Tłokorozdzielacz jak pada to sa problemy z rozruchem goracego silnika a nie zimnegohades500 pisze:Mi to się zdajeże się już trochę zużył tłokorozdzielacz i trzeba będzie podnieść dawe w kompie albo nastawnikiem,takie moje podejzenie.Dzieki Panowie za zainteresowanie moją sprawą.
[B4 1Z] Ciśnienie wewnętrzne pompy
- bartek18150
- Audi 80 Klub
- Posty: 846
- Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
- Kontakt:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Zajechana głowiczka z tłoczkiem,bez problemu odpali zimne auto ,za to dobrze zagrzane już z wielkim trudem ,po dluższym kreceniu rozrusznikiem .Oczywista oczywistość ,o czym obaj wiemy 8-) ale są ludzie ,którzy wolą tworzyć własne teorie co i jak powinno działać :roll: i nic nie poradziszbartek18150 pisze:Tłokorozdzielacz jak pada to sa problemy z rozruchem goracego silnika a nie zimnego
Junior nie badz taki zlosliwy mowiac o moich teoriach,robie co moge by rozwiazac problem,co innego jakbym mial wasze dosqiadczenie w pompach wtryskowych I silnikach.Przyznaje ze nie jestem profesionalista wiec jakas teoria mi sie urodzi od czasu do czasu:/.Ale dobrze ze ma kto sprowadzic mnie ze zlej drogi.
Dzis przywrocilem wszystkie ustawienia kompa na fabryczne I przestawilem ten Kat wtrysku ma49-51.Teraz jak ustaeiw blok 000basic seting to wyswietla 49-52 a kak zmienie na measuring block bodajze to Kat pokazuje okolo 68 to co to moze oznaczac ?
Dzis przywrocilem wszystkie ustawienia kompa na fabryczne I przestawilem ten Kat wtrysku ma49-51.Teraz jak ustaeiw blok 000basic seting to wyswietla 49-52 a kak zmienie na measuring block bodajze to Kat pokazuje okolo 68 to co to moze oznaczac ?
- bartek18150
- Audi 80 Klub
- Posty: 846
- Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
- Kontakt:
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Z tym, że kąt ok. 50 to jest dla 1Z. Dla AFN-a Munior wyraźnie napisał 65. Masz inną falę niż w 1Z. Innego kompa itp.
Grupa 000 BS i ustawiasz na 065 i gitara <ok>
Tymczasem grupa 004 i przechodzenie w BS dotyczy sprawdzenia czy działa N108 (ale od tego też są Output Tests N108 i powinien naprzemian chodzić miękko/twardo).
Przy właściwym kącie statycznym oraz sprawnym N108 jeżeli w grupie 004 BS nie nadąża MOŻE to świadczyć o zbyt niskim ciśnieniu w pompie tudzież jej kondycji.
VP37 ma dwa ciśnienia:
Minimalne (zaworek przy kole rozrządu) i maksymalne (na powrocie).
Zbyt niskie minimalne ciśnienie może się objawiać że pompa nie nadąża z zadanym kątem.
Zbyt wysokie minimalne ciśnienie spowoduje, że silnik będzie "na dzień dobry" pracował na zbyt wczesnym kącie (twarda praca). Choć podobne objawy ma przytarty tłoczek dynamicznego przestawiacza kąta wtrysku (na dole pompy pod dekielkiem na 2 imbusy).
Zbyt wysokie maksymalne ciśnienie (powrót) powoduje przegrzewanie się paliwa i dymienie.
Grupa 000 BS i ustawiasz na 065 i gitara <ok>
Tymczasem grupa 004 i przechodzenie w BS dotyczy sprawdzenia czy działa N108 (ale od tego też są Output Tests N108 i powinien naprzemian chodzić miękko/twardo).
Przy właściwym kącie statycznym oraz sprawnym N108 jeżeli w grupie 004 BS nie nadąża MOŻE to świadczyć o zbyt niskim ciśnieniu w pompie tudzież jej kondycji.
VP37 ma dwa ciśnienia:
Minimalne (zaworek przy kole rozrządu) i maksymalne (na powrocie).
Zbyt niskie minimalne ciśnienie może się objawiać że pompa nie nadąża z zadanym kątem.
Zbyt wysokie minimalne ciśnienie spowoduje, że silnik będzie "na dzień dobry" pracował na zbyt wczesnym kącie (twarda praca). Choć podobne objawy ma przytarty tłoczek dynamicznego przestawiacza kąta wtrysku (na dole pompy pod dekielkiem na 2 imbusy).
Zbyt wysokie maksymalne ciśnienie (powrót) powoduje przegrzewanie się paliwa i dymienie.
Uuu mo tak pisal junior ale tak nie jednoznacznie Bo nap.chyba:).No wiec przestawie go ideal is na 065.W takim razie nie sugerowac sie nieboeska linia na wykresie?Bo 50 jesi idealnie.?
Test 108 powoduje klekotanoe ale w bardzo niewielkim stopniu,kiedys jak sie bawilem tym testem to rechotal bardziej I palil wtedy dobrze.Jakies 2 lata temu.
Zatem zmierze cisnienie w pompie dla swietego spokiju.vp-37 ma miec min...4bary na wolnych obrotach I na maxymalnych 9????)
Wczoraj zmienilem Czas grzania swiec na fabryczny I dzisiaj gorzej zapalil.
Kat ustawie na 065 I jeszcze zobaczymy.
Test 108 powoduje klekotanoe ale w bardzo niewielkim stopniu,kiedys jak sie bawilem tym testem to rechotal bardziej I palil wtedy dobrze.Jakies 2 lata temu.
Zatem zmierze cisnienie w pompie dla swietego spokiju.vp-37 ma miec min...4bary na wolnych obrotach I na maxymalnych 9????)
Wczoraj zmienilem Czas grzania swiec na fabryczny I dzisiaj gorzej zapalil.
Kat ustawie na 065 I jeszcze zobaczymy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Nie wiem co pisał wspomniany junior ,i skąd on się wziął w tej dyskusji :mrgreen: ale zmiana kąta z 50 na 65 ,nic ci nie pomoże :-> i odpusc sobie te nieszczęsne wykresy w tdi timing :roll: bo już niejednego wyprowdziły na manowce Kąt ustawia się w 000 basic seting i kropka ,a wykresy są dla gadżeciarzyhades500 pisze:Uuu mo tak pisal junior
Munior chcialem napisac😉 ok to mimo wsxystko przestawie go tak dla spokojnosci na065 .Dxisiaj moze powalcze z nim...tzn sprawdze to cisnienie wewnetrzne w pompie wczoraj Kupilem kruciec bo nie mialem.Zakupulem rowniez pompke reczna na przewod zzasilajacy poniewaz wczoraj ujrzalem powietrze i raz jest a raz nie ma.Zalorzylem dluzszy ten przewod od filtra do pompy I jest tak...jak odpale to powietrza nie widac.Jak zgasze I ten przewod polorze ponizej poziomu pompy to nie ma powietrza zatem jak go wezme i podniose na okolo 20 cm do gory po 5 sekundach powietrze wyplywa na sama gore wezyka,raz z jednej a raz z drugiej strony wezyka.😞 moze Tutaj jest pies pogrzebany.Ja kiedys tzn 2 tyg temu to wyjalem caly smok ze zbiornika...jest ok,caly filter z podgrzewaczem zebu go sprawdzic napompowalem w niego 4 vary i do Wody wsadzilem ani bombla nie bylo.nadmiary nowe.Bralem rowniez tak ze omijalem calkiem filter i POW nie bylo,ale odpalanie bez zmian.😈 mexyk.
[ Dodano: 2014-12-13, 13:05 ]
Aaaaas!a jak sadzicie gdzie wpiac ta papke?miedzy pompe I filter czy przed filter?Czy jak bede pompowal to paliwo to powinno sie przelewac przez pompe w nieskonczonosc czy do pewnego momentu az wytworzy sie mini cisnienie😊.Kiedya chcialem pompe zalac strzykawka I pare wstrzyknalem a pozniej stawialo opor....czy to tak ma byc?zaworki cisnieniowe trzymaja?
[ Dodano: 2014-12-13, 20:46 ]
Sprawdzilem to cisnienie na wolnych obrotach ma7,5 bars nawet nie dofawalem gazu Bo wiadomo ze ok.pompki jeszcze nie zalorzylem bo nieszczelnosc znalazlem na tym bezbarwnym wezu co zalorzylem aby miec podglad,wiec obcenie bo moze to bylo powodem.Zatem sprawdzilem cisnienie na zimnym,tzn 10* mial o 26 wyszlo😞 wiec chyba to komprechy brak.
[ Dodano: 2014-12-13, 13:05 ]
Aaaaas!a jak sadzicie gdzie wpiac ta papke?miedzy pompe I filter czy przed filter?Czy jak bede pompowal to paliwo to powinno sie przelewac przez pompe w nieskonczonosc czy do pewnego momentu az wytworzy sie mini cisnienie😊.Kiedya chcialem pompe zalac strzykawka I pare wstrzyknalem a pozniej stawialo opor....czy to tak ma byc?zaworki cisnieniowe trzymaja?
[ Dodano: 2014-12-13, 20:46 ]
Sprawdzilem to cisnienie na wolnych obrotach ma7,5 bars nawet nie dofawalem gazu Bo wiadomo ze ok.pompki jeszcze nie zalorzylem bo nieszczelnosc znalazlem na tym bezbarwnym wezu co zalorzylem aby miec podglad,wiec obcenie bo moze to bylo powodem.Zatem sprawdzilem cisnienie na zimnym,tzn 10* mial o 26 wyszlo😞 wiec chyba to komprechy brak.