Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80/B4] Nie działa zimana kierunku nawiewu

ODPOWIEDZ
adek149
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 07 wrz 2014, 14:32

[80/B4] Nie działa zimana kierunku nawiewu

Post autor: adek149 » 30 lis 2014, 18:52

Witam
Wielkimi krokami zbliża się zima, w niektórych miejscach już zagośiła, a mi się przypomniało, że mam problem z panelem nawiewu, mianowicie nie mogę zmienić kierunku nawiewu.
Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy?
Dodam, że kiedyś ktoś przekręcił tą gałkę z pozycji 'szyb' w prawo.
Czy uszkodził się sam panel, czy może któreś z cięgien?
Proszę o pomoc.
Ostatnio zmieniony 30 lis 2014, 22:03 przez adek149, łącznie zmieniany 1 raz.

sokraal

Post autor: sokraal » 30 lis 2014, 20:41

Najprościej wykręcić panel i sprawdzić ponieważ przy takim przekręceniu mogła się urwać linka od pokrętła albo od klapy kierującej powietrze, a mogło też mocowanie linki pęknąć, to tylko plastik.

Pokrętło lata luzem czy się blokuje w którymś miejscu? No i czy swobodnie lata czy trzeba siły użyć tak jak powinno być.

adek149
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 07 wrz 2014, 14:32

Post autor: adek149 » 09 gru 2014, 20:44

Nie miałem internetu, dlatego odpisuję dopiero teraz.
Pokrętło kręci się w każdą strone, czasami występuje mały opór.

sokraal

Post autor: sokraal » 10 gru 2014, 20:28

No to nic tylko rozkręcamy i patrzymy bo wygląda to na zerwanie linek przy pokrętle albo połamanie samego pokrętła.

adek149
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 07 wrz 2014, 14:32

Post autor: adek149 » 11 gru 2014, 10:55

Pewnie, żeby to zobaczyć powinienem wyjąć radio. A coś jeszcze odkręcać?

Awatar użytkownika
Krys1994
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 300
Rejestracja: 08 sie 2009, 15:22
Lokalizacja: Mircze

Post autor: Krys1994 » 11 gru 2014, 13:48

Możesz wyjąć radio ale za wiele tam nie zobaczysz. Zdemontuj pokrętła i cały ten plastik potem możesz odkręcić jeszcze 4 wkręty po rogach i wychylisz trochę ten panel aby zobaczyć co się stało. Swoją drogą to nie wiem jak można "na chama" kręcić pokrętłem skoro czuć, że coś jest nie tak.

sokraal

Post autor: sokraal » 11 gru 2014, 22:05

Da się da. Tak samo jak można oddać auto do warsztatu i odebrać z połamaną połową zatrzasków w plastikach mimo że nie są jednorazowe.

Co do dostępu do "pleców" panelu nawiewu to trzeba wyjąć cały środkowy panel czyli przyciski, kratki nawiewu, radio, ect.

Polecam manual wymiany nagrzewnicy w nim jest dokładnie opisane krok po kroku jak ten panel się rozkręca.

adek149
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 07 wrz 2014, 14:32

Post autor: adek149 » 07 sty 2015, 18:48

Dostałem się, okazało się, że zerwała się linka, problem rozwiązałem.
Teraz mam inny problem, zauważyłem że nawiew troche osłabł. Dmucha na każdym biegu, ale pomiedzy 2 a 3 nie ma dużej różnicy, a na 4 też bez rewelacji.
Nie chciałem pisać nowego tematu, dlatego piszę tutaj.

Awatar użytkownika
Wino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1015
Rejestracja: 10 paź 2010, 21:46
Imię: Wino
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: Wino » 07 sty 2015, 21:57

Zaczął bym od zdjęcia podszybia po stronie pasażera i sprawdzenia jak wygląda kratka od nawiewu może ją coś przytkało np. suche liście. Jeśli masz filtr kabinowy to też sprawdź jak wygląda. I posłuchaj dmuchawy jest po prawej stronie pod schowkiem, sprawdź czy dmuchawa na każdym biegu jest głośniejsza jak jest z nią wszystko w porządku to powinno tak być.

sokraal

Post autor: sokraal » 07 sty 2015, 23:40

Zawsze może to być rezystor dmuchawy. To on odpowiada za prędkość dmuchawy na poszczególnych biegach. Ale opcja kolegi wyżej też słuszna.

Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 06 lut 2015, 01:32

sokraal pisze:Da się da. Tak samo jak można oddać auto do warsztatu i odebrać z połamaną połową zatrzasków w plastikach mimo że nie są jednorazowe.
Który warsztat tak postąpił z Twoim autem? Odpowiedź na moje pytanie może być przestrogą dla innych właścicieli.
adek149 pisze:Dostałem się, okazało się, że zerwała się linka, problem rozwiązałem.
Teraz mam inny problem, zauważyłem że nawiew troche osłabł. Dmucha na każdym biegu, ale pomiedzy 2 a 3 nie ma dużej różnicy, a na 4 też bez rewelacji.
Nie chciałem pisać nowego tematu, dlatego piszę tutaj.
Jeśli wraz ze zmianą biegów dmuchamy poziom generowanego szumu przez przepływ powietrza nie wzrasta, oznacza to, że może być to rezystor dmuchawy, ale nie tylko. Należy również sprawdzić, czy mechanizm odpowiedzialny za zmianę biegów nie jest problemem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wnętrze i tapicerka”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl