[80/B4] Nie działa zimana kierunku nawiewu
[80/B4] Nie działa zimana kierunku nawiewu
Witam
Wielkimi krokami zbliża się zima, w niektórych miejscach już zagośiła, a mi się przypomniało, że mam problem z panelem nawiewu, mianowicie nie mogę zmienić kierunku nawiewu.
Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy?
Dodam, że kiedyś ktoś przekręcił tą gałkę z pozycji 'szyb' w prawo.
Czy uszkodził się sam panel, czy może któreś z cięgien?
Proszę o pomoc.
Wielkimi krokami zbliża się zima, w niektórych miejscach już zagośiła, a mi się przypomniało, że mam problem z panelem nawiewu, mianowicie nie mogę zmienić kierunku nawiewu.
Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy?
Dodam, że kiedyś ktoś przekręcił tą gałkę z pozycji 'szyb' w prawo.
Czy uszkodził się sam panel, czy może któreś z cięgien?
Proszę o pomoc.
Ostatnio zmieniony 30 lis 2014, 22:03 przez adek149, łącznie zmieniany 1 raz.
Najprościej wykręcić panel i sprawdzić ponieważ przy takim przekręceniu mogła się urwać linka od pokrętła albo od klapy kierującej powietrze, a mogło też mocowanie linki pęknąć, to tylko plastik.
Pokrętło lata luzem czy się blokuje w którymś miejscu? No i czy swobodnie lata czy trzeba siły użyć tak jak powinno być.
Pokrętło lata luzem czy się blokuje w którymś miejscu? No i czy swobodnie lata czy trzeba siły użyć tak jak powinno być.
Da się da. Tak samo jak można oddać auto do warsztatu i odebrać z połamaną połową zatrzasków w plastikach mimo że nie są jednorazowe.
Co do dostępu do "pleców" panelu nawiewu to trzeba wyjąć cały środkowy panel czyli przyciski, kratki nawiewu, radio, ect.
Polecam manual wymiany nagrzewnicy w nim jest dokładnie opisane krok po kroku jak ten panel się rozkręca.
Co do dostępu do "pleców" panelu nawiewu to trzeba wyjąć cały środkowy panel czyli przyciski, kratki nawiewu, radio, ect.
Polecam manual wymiany nagrzewnicy w nim jest dokładnie opisane krok po kroku jak ten panel się rozkręca.
- Wino
- Forum Audi 80
- Posty: 1015
- Rejestracja: 10 paź 2010, 21:46
- Imię: Wino
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Zaczął bym od zdjęcia podszybia po stronie pasażera i sprawdzenia jak wygląda kratka od nawiewu może ją coś przytkało np. suche liście. Jeśli masz filtr kabinowy to też sprawdź jak wygląda. I posłuchaj dmuchawy jest po prawej stronie pod schowkiem, sprawdź czy dmuchawa na każdym biegu jest głośniejsza jak jest z nią wszystko w porządku to powinno tak być.
Który warsztat tak postąpił z Twoim autem? Odpowiedź na moje pytanie może być przestrogą dla innych właścicieli.sokraal pisze:Da się da. Tak samo jak można oddać auto do warsztatu i odebrać z połamaną połową zatrzasków w plastikach mimo że nie są jednorazowe.
Jeśli wraz ze zmianą biegów dmuchamy poziom generowanego szumu przez przepływ powietrza nie wzrasta, oznacza to, że może być to rezystor dmuchawy, ale nie tylko. Należy również sprawdzić, czy mechanizm odpowiedzialny za zmianę biegów nie jest problemem.adek149 pisze:Dostałem się, okazało się, że zerwała się linka, problem rozwiązałem.
Teraz mam inny problem, zauważyłem że nawiew troche osłabł. Dmucha na każdym biegu, ale pomiedzy 2 a 3 nie ma dużej różnicy, a na 4 też bez rewelacji.
Nie chciałem pisać nowego tematu, dlatego piszę tutaj.