40min roboty ale 300zł za weża mam w kieszeni :mrgreen:

TDI80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 10 wrz 2007, 22:58

Post autor: TDI80 » 11 gru 2007, 18:38

Solskier pisze:Jeśli jest to na prostym odcinku to wytnij tą cześć i wstaw kawałek rurki (średnicy około 2-5mm wiekszej niż otór weża i z obui stron ztoczonej na zadzior, tak aby sie nie zsuwała) wszystko skreć opaskami i bedzie na dłużej niż sam wąż. Można tez zastpic tego weża wogóle rurą. Jak modernizowałem MK3 to do IC wykorzystałem Rury galwanizoawane fi50. Opisany patene wykorzystałem również teraz w audi, jak pisałem pare dni temu dostałem Blow offa po 2 dniach stwierdziłem że to jest do ..... zdjołem to ale została rozcieta rura od IC, w miejsce rozcieceia wstaiwłem rure i jest gitara, kosztowało mnie to 40min roboty ale 300zł za weża mam w kieszeni :mrgreen:
O witam kolege szanownego, tutaj sie spotykamy tez :)
Nie mam gdzie za bardzo obejrzec dokladnie tego uszkodzenia i w jakim kawalku to jest dokladnie dziurawe, ale tak sobie jeszcze myslalem, czy takie weze mozna wulkanizowac na goraco, tak jak sie opony, czy dentki sie łata i u wulkanizatora pozaklejac?
A drugi pomysl, czy np zeby nie ciac tego weza, to zalozyc opaske z weza szerszego na ten waz oryginalny i opaskami pozapinac oba konce?

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 11 gru 2007, 18:45

TDI80 pisze:O witam kolege szanownego, tutaj sie spotykamy tez :)
:mrgreen: Witam, witam

TDI80 pisze:czy takie weze mozna wulkanizowac na goraco, tak jak sie opony, czy dentki lata i u wulkanizatora pozaklejac?
Myśle ze taki pomysł moze miec nawet bardzo duże powodzenie, jak by nie było w oponie jest wieksze ciśnienie, i jest cały czas narażona na działanie różnych sił, wszystko bedzie zależało od tego jakie sa rozmiary tego ubytku.
TDI80 pisze:A drugi pomysl, czy np zeby nie ciac tego weza, to zalozyc opaske z weza szerszego na ten waz oryginalny i opaskami pozapinac oba konce?
To raczej napewno nie da rady, szkoda próbować <ok>

Jak rozciecie bedzie wzdłuż i spore to najtaniej bedzie wsadzić rurke, nawet nazakrecie da sie to zrobić, a jak nie chcesz zabawy to nowy wąż <ok>

TDI80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 10 wrz 2007, 22:58

Post autor: TDI80 » 11 gru 2007, 22:52

Solskier pisze:
TDI80 pisze:O witam kolege szanownego, tutaj sie spotykamy tez :)
:mrgreen: Witam, witam

TDI80 pisze:czy takie weze mozna wulkanizowac na goraco, tak jak sie opony, czy dentki lata i u wulkanizatora pozaklejac?
Myśle ze taki pomysł moze miec nawet bardzo duże powodzenie, jak by nie było w oponie jest wieksze ciśnienie, i jest cały czas narażona na działanie różnych sił, wszystko bedzie zależało od tego jakie sa rozmiary tego ubytku.
TDI80 pisze:A drugi pomysl, czy np zeby nie ciac tego weza, to zalozyc opaske z weza szerszego na ten waz oryginalny i opaskami pozapinac oba konce?
To raczej napewno nie da rady, szkoda próbować <ok>

Jak rozciecie bedzie wzdłuż i spore to najtaniej bedzie wsadzić rurke, nawet nazakrecie da sie to zrobić, a jak nie chcesz zabawy to nowy wąż <ok>

Obejrze jak w koncu jakis kanal dorwe i bede kombinowal :)

mireko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 191
Rejestracja: 01 mar 2007, 16:41

Post autor: mireko » 12 gru 2007, 20:36

U mnie przedtem miałem kombinowane przewody (węższy wsadzony w szerszy) bez żadnego klejenia (taka prowizorka i chodziło).Pewnego razu przy wyprzedzaniu starutkiego Mercedesika przy prędkości ok.80km/h depnąłem i odczułem ogromny brak mocy i czarny dym z tyłu.Po zrównaniu się z nim zostałem za nim w chmurze swego dymu. :mrgreen: Teraz mam sklejone na Super Glue i jakoś trzyma.Wniosek prosty-łączenie i łatanie musi być szczelne i solidne. ;-)

TDI80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 10 wrz 2007, 22:58

Post autor: TDI80 » 16 gru 2007, 03:16

mireko pisze:U mnie przedtem miałem kombinowane przewody (węższy wsadzony w szerszy) bez żadnego klejenia (taka prowizorka i chodziło).Pewnego razu przy wyprzedzaniu starutkiego Mercedesika przy prędkości ok.80km/h depnąłem i odczułem ogromny brak mocy i czarny dym z tyłu.Po zrównaniu się z nim zostałem za nim w chmurze swego dymu. :mrgreen: Teraz mam sklejone na Super Glue i jakoś trzyma.Wniosek prosty-łączenie i łatanie musi być szczelne i solidne. ;-)
no tutaj ameryki nie odkryles :) wiadomo, ze musi byc szczelne inacej to cisnienie ulegnie rozprezeniu i nici z doladowania mocy :( tylko pytanie jakie najsolidnijesze konstrukcje wlasne byly by najlepsze?

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 16 gru 2007, 09:27

TDI80 pisze:tylko pytanie jakie najsolidnijesze konstrukcje wlasne byly by najlepsze?
Tak jak powiedzaiłem albo ori wąża a jak nie to wstawka z metalowej ury nic innego nie przetrwa temperatury, ciśnienia i czasu.

TDI80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 10 wrz 2007, 22:58

Post autor: TDI80 » 17 gru 2007, 23:52

Solskier pisze:
TDI80 pisze:tylko pytanie jakie najsolidnijesze konstrukcje wlasne byly by najlepsze?
Tak jak powiedzaiłem albo ori wąża a jak nie to wstawka z metalowej ury nic innego nie przetrwa temperatury, ciśnienia i czasu.

oki, oki, fakt to chyba najsolidniejsze rozwiazanie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl