Panowie, czy jest możliwe że auto jest w trybie serwisowym i ucina 20% mocy ale nie wyświetla żadnego błędu na vagu ?
Jak wiadomo komputery do 92r były bardzo ubogie...
Mam taki problem że spalanie się utrzymuje na 14 litrach czy jadę wolo czy szybko czy w mieście czy poza miastem...
Wyskoczyło mi tylko 139KM na PB i 136KM na gazie(sekwencja) na rolkach mimo że mam sprawny dolot i otwieranie skracanego dolotu przy 4 tys...
174 - 20% = 139....
Jeżeli tak to co może być tego przyczyną ?
Przepływkę wymieniłem, nic się nie zmieniło.
Komputer padł ?
[B4 2.8 AAH LPG] Obniżona moc ? Pomóżcie :(
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Kiedyś był temat: https://audi80.pl/aah-zalamanie-po-w ... t35801.htm
Coś mi świta że ktoś wymienił czujniki spalania stukowego i moc wróciła.
Wydechu nie mas zatkanego?
Jak możesz obserwować podciśnienie w programie od gazu to przy zwiększaniu obrotów na luzie to ciśnienie w kolektorze powinno mieć coraz mniejszą wartość ze wzrostem obrotów. Jeśli będzie wartość będzie rosła to wydech jest zatkany.
Coś mi świta że ktoś wymienił czujniki spalania stukowego i moc wróciła.
Wydechu nie mas zatkanego?
Jak możesz obserwować podciśnienie w programie od gazu to przy zwiększaniu obrotów na luzie to ciśnienie w kolektorze powinno mieć coraz mniejszą wartość ze wzrostem obrotów. Jeśli będzie wartość będzie rosła to wydech jest zatkany.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Zwykle jak sterownik stwierdzi że czujnik nie działa to nie bierze z niego odczytów. Zresztą na dzisiejszym paliwie 95 i LPG nie powinno być spalania stukowego.
Sprawdź czy masz szczelny układ podciśnieniowy. Najlepiej zrób sobie wtyczkę do elektrozaworu od przestawiania kolektora odpal samochód szubko zgaś. Podłącz zasilanie z akumulator do gruszki i zobacz ile będzie trzymać. Przy gazie w podłodze silnik nie generuje podciśnienia i po to jest ten zasobnik. Jak na luzie dodasz sobie gazu powyżej 4tys. obr. nie otwierając przepustnicy maksymalnie na dłużej to silnik na bieżąco generuje podciśnienie.
Sprawdź czy masz szczelny układ podciśnieniowy. Najlepiej zrób sobie wtyczkę do elektrozaworu od przestawiania kolektora odpal samochód szubko zgaś. Podłącz zasilanie z akumulator do gruszki i zobacz ile będzie trzymać. Przy gazie w podłodze silnik nie generuje podciśnienia i po to jest ten zasobnik. Jak na luzie dodasz sobie gazu powyżej 4tys. obr. nie otwierając przepustnicy maksymalnie na dłużej to silnik na bieżąco generuje podciśnienie.
Chodzi Ci o normalną wtyczkę, ucięty kabel, który podłączę do normalnego akumulatora 12v ?
Po co mam odpalać auto i za chwilę gasić ?
"Podłącz zasilanie z akumulator do gruszki" chodzi Ci o podłączenie zasilania z akumulatora do elektrozaworu skracania dolotu ? Chodzi o to by zobaczyć czy elektrozawór trzyma cały czas otwarty przepływ podciśnienia do gruszki otwierającej krótki dolot ?
Bardzo Cię przepraszam, ale za do końca nie rozumiem co masz na myśli a bardzo mi zależy by doprowadzić te auto do dawnego stanu
Jeżeli możesz napisz mi jaśniej, będę wdzięczny.
O jaki zasobnik chodzi ?
Który kolor ma generować podciśnienie w gruszce tej przy pompie wspomagania ? ;(
Po co mam odpalać auto i za chwilę gasić ?
"Podłącz zasilanie z akumulator do gruszki" chodzi Ci o podłączenie zasilania z akumulatora do elektrozaworu skracania dolotu ? Chodzi o to by zobaczyć czy elektrozawór trzyma cały czas otwarty przepływ podciśnienia do gruszki otwierającej krótki dolot ?
Bardzo Cię przepraszam, ale za do końca nie rozumiem co masz na myśli a bardzo mi zależy by doprowadzić te auto do dawnego stanu
Jeżeli możesz napisz mi jaśniej, będę wdzięczny.
O jaki zasobnik chodzi ?
Który kolor ma generować podciśnienie w gruszce tej przy pompie wspomagania ? ;(
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Takviper370 pisze:Chodzi Ci o normalną wtyczkę, ucięty kabel, który podłączę do normalnego akumulatora 12v ?
Aby nabić podciśnienie do gruszki i sprawdzić czy w momencie, gdy silnik nie generuje podciśnienia czy to zmagazynowane w gruszce otworzy klapki. Alternatywą dla tego testu jest potrzymanie silnika z 10-30 sekund z przepustnicą otwartą ma maksa i sprawdzanie czy klapki są otwarte.viper370 pisze:Po co mam odpalać auto i za chwilę gasić ?
Tak chodzi o podłączenie zasilania aby otworzyć zaworek i sprawdzić przy okazji czy inne rzeczy są szczelne."Podłącz zasilanie z akumulator do gruszki" chodzi Ci o podłączenie zasilania z akumulatora do elektrozaworu skracania dolotu ? Chodzi o to by zobaczyć czy elektrozawór trzyma cały czas otwarty przepływ podciśnienia do gruszki otwierającej krótki dolot ?
Przeredaguje chyba poprzedni post bo za szybko go napisałem i jest trochę niejasny.
Jeszcze raz w skrócie: chodzi o to abyś podłączając się pod elektrozawór skracania dolotu sprawdził czy otwierają się klapki po zgaszeniu silnika (gdy silnik nie generuje podciśnienia, bo też nie generuje go przy gazie wciśniętym w podłodze). Nic więc nie robisz przy tej czynności.
Chyba rozumiem o co biega, chodzi o to że silnik nie generuje podciśnienia jak jest na wysokich obrotach i jeżeli jest coś pogmerane to mimo iż otwiera się skracanie dolotu to po chwili może z powrotem zamknąć się skracanie dolotu bo zabraknie ciśnienia ?
Bo u mnie po przekroczeniu 4 tys się otwiera skracanie dolotu, ale czy po jakimś czasie nie zamyka to tego nie wiem...
Czy podczas jazdy jest jakaś różnica w działaniu podciśnienia czy nie ?
Bo również mogę go potrzymać z minutkę na wysokich obrotach i patrzeć co będzie się działo z gruszką od skracania dolotu.
Reasumując:
Trzymając gaz w podłodze przekraczamy 4 tys i zaworek powinien otworzyć skracanie dolotu, ale w kolektorze ssącym po chwili zaczyna brakować podciśnienia i klapki mogą się zamknąć po chwili a gruszka inaczej akumulator podciśnienia ma za zadanie utrzymać ciśnienie w gruszce od skracania dolotu i dzięki temu auto powinno mieć więcej powietrza w cylindrach? Dobrze to rozumiem teraz ?
Uno momento !
Napisałeś też że "(gdy silnik nie generuje podciśnienia, bo też nie generuje go przy gazie wciśniętym w podłodze)" bo też nie generuje go przy gazie wciśniętym w podłogę "bo też" czyli kiedy generuje a kiedy nie, na biegu jałowym generuje podciśnienie a jak otworzy się przepustnicę już nie generuje ?
Bo u mnie po przekroczeniu 4 tys się otwiera skracanie dolotu, ale czy po jakimś czasie nie zamyka to tego nie wiem...
Czy podczas jazdy jest jakaś różnica w działaniu podciśnienia czy nie ?
Bo również mogę go potrzymać z minutkę na wysokich obrotach i patrzeć co będzie się działo z gruszką od skracania dolotu.
Reasumując:
Trzymając gaz w podłodze przekraczamy 4 tys i zaworek powinien otworzyć skracanie dolotu, ale w kolektorze ssącym po chwili zaczyna brakować podciśnienia i klapki mogą się zamknąć po chwili a gruszka inaczej akumulator podciśnienia ma za zadanie utrzymać ciśnienie w gruszce od skracania dolotu i dzięki temu auto powinno mieć więcej powietrza w cylindrach? Dobrze to rozumiem teraz ?
Uno momento !
Napisałeś też że "(gdy silnik nie generuje podciśnienia, bo też nie generuje go przy gazie wciśniętym w podłodze)" bo też nie generuje go przy gazie wciśniętym w podłogę "bo też" czyli kiedy generuje a kiedy nie, na biegu jałowym generuje podciśnienie a jak otworzy się przepustnicę już nie generuje ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Dokładnie tak.viper370 pisze:Chyba rozumiem o co biega, chodzi o to że silnik nie generuje podciśnienia jak jest na wysokich obrotach i jeżeli jest coś pogmerane to mimo iż otwiera się skracanie dolotu to po chwili może z powrotem zamknąć się skracanie dolotu bo zabraknie ciśnienia ?
Na jałowym generuje, podczas jazdy też, nie generuje tylko jak jest zgaszony albo na pracującym gdy masz wciśnięty gaz w podłogę.Napisałeś też że "(gdy silnik nie generuje podciśnienia, bo też nie generuje go przy gazie wciśniętym w podłodze)" bo też nie generuje go przy gazie wciśniętym w podłogę "bo też" czyli kiedy generuje a kiedy nie, na biegu jałowym generuje podciśnienie a jak otworzy się przepustnicę już nie generuje ?
Przy lekko uchylonej przepustnicy i wysokich obrotach generuje bardzo duże podciśnienie. Jest większe niż podczas jazdy czy na wolnych obrotach.
Żeby na postoju to sprawdzić musiałbyś trzymać silnik na odcince.
Zobacz sobie w programie od gazu wartość MAP, przy gazie w podłodze podczas jazdy masz jakieś 0,97Bar na postoju nawet utrzymując wysokie obroty przed odcinką silnik generuje bardzo dużo podciśnienia 0,20-0,30.
Zobacz poobserwuje wartość map na filmie: wszystko poniżej 0,97-1Bar to podciśnienie.
Aż musiałem z ciekawości wyjść i zobaczyć to wszystko, po odczepieniu akumulatora podciśnienia syknęło a auto stoi już około 5h tak więc chyba trzyma podciśnienie w akumulatorze to ja już się poddaje, nie wiem co może mu dolegać...
Na tym filmiku cudownie chodzi koledze jego Vka, i jaką odcinkę ma szybką a moja jest taka powolna... Nie wiem co mu dolega ;(
[ Dodano: 2014-12-14, 21:57 ]
Postanowiłem przerobić schemat, u mnie wygląda to tak, czy tak jest ok czy coś jest przestawione ?
Na tym filmiku cudownie chodzi koledze jego Vka, i jaką odcinkę ma szybką a moja jest taka powolna... Nie wiem co mu dolega ;(
[ Dodano: 2014-12-14, 21:57 ]
Postanowiłem przerobić schemat, u mnie wygląda to tak, czy tak jest ok czy coś jest przestawione ?