[B4 1Z] Nastawnik HDK
[B4 1Z] Nastawnik HDK
heja
nastawnik hdk 248 - wiecej mocy?! - mit...
zakladam temat bo szukam osoby ktora np zapakowala takie cos i moze cos na ten temat powiedzec, zdania sa podzielone, na pokrewnym forum pisza ze ma sens, inni ze nie
mial ktos z tym doswiadczenie?
poprosilem dobrych ludzi z ktorymi mam kontakt zeby podali modele nastawników:
Francis1982 - HDK 176 - rsw 0,720
kamsta - HDK 114 - rsw ???
brabus124 - HDK 196 - rsw ????
klife - HDK 176 (jesli dobrze pamietam)
Klicho - HDK 248
Krzysiek84 - HDK 238
ja sam obecnie mam HDK 111 (wydrapany z passata kiedys podczas awari, rsw 0,680v, bez dymnie), moj ori wrocil od Muniora nr HDK 199 (znam tez jego zdanie w tej kwestii)
wahlaż nastawników na pierburgu (?!) jest dosc duzy, wg "mitu" wystarczy zmienic RSW z ori 740 na 660-680 i bedzie roznica, spotkalem sie tez ze zdaniami ze niby nastawnik 248 sam w sobie daje "troche", wyhył potencju tez ma znaczenie, znalazlem info ze mozna podpiłować i nastawnik wyhyli sie dosc znacznie przez co podleje wiecej paliwa
piszcie ludzie co myslicie, prosił bym o nie wróżenie z fusów :p
PS. robiłem logi na swoim, u mnie w IDLE jest 670v przy pełnym pedale w podlodze: 4,35v (ten zakres ma znaczenie jesli to wszystko dobrze rozumiem)
nastawnik hdk 248 - wiecej mocy?! - mit...
zakladam temat bo szukam osoby ktora np zapakowala takie cos i moze cos na ten temat powiedzec, zdania sa podzielone, na pokrewnym forum pisza ze ma sens, inni ze nie
mial ktos z tym doswiadczenie?
poprosilem dobrych ludzi z ktorymi mam kontakt zeby podali modele nastawników:
Francis1982 - HDK 176 - rsw 0,720
kamsta - HDK 114 - rsw ???
brabus124 - HDK 196 - rsw ????
klife - HDK 176 (jesli dobrze pamietam)
Klicho - HDK 248
Krzysiek84 - HDK 238
ja sam obecnie mam HDK 111 (wydrapany z passata kiedys podczas awari, rsw 0,680v, bez dymnie), moj ori wrocil od Muniora nr HDK 199 (znam tez jego zdanie w tej kwestii)
wahlaż nastawników na pierburgu (?!) jest dosc duzy, wg "mitu" wystarczy zmienic RSW z ori 740 na 660-680 i bedzie roznica, spotkalem sie tez ze zdaniami ze niby nastawnik 248 sam w sobie daje "troche", wyhył potencju tez ma znaczenie, znalazlem info ze mozna podpiłować i nastawnik wyhyli sie dosc znacznie przez co podleje wiecej paliwa
piszcie ludzie co myslicie, prosił bym o nie wróżenie z fusów :p
PS. robiłem logi na swoim, u mnie w IDLE jest 670v przy pełnym pedale w podlodze: 4,35v (ten zakres ma znaczenie jesli to wszystko dobrze rozumiem)
Ostatnio zmieniony 08 cze 2016, 05:06 przez _Dave, łącznie zmieniany 4 razy.
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Szczerze to według mnie nie ma sensu rzeźbić nastawnika.
1. Mniejsze napięcie RSW okłamuje sterownik w kwestii dawki. Nastawnik de facto nie podlewa paliwa tylko sczytuje położenie pierścienia ustalającego. Napięcie na nim informuje ECU jak długo i kiedy ma być otwarty zaworek paliwowy na sekcji wysokiego ciśnienia.
2. Stąd dymienie na zbyt niskim RSW (np. ustawiając dawkę na 3.6 faktycznie jest więcej czyli mniej niż 3.6). Skoro lubi dymić na czarno widać więcej leje paliwa niż widzi "smoke limiter".
3. Lepiej według mnie dokonać "korekty" smoke limitera oraz wstawić mapę napięcia nastawnika dla pompy 11mm oraz fali DE110 po to by nastawnik pracował jak należy.
Wprawdzie log nie do końca miarodajny bo brak góry :
Z logu : http://vaglog.pl/log_194755.html
Według wycinka napięcie jest za wysokie przy zbyt małej dawce. Powinno być ponad 55 mg/R i niecałe 4V. Przy założeniu, że pedał był w podłodze...
[ Dodano: 2014-12-07, 16:12 ]
Wracając co tematu rzeźby można "przekalibrować" nastawnik bez piłowania.
Chodzi o te 3 śrubki widoczne na zdjęciu... Przekalibrowując ustawiasz przy innym wychyleniu swoje RSW... bez piłowania niczego <ok>
1. Mniejsze napięcie RSW okłamuje sterownik w kwestii dawki. Nastawnik de facto nie podlewa paliwa tylko sczytuje położenie pierścienia ustalającego. Napięcie na nim informuje ECU jak długo i kiedy ma być otwarty zaworek paliwowy na sekcji wysokiego ciśnienia.
2. Stąd dymienie na zbyt niskim RSW (np. ustawiając dawkę na 3.6 faktycznie jest więcej czyli mniej niż 3.6). Skoro lubi dymić na czarno widać więcej leje paliwa niż widzi "smoke limiter".
3. Lepiej według mnie dokonać "korekty" smoke limitera oraz wstawić mapę napięcia nastawnika dla pompy 11mm oraz fali DE110 po to by nastawnik pracował jak należy.
Wprawdzie log nie do końca miarodajny bo brak góry :
Z logu : http://vaglog.pl/log_194755.html
Według wycinka napięcie jest za wysokie przy zbyt małej dawce. Powinno być ponad 55 mg/R i niecałe 4V. Przy założeniu, że pedał był w podłodze...
[ Dodano: 2014-12-07, 16:12 ]
Wracając co tematu rzeźby można "przekalibrować" nastawnik bez piłowania.
Chodzi o te 3 śrubki widoczne na zdjęciu... Przekalibrowując ustawiasz przy innym wychyleniu swoje RSW... bez piłowania niczego <ok>
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
http://www.maxwellservicesllc.com/siteb ... stpump.pdf
Bardzo ciekawy PDF <ok> Szkoda, że w EN. Strona 5 : możliwości VP37. Nie wiem tylko czy różnica dotyczy potencjometr/indukcja czy 10/11mm. Choć potencjometr indukcja mogą mieć tą samą wydajność więc ta niższa VP37 dotyczy 11mm.
[ Dodano: 2014-12-07, 23:20 ]
Tak na marginesie... Można zaznaczyć "nominalne" punkty z interesujących nas 3 śrubek w nastawniku i próbować. Może coś ciekawego się urodzi <ok> Tego na pewno nikt na forum nie zgłębiał... Zwłaszcza, że znikoma liczba userów wie (a raczej nawet nie) po co jest RSW i czym się to je <ok>
Bardzo ciekawy PDF <ok> Szkoda, że w EN. Strona 5 : możliwości VP37. Nie wiem tylko czy różnica dotyczy potencjometr/indukcja czy 10/11mm. Choć potencjometr indukcja mogą mieć tą samą wydajność więc ta niższa VP37 dotyczy 11mm.
[ Dodano: 2014-12-07, 23:20 ]
Tak na marginesie... Można zaznaczyć "nominalne" punkty z interesujących nas 3 śrubek w nastawniku i próbować. Może coś ciekawego się urodzi <ok> Tego na pewno nikt na forum nie zgłębiał... Zwłaszcza, że znikoma liczba userów wie (a raczej nawet nie) po co jest RSW i czym się to je <ok>
Francis1982, zamiast moawic ze nie ma sensu, proponuje samemu sprobowac, <ok>
Ecu w pompach vp37 steruje nie czasem otwarcia, zaworu paliwowego, tylko wychyleniem nastawnika, i polozeniem pierscienia dozujacego.
Pomyliles z pompami stosowanymi w 2.5tdi v6.
Tutaj efekt jest taki ze przy takim samym napieciu zwrotnym (rsw) dla ecu faktyczna dawka jest nieco wieksza.
Efekt bedzie taki ze jak masz dawke bezdymna, to nawet przy takim samym rsw dawka staje sie dymiaca na hdk248
Wczesniej musialem dusic gaz zeby sie toczyc, teraz tylko muskam pedal gazu.
Turbo wczesniej wstaje, auto mniej pali przy spokojnej jezdzie, ciszej pracuje, poza wiekszym dymem przy pelnym bucie nie zauwazylem minusow.
Nie teoretyzuje tylko pisze co sie stalo po zmianie nastawnika.
Az sie nie moge zmiany turbo i sprzegla doczekac, zeby wrocic do rsw 0,680v i dawki w okolicach 3-5mg <ok>
Bedzie ostro...
Ecu w pompach vp37 steruje nie czasem otwarcia, zaworu paliwowego, tylko wychyleniem nastawnika, i polozeniem pierscienia dozujacego.
Pomyliles z pompami stosowanymi w 2.5tdi v6.
Tutaj efekt jest taki ze przy takim samym napieciu zwrotnym (rsw) dla ecu faktyczna dawka jest nieco wieksza.
Efekt bedzie taki ze jak masz dawke bezdymna, to nawet przy takim samym rsw dawka staje sie dymiaca na hdk248
Wczesniej musialem dusic gaz zeby sie toczyc, teraz tylko muskam pedal gazu.
Turbo wczesniej wstaje, auto mniej pali przy spokojnej jezdzie, ciszej pracuje, poza wiekszym dymem przy pelnym bucie nie zauwazylem minusow.
Nie teoretyzuje tylko pisze co sie stalo po zmianie nastawnika.
Az sie nie moge zmiany turbo i sprzegla doczekac, zeby wrocic do rsw 0,680v i dawki w okolicach 3-5mg <ok>
Bedzie ostro...
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
- bartek18150
- Audi 80 Klub
- Posty: 846
- Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
- Kontakt:
Zadna podmiana nastwaników cudów nie stworzy, Oszukasz tylko ECU bo bedzie inne polozenie pierscienia dozujacego niż to ECU przyjmuje.
WIec jakFrancis1982, powiedzial, dawke mozna zwiekszyc podmiana nastawnika ale co to da? wolalbym wpakowac wiekszy tłokorozdzielacz i zrobic program....
Pozatym ECU i tak dalej ogranicza max RSW do pewnej pozycji, a w ori on ni pracuje nigdy na max, wie i tak jest zapas dawki.
A taka podmiana nastawnika to jak śruba od dawki w orii TD, cos tam da, ale to i tak wyplujesz nie spalone wydechem wiec czy jest sens?
WIec jakFrancis1982, powiedzial, dawke mozna zwiekszyc podmiana nastawnika ale co to da? wolalbym wpakowac wiekszy tłokorozdzielacz i zrobic program....
Pozatym ECU i tak dalej ogranicza max RSW do pewnej pozycji, a w ori on ni pracuje nigdy na max, wie i tak jest zapas dawki.
A taka podmiana nastawnika to jak śruba od dawki w orii TD, cos tam da, ale to i tak wyplujesz nie spalone wydechem wiec czy jest sens?
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
To samo daje założenie 11mm oraz fali DE110. ECU też jest wówczas ładnie kantowany <ok>Zadna podmiana nastwaników cudów nie stworzy, Oszukasz tylko ECU bo bedzie inne polozenie pierscienia dozujacego niż to ECU przyjmuje.
Podczas pierwszego w swoim życiu czyszczenia nastawnika zadzwoniłem do Trepka. Powiedział, żebym nie ruszał tego pierścienia.... bo trzeba go potem profesjonalnie skalibrować.
No i jak u każdego "dłubacza" zapaliła się lampka :mrgreen:
A dlatego wspominam o tym bo nie sztuka spiłować coś bezpowrotnie. Tak to można znaki porobić i się bawić.
I to dalej jest mechaniczny tuning... tylko z użyciem Vaga <ok>
Gdyby było lato temat zapewne byłby już ogarniany.
Jakby co Dawid temat możemy rozwinąć w święta <ok>
bartek18150, wszystko sie zgadza ale sproboj zrobic wiekszy tloko-rozdzielacz dla r5 <ok> nie ma ? No coz...
Po drugie korzysc jest taka ze wiekszosc tunerow nieco za mocno wyprzedza kat, u mnie to bylo widoczne po podmianie nastawnika,
Przed zmiana auto tylko delikatnie poddymialo przy pelnym obciazeniu, i doladowaniu, po podmianie na pol gazu sprzeglo mimo ze wczesni3j nie slizgalo, odrazu odmowilo wspolpracy auto przyspieszalo lepiej na pol gazu niz wczesniej na pelnym.
Skoro pol gazu to i ecu widzi mniejsza dawke, obciazenie, i wychylenie nastawnika, efekt jest taki ze ecu nalicza kat wtrysku o mniejszej wartosci, a skoro mniej paliwa generuje wiecej paliwa w tej sytuacji, to logiczny wniosek moze byc tylko jeden,
Jesli zas mowimy o r4 tdi to przy tak latwej dostepnosci wiekszych tlokorodzielaczy, mozna zrobic jak mowisz, z tym ze nastawnik hdk248 moze fizycznie wiecej podlac, ze nim bym sie rozgladal szczegolnie jesli juz mam wysokie doladowanie i dawki
Po drugie korzysc jest taka ze wiekszosc tunerow nieco za mocno wyprzedza kat, u mnie to bylo widoczne po podmianie nastawnika,
Przed zmiana auto tylko delikatnie poddymialo przy pelnym obciazeniu, i doladowaniu, po podmianie na pol gazu sprzeglo mimo ze wczesni3j nie slizgalo, odrazu odmowilo wspolpracy auto przyspieszalo lepiej na pol gazu niz wczesniej na pelnym.
Skoro pol gazu to i ecu widzi mniejsza dawke, obciazenie, i wychylenie nastawnika, efekt jest taki ze ecu nalicza kat wtrysku o mniejszej wartosci, a skoro mniej paliwa generuje wiecej paliwa w tej sytuacji, to logiczny wniosek moze byc tylko jeden,
Jesli zas mowimy o r4 tdi to przy tak latwej dostepnosci wiekszych tlokorodzielaczy, mozna zrobic jak mowisz, z tym ze nastawnik hdk248 moze fizycznie wiecej podlac, ze nim bym sie rozgladal szczegolnie jesli juz mam wysokie doladowanie i dawki
- bartek18150
- Audi 80 Klub
- Posty: 846
- Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
- Kontakt:
Dlamie wniosek taki:arwam pisze:Skoro pol gazu to i ecu widzi mniejsza dawke, obciazenie, i wychylenie nastawnika, efekt jest taki ze ecu nalicza kat wtrysku o mniejszej wartosci, a skoro mniej paliwa generuje wiecej paliwa w tej sytuacji, to logiczny wniosek moze byc tylko jeden,
Wiecej paliwa niż ecu widzi, do tego za niski kat wtrysku równa sie duza ilosc niepotrzebie wyrzucoego paliwa do wydechu. <ok>
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Autor tematu ma już głowiczkę 11mm. Do tego dół pompy z AFN-a (DE110).
Szczerze to jeszcze przed ruszaniem półksiężycowego mechanizmu spróbowałbym minimalnie podkręcić odpowiednią mapkę <ok>
Skoro Dawid nie lubi kręcić silnika wysoko można ten zakres przesunąć w dół trochę.
Tylko wówczas powyżej 4000-4500 rpm może być klops...
Szczerze to jeszcze przed ruszaniem półksiężycowego mechanizmu spróbowałbym minimalnie podkręcić odpowiednią mapkę <ok>
Skoro Dawid nie lubi kręcić silnika wysoko można ten zakres przesunąć w dół trochę.
Tylko wówczas powyżej 4000-4500 rpm może być klops...
fajnie bylo by miec w logach roznice, tzn zakres rsw z 248 i np ze zwyklego tak jak ja podalem,
z przyziemnej kwesti kasowej, taki nastawnik (wg allegro) jakies 300 - 400 zł, dla paru KM tyle kasy?! sam nie wiem, jak by mi padl obecny to bym poszedl w ten hdk248 zeby wiedziec co i jak, ew oddal bym stara kompletna pompe :p
ad krecenia, po co mordowac tdi po wyzej 4tys ?!
1Z, AHU – 90KM przy 4000obr/min, 202Nm przy 1900obr/min
AGR, AHH, ALE, ALH – 90KM przy 3750obr/min, 210Nm przy 1900obr/min
AFN, AHF, ASV, AVG – 110KM przy 4150obr/min, 235Nm przy 1900obr/min
u mnie na hybrydzie po wyzej 4200 wsjo leci w dol
z przyziemnej kwesti kasowej, taki nastawnik (wg allegro) jakies 300 - 400 zł, dla paru KM tyle kasy?! sam nie wiem, jak by mi padl obecny to bym poszedl w ten hdk248 zeby wiedziec co i jak, ew oddal bym stara kompletna pompe :p
ad krecenia, po co mordowac tdi po wyzej 4tys ?!
1Z, AHU – 90KM przy 4000obr/min, 202Nm przy 1900obr/min
AGR, AHH, ALE, ALH – 90KM przy 3750obr/min, 210Nm przy 1900obr/min
AFN, AHF, ASV, AVG – 110KM przy 4150obr/min, 235Nm przy 1900obr/min
u mnie na hybrydzie po wyzej 4200 wsjo leci w dol
- bartek18150
- Audi 80 Klub
- Posty: 846
- Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
- Kontakt:
Zakresy beda takie same bo to ustala ecu, jedynie dawka rzeczywista bedzie wieksza niz to ecu widzi, wiec logi nie dadza za wiele._Dave pisze:fajnie bylo by miec w logach roznice, tzn zakres rsw z 248 i np ze zwyklego tak jak ja podalem,
Zamiast kupowac taki nastawnik polecam dobry program, a da to duzo wiecej niz sam nastawnik.
Sama dawka koni i NM nie czyni <ok>
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Zgadzam się. Dostałem linka Daiwd i postaram się zrobić modyfikację. Tylko odszukam co potrzebne...bartek18150 pisze:Zakresy beda takie same bo to ustala ecu, jedynie dawka rzeczywista bedzie wieksza niz to ecu widzi, wiec logi nie dadza za wiele._Dave pisze:fajnie bylo by miec w logach roznice, tzn zakres rsw z 248 i np ze zwyklego tak jak ja podalem,
Zamiast kupowac taki nastawnik polecam dobry program, a da to duzo wiecej niz sam nastawnik.
Sama dawka koni i NM nie czyni <ok>
W sumie po co oszukiwać ECU skoro można go zaadaptować do odpowiednich warunków <ok>