Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] Wysokie obroty, stukanie.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Bakx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 06 sty 2014, 22:39

[B4 2.0 ABT] Wysokie obroty, stukanie.

Post autor: Bakx » 12 gru 2014, 19:43

Witam. Z racji tego iż jest wiele znających się osób mam kilka pytań odnośnie ABT.
Ostatnio zmieniłem zegar na obrotomierz i dowiedziałem się iż przy 100 km/h mam 3000 obr/min a benzynie odcina mi przy 6200 obr/min. Czy według was jest to za dużo i co powoduje tak wysokie obroty.
Druga sprawa to przy gwałtownym przyśpieszaniu na każdym biegu jak i na gazie tak i na benzynie mam taką jakby to nazwać "turbodziure"? czuję sekundowe opadnięcie obrotów a później już jest lepiej. Jednakże na benzynie jest o wiele gorzej ponieważ co najmniej na 3-5 sekund silnik nie wkręca się w ogóle a po tym jedzie już lepiej.
Kolejna sprawa iż po zmianie licznika wskaźnik temperatury wody pokazuje w czasie jazdy 90, w korku nawet powyżej 100 jednakże nic się nie gotuje ani się nie dzieje. Wiecie może w czym problem, jakiś czujnik albo coś innego.
Najcięższą sprawą jest jednak ciągłe cykanie silnika, znajomy powiedział że to zaworki. Jednak gdy odpalam rano silnik i jest zimniej jest głośne stukanie, bardzo głośne stukanie i nie wiem czy to poważne czy tak ma być.
Z góry dzięki za pomoc. W końcu zacząłem się interesować troche bardziej dupowozem. :idea:

Awatar użytkownika
Rogosi3k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 24 lut 2013, 20:14

Post autor: Rogosi3k » 12 gru 2014, 20:07

Moze szklanki Ci tak Cykaja.

Stocek2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 69
Rejestracja: 02 paź 2011, 13:07
Lokalizacja: Chełm/Lubelskie

Post autor: Stocek2 » 12 gru 2014, 20:30

Obroty normalne dla krótkiej skrzyni. 3tys.obr przy stówce.
Co do temperatury. Jak powyżej 90 łapie tylko w korkach to też nie ma się czym przejmować,jeśli czujnik załączenia wentylatora i sam wentylator jest sprawny to nie pozwoli na "zagotowanie się"

Awatar użytkownika
kardi21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 241
Rejestracja: 10 maja 2009, 16:02
Lokalizacja: Zamość/lubelskie

Post autor: kardi21 » 12 gru 2014, 21:11

Stukanie czy cykanie? co do dziury w obrotach filtr powietrza zmieniony? układ zapłonowy w jak najlepszym porządku?

Bakx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 06 sty 2014, 22:39

Post autor: Bakx » 12 gru 2014, 21:33

Właśnie z tą temperaturą coś jest nie tak. powyżej 100 nawet wentylator się nie załącza i sie nie gotuje. Co odpowiada za odczyt na liczniku, może warto to sprawdzić.
Cykanie jest ciągłe a stukanie tylko jak odpalam na zimnym silniku, dość głośne stukanie. Filtr powietrza jest w porządku co do układu zapłonowego to musiałbym się bliżej przyjrzeć. Na co zwrócić uwagę?
Dzięki panowie za odpowiedzi

Awatar użytkownika
kardi21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 241
Rejestracja: 10 maja 2009, 16:02
Lokalizacja: Zamość/lubelskie

Post autor: kardi21 » 13 gru 2014, 00:21

za wskazania temp. na liczniku odpowiada szary okrągły czujnik w króćcu wodnym przy głowicy i pewnie już przekłamuje, sprawdź też czujnik włączania wentylatora, on znajduje się w chłodnicy na samym dole po stronie pasażera, zdejmij wtyczkę z niego i zewrzyj drucikiem dwa zewnętrzne piny i jeżeli wentylator po zwarciu włączy sie to jest on sprawny. A wskaźnik paliwa działa dobrze? Z którego rejonu silnika dochodzi to "stukanie"?Jeśli spod pokrywy zaworów to prawdopodobnie któraś szklanka,ale powinna ucichnąć po kilku sekundach, po ilu to stukanie znika? Ogólnie nie raz słyszałem taką opinię, że dla tych silników vaga jest to normalna praca ciche cykanie,lekki szum to jest praca popychaczy hydraulicznych. Zdejmij kopułkę z aparatu zapłonowego i zobacz czy jest czysta w środku czy nie ma żadnych wżerów i czy styki nie są bardzo wypalone właśnie w kopułce i na palcu rozdzielacza.

Bakx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 06 sty 2014, 22:39

Post autor: Bakx » 13 gru 2014, 19:10

Tak więc minęło 15 tys km, to wymieniłem olej, filtr przy okazji szary czujnik na króćcu był troszkę pęknięty więc kupiłem nowy, esp, nic się nie zmieniło a nawet przy dłuższej jeździe 105 st. C. Wentylator działa ale się nie włącza gdy woda się zagrzeje, może jest to problem pompy wody bądź termostatu. Od czego jest niebieski czujnik na króćcu?
Cykanie trochę ucichło, ale je słychać, zobaczę rano czy stukanie będzie słychać. Nie jestem w stanie powiedzieć skąd te stukanie gdyż jest ono słyszalne jedynie przy odpalaniu zimnego silnika i jest to od 2 do 10~~ uderzeń i cichnie.
Wyczyściłem kopułkę, palec, przewody, dziura w obrotach pozostała.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 13 gru 2014, 19:26

Temperaturę najlepiej zmierzyć w inny sposób (vagiem albo zewnętrznym termometrem) bo licznikom w Audi 80 nie ma co wierzyć.

Awatar użytkownika
kardi21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 241
Rejestracja: 10 maja 2009, 16:02
Lokalizacja: Zamość/lubelskie

Post autor: kardi21 » 14 gru 2014, 15:02

Bakx, Jeżeli wentylator masz sprawny to ten czujnik w chłodnicy odpowiada za włączanie go przy odpowiedniej temperaturze,zwierałeś wtyczkę bo wtedy zobaczysz czy owy czujnik działa?Mało prawdopodobne żeby była to wina pompy wody. Termostat, przy rozgrzanym silniku jeśli dolny przewód chłodnicy jest gorący to jest sprawny. Niebieski czujnik jest od ECU od komputera i daje on info do komputera dla składu mięszanki paliwa na zimnym silniku(ssanie) i na rozgrzanym juz. Jeśli jest kilka stuknięć i zaraz cichnie to 99% szklanki(popychacze hydrauliczne) odzywają się, jeśli stukają tylko na zimnym i krótką chwilę to nie przejmuj się tym, któraś szklanka po dłuższym postoju(po nocy)nie trzyma już ciśnienia oleju i mija zawsze te kilka sekund zanim olej dotrze do nich z dna silnika czyli miski olejowej. A przewody, palec, kopułkę kiedy ostatnio zmieniałeś? Czyszczenie tych elementów nic raczej nie da bo one po prostu zużywają się, je się wymienia. Przy instalacji LPG trochę szybciej zużywa się układ zapłonowy.

Bakx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 06 sty 2014, 22:39

Post autor: Bakx » 14 gru 2014, 19:45

kardi21, Dzięki za odpowiedź. Dolny wąż jest lekko ciepły o wiele zimniejszy niż najgrubszy u góry. Ja sam nie zmieniałem elementów układu zapłonowego na nowe i nie wiem kiedy ktoś zmieniał je przede mną. Jednakże dowiedziałem się, że wyjeżdżam na na początku stycznia na conajmniej 4 miesiące tak więc nie będę miał w najbliższym czasie temu się przyjrzeć z bliska, auto do garażu. Wielkie dzięki za pomoc.

Awatar użytkownika
kardi21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 241
Rejestracja: 10 maja 2009, 16:02
Lokalizacja: Zamość/lubelskie

Post autor: kardi21 » 14 gru 2014, 22:00

Bakx, może znajdziesz jeszcze czas aby przyjrzeć się jeszcze. Termostat w takim razie lepiej wymienić bo nie otwiera się do końca a przez to można zrobić szkodę dla silnika. Układ zapłonowy też wymień tj. kopułkę, palec rozdzielacza, przewody i świece. Zatem owocnej pracy pewnie zagramanicą :mrgreen:

Bakx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 06 sty 2014, 22:39

Post autor: Bakx » 15 gru 2014, 15:59

Nie jestem taki odważny ażeby za granicę wyjeżdżać, zostałem powołany do służby przygotowawczej do wojska. 4 miesiącę z głowy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl