[B4 2.0 ABK] Falowanie silnika Audi 80 B4 2.0E ABK
-
- Forum Audi 80
- Posty: 11
- Rejestracja: 20 kwie 2014, 17:29
[B4 2.0 ABK] Falowanie silnika Audi 80 B4 2.0E ABK
Witam wszystkich forumowiczów
Szukałem postów w związku z moim problemem, ale nie mogę znaleźć odpowiedniego przypadku.
Tak więc, jestem posiadaczek Audi 80 B4, 2.0E 115KM. ABK. Samochód jest w gazie. Mój problem wygląda w ten sposób, że Audi było na regulacji gazu i po jakichś 2 miesiącach, przy ,,żwawszej'' zmianie biegu dokładnie z 4 na 3 (podczas wyprzedzania) strzelił gaz, czasami się to zdarzało, ale było to delikatne i nic się nie działo, a tym razem przepływomierz razem z obudową filtra powietrza dosłownie się rozpadł i samochód zaczął strasznie falować na obrotach od 800 do nawet 3000 tys.... Przepływomierz zamówiłem, obudowę również, mechanik je zamontował, ale nie było poprawy więc wymieniłem przepływomierz na inny, ponieważ myślałem, że ten jest wadliwy, ale na drugim przepływomierzu silnik pracuje tak samo, dlatego wymieniłem dodatkowo czujnik temperatury i został wyregulowany zapłon, sprawdziłem czy któryś z węży nie jest dziurawy (wszystko wygląda ok), ale dalej nic. Postanowiłem wyczyścić silniczek krokowy. Po wyczyszczeniu silnik pracował prawidłowo mniej więcej 15 minut po czym znowu zaczynał falować. Dla pewności ponowiłem czyszczenie silniczka i efekt był ten sam - 15 minut ok a później lipa...
Zamówiłem nowy (tzn.używany) silniczek krokowy i czekam na kuriera...
Nie wiem jak dalej się sprawy potoczą. Może ktoś miał taki przypadek i podpowie co może być przyczyną takiego zachowania
Z góry dzięki za pomoc
Pozdrawiam
P.S. Wszystko co zostało opisane jest robione na benzynie, ponieważ żaden gazownik w mojej okolicy nie ma czasu na jakąkolwiek regulację Kiedy ustabilizujemy pracę silnika na benzynie pojadę do gazownika na regulację, samochodu jak na razie na gaz nie przełączam, bo boję się, że znowu strzeli
Szukałem postów w związku z moim problemem, ale nie mogę znaleźć odpowiedniego przypadku.
Tak więc, jestem posiadaczek Audi 80 B4, 2.0E 115KM. ABK. Samochód jest w gazie. Mój problem wygląda w ten sposób, że Audi było na regulacji gazu i po jakichś 2 miesiącach, przy ,,żwawszej'' zmianie biegu dokładnie z 4 na 3 (podczas wyprzedzania) strzelił gaz, czasami się to zdarzało, ale było to delikatne i nic się nie działo, a tym razem przepływomierz razem z obudową filtra powietrza dosłownie się rozpadł i samochód zaczął strasznie falować na obrotach od 800 do nawet 3000 tys.... Przepływomierz zamówiłem, obudowę również, mechanik je zamontował, ale nie było poprawy więc wymieniłem przepływomierz na inny, ponieważ myślałem, że ten jest wadliwy, ale na drugim przepływomierzu silnik pracuje tak samo, dlatego wymieniłem dodatkowo czujnik temperatury i został wyregulowany zapłon, sprawdziłem czy któryś z węży nie jest dziurawy (wszystko wygląda ok), ale dalej nic. Postanowiłem wyczyścić silniczek krokowy. Po wyczyszczeniu silnik pracował prawidłowo mniej więcej 15 minut po czym znowu zaczynał falować. Dla pewności ponowiłem czyszczenie silniczka i efekt był ten sam - 15 minut ok a później lipa...
Zamówiłem nowy (tzn.używany) silniczek krokowy i czekam na kuriera...
Nie wiem jak dalej się sprawy potoczą. Może ktoś miał taki przypadek i podpowie co może być przyczyną takiego zachowania
Z góry dzięki za pomoc
Pozdrawiam
P.S. Wszystko co zostało opisane jest robione na benzynie, ponieważ żaden gazownik w mojej okolicy nie ma czasu na jakąkolwiek regulację Kiedy ustabilizujemy pracę silnika na benzynie pojadę do gazownika na regulację, samochodu jak na razie na gaz nie przełączam, bo boję się, że znowu strzeli
Ostatnio zmieniony 13 gru 2014, 19:35 przez audi-80-b4, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 11
- Rejestracja: 20 kwie 2014, 17:29
Zapłon ustawiał mechanik przy użyciu stroboskopu więc myślę, że wie co robił
Dolot jest szczelny sprawdziłem. Zapomniałem dodać, że silnik pracuje równo na zmianę (czasami) raz prawidłowo szczególnie zimny a później wariuje.
Dzięki za odpowiedź
P.S. Jak ustawić TAG? ;/ To moje pierwsze posty i jeszcze nie ogarniam ....
Dolot jest szczelny sprawdziłem. Zapomniałem dodać, że silnik pracuje równo na zmianę (czasami) raz prawidłowo szczególnie zimny a później wariuje.
Dzięki za odpowiedź
P.S. Jak ustawić TAG? ;/ To moje pierwsze posty i jeszcze nie ogarniam ....
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
a ja myślę że nie ustawiał na wolnych obrotach czy przy jakichś konkretnych :?:audi-80-b4 pisze:Zapłon ustawiał mechanik przy użyciu stroboskopu więc myślę, że wie co robił
Tak duży strzał gazu musiał coś jeszcze uszkodzić może i ten zawór biegu jałowego lub obstwiam że masz jeszcze gdzieś nieszczelność.
użyj opcji edytuj w pierwszym poście a tag masz do wyboru po lewej stronie tematu :!:audi-80-b4 pisze:P.S. Jak ustawić TAG? ;/ To moje pierwsze posty i jeszcze nie ogarniam ....
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Taak: http://player.pl/programy-online/bedzie ... inki,2047/audi-80-b4 pisze:więc myślę, że wie co robił
-
- Forum Audi 80
- Posty: 11
- Rejestracja: 20 kwie 2014, 17:29
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
to na pewno źleaudi-80-b4 pisze:Zapłon ustawiał na wolnych obrotach,
Temat o ustawianiu zapłonu jest tu więc możesz poczytać, bo wcześniej czy później będziesz musiał go dobrze ustawić ale lepiej wcześniej.
Bo mechanik mógł jeszcze pogorszyć sprawę.
Ostatnio zmieniony 13 gru 2014, 20:22 przez Pieterb, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 11
- Rejestracja: 20 kwie 2014, 17:29
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 11
- Rejestracja: 20 kwie 2014, 17:29
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 803
- Rejestracja: 01 cze 2011, 20:49
- Lokalizacja: Tomaszow Maz.
w ABK-u z tego co wiem to najpierw sie blokuje sterownik a pozniej obroty na 2200 i dopiero sie ustawia. Mi kolega jaro z forum w niedziele ustawial bo zmienial mi aparat zaplonowy gdyz tanczyly obroty i nieraz szarpalo ale to tylko jak mroz jest. Mysl byla taka ze hall w aparacie szwankuje. Zobaczymy czy pomoglo jak mrozy wroca heheaudi-80-b4 pisze:Zapłon ustawiał na wolnych obrotach
- slivka91
- Forum Audi 80
- Posty: 41
- Rejestracja: 15 kwie 2011, 12:35
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Świecie
Podepnę się pod temat.
Pacjent również ABK falowanie na zimnym ( jak i po każdym odpaleniu) w zakresie 850-1400 czysta benzyna. Później działa poprawnie.
Dolot - namieszane strasznie - wsadzone pół filtra powietrza, dziury w obudowie, zaślepiony przewód idący do "grzybka odmy"
Dodatkowe fanty to spalanie na poziomie 12 litrów a prędkości emeryckie max 2500 obrotów (skrzynia krótka ) , kopcenie, śmierdzi benzyną w środku jak i z wydechu niemiłosiernie, potrafi w trasie zamulić na sekunde.
Auto wpada na warsztat jutro ale chciałbym zaś dowiedzieć się gdzie zerkać co wymienić w razie W. Baza do odnowienia.
Pacjent również ABK falowanie na zimnym ( jak i po każdym odpaleniu) w zakresie 850-1400 czysta benzyna. Później działa poprawnie.
Dolot - namieszane strasznie - wsadzone pół filtra powietrza, dziury w obudowie, zaślepiony przewód idący do "grzybka odmy"
Dodatkowe fanty to spalanie na poziomie 12 litrów a prędkości emeryckie max 2500 obrotów (skrzynia krótka ) , kopcenie, śmierdzi benzyną w środku jak i z wydechu niemiłosiernie, potrafi w trasie zamulić na sekunde.
Auto wpada na warsztat jutro ale chciałbym zaś dowiedzieć się gdzie zerkać co wymienić w razie W. Baza do odnowienia.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 11
- Rejestracja: 20 kwie 2014, 17:29
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków