[B3 1.8 PM] spore spalanie
[B3 1.8 PM] spore spalanie
Mam w moim audi spalanie 15-18/100 , co prawda dojeżdżam im tylko do szkoły gdzie mam 3 km drogi , nawet mi ogrzewanie nie zaczyna grzać . Czy to normalne ?
Takie spalanie jest nie normalne ,nie napisałeś czy masz LPG ale nawet to i tak dużo za dużo mam drugiego PM z przebiegiem 423 tys i pali 9 gazu jak deptałem kiedyś but i hamulec to max 12 ale to na prawdę trzeba się postarać ,mam dwa silnik PM w super stanie w garażu też się mieściły w 10 L LPG a PB 7 L a nawet 6 L
-
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:56
- Lokalizacja: Łódź
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
A górny przewód nagrzewa się cały. I napisz czy wskazówka dochodzi do 90°CWasiul pisze:termostat raczej działa bo po odpaleniu i lekki nagrzaniu ten przewód z cieczą chłodząca za termostatem jest zimny a reszta ciepła .
Najlepiej by było jakimś testerem sondy albo dobrym miernikiem. Ale tanim miernikiem od biedy też można.Wasiul pisze: Jak pomierzyć sondę ? dodam ze dochodzi do niej tylko jeden przewód
Górny przewód nagrzewa się tak od połowy do głowicy bardziej a od strony chłodnicy słabiej , a jeżeli chodzi o temperaturę to ma zapusty wskaźnik , ale miałem założony kiedyś taki termometr uniwersalny to tak w mieście miałem 80-90 (jesień) a w trasie tak nawet 70-80 ale to wszystko w chłodne dni i trzeba dodać tolerancje tamtego termometru , a jak dokładnie dokonać tego pomiaru sondy miernikiem ? i jak wartość powinna być ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Miernik mierzył Ci zakłócenia np. te od przewodów wysokiego napięcia. Pomiar powinieneś zrobić oscyloskopem lub testerem sondy lambda. Kupiłem taki na allegro i mierzyłem swoją sondę. Moja jest martwa,brak aktywności, tzn. nie daje żadnego napięcia.
Zastanawiam się nad zamiennikiem z allegro za 60 zł.
W przypadku moim gdy napięcie z sondy 0V ECU widzi mieszankę jak ubogą i automatycznie zwiększa czasy wtrysku mono-wtrysku - oczywiście w jakimś zakresie - dlatego mam też duże spalanie.
U mnie LPG jest, więc muszę gaz doprowadzić do normalności bo pali ok 12 L gazu.
Uszkodzoną sondę emuluje komputer od gazu podając na ten przewód od sondy
napięcie 0,50 V zarówno na benzynie jak i na gazie - gaz regulowany śrubą choć silniczek krokowy zamontowany jest,jednak nie 'wachluje'.
Czy wymieniałeś swoją sondę lambda czy inna przyczyna była u Ciebie ?
Tomasz
Zastanawiam się nad zamiennikiem z allegro za 60 zł.
W przypadku moim gdy napięcie z sondy 0V ECU widzi mieszankę jak ubogą i automatycznie zwiększa czasy wtrysku mono-wtrysku - oczywiście w jakimś zakresie - dlatego mam też duże spalanie.
U mnie LPG jest, więc muszę gaz doprowadzić do normalności bo pali ok 12 L gazu.
Uszkodzoną sondę emuluje komputer od gazu podając na ten przewód od sondy
napięcie 0,50 V zarówno na benzynie jak i na gazie - gaz regulowany śrubą choć silniczek krokowy zamontowany jest,jednak nie 'wachluje'.
Czy wymieniałeś swoją sondę lambda czy inna przyczyna była u Ciebie ?
Tomasz