[B4 ACE 2.0 16V] Nie równe obroty
[B4 ACE 2.0 16V] Nie równe obroty
Mam problem z nierównymi obrotami.Czytałem podobne posty ale tyczyły się one silników ośmio zaworowych. Dodam że auto jest na gazie. Problem wygląda tak że na wolnych obrotach na benzynie falują one z różnica 100 obrotów. Bywają jednak momenty że prawie zgaśnie. Niestety na gazie jest jeszcze gorzej z tymi obrotami. Bywa czasami tak ze po wrzuceniu na luz trzyma mi obroty na trzech tysiącach i dopiero po przymuleniu biegiem ustają . Do tego dziwny objaw przy przyspieszaniu i przełączeniu biegu obroty wolno spadają przy czym na benzynie normalnie. Byłem u gazownika i męczyliśmy sie troche z tym i nic nie pomogło. Sonda lambda napewno sprawna. Świece wymienione na nowe NGK. Boje sie zacząc cokolwiek wymieniać bo części do tego silnika sa strasznie drogie. Proszę o jakieś sugestie od czego zacząć. Z góry dziękuje.
Cześć, poczytaj ten temat (dotyczy silnika 6A ale jest to prawie identyczna konstrukcja co ACE) viewtopic.php?p=40001&highlight=#40001
Wyciągnij silniczek i wrzuć go do nafty na całą noc niech sobie poleży i się wymoczy, po moczeniu dobrze go przedmuchaj (najlepiej kompresorem) Możliwe że jakieś "syfy" są w krokowym i się zawiesza/zacina i dlatego falują Ci obroty
Pozdrawiam
Wyciągnij silniczek i wrzuć go do nafty na całą noc niech sobie poleży i się wymoczy, po moczeniu dobrze go przedmuchaj (najlepiej kompresorem) Możliwe że jakieś "syfy" są w krokowym i się zawiesza/zacina i dlatego falują Ci obroty
Pozdrawiam
Jest możliwe podpięcie się pod komputer ale wątpię żeby komputer wyrzucił jakieś błędy... W tym silniku jest wtrysk mechaniczny i ciężko jest z odczytywaniem błędów (przynajmniej u mnie w mieście nie ma nikogo kto by się na tym znał)jony pisze:Czy jest możliwe podłączenie do komputera i poprostu on mi powie gdzie tkwi problem.
Tak właśnie sądziłem ale zrobię tak jak ty. Znaczne od sprawdzania elektryki i podciśnień. Może jeszcze jedno. Auto bierze olej i widzę ze go wyrzuca górą tzn. znajduje sie na przepływomierzu i częściowo na kolektorze ssącym. Może należy tam wszystko umyć i osuszyć.
[ Dodano: 2007-12-01, 08:34 ]
Znalazłem nieszczelność w okolicach przepustnicy. Dochodzi tam przewód od filtra z węglem aktywnym i był on struchlały na złączce. Są jednak lekkie wahania obrotów w grzanicach 50 obr/min ale to pozostawiam. Dzięki za podpowiedzi.
[ Dodano: 2007-12-01, 08:34 ]
Znalazłem nieszczelność w okolicach przepustnicy. Dochodzi tam przewód od filtra z węglem aktywnym i był on struchlały na złączce. Są jednak lekkie wahania obrotów w grzanicach 50 obr/min ale to pozostawiam. Dzięki za podpowiedzi.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 49
- Rejestracja: 15 lis 2010, 12:20
Witam wiem że to forum Audi 80 ale nikt na innym forum nic nie pisze, więc kupiłem audi A6 C4 2,0 16V ACE+LPG falują mi obroty na benzynie i na LPG podłączyłem pod vag-a i miałem błędy:
00520 Czujnik przepływu poziomu masy – G19ig70
01257 Zawór kontroli jałowego powietrza – N71
00533 Regulacja kontroli jałowego powietrza
skasowałem i na drugi dzień przy odpalonym silniku wyskoczył mi błąd
00281 Sensor prędkości pojazdu – brak sygnału (G68) i nie mogę go skasować i czy to może być od tego sensoru prędkości pojazdu?? trzeba go wymieniać czy można go jakoś naprawić??
00520 Czujnik przepływu poziomu masy – G19ig70
01257 Zawór kontroli jałowego powietrza – N71
00533 Regulacja kontroli jałowego powietrza
skasowałem i na drugi dzień przy odpalonym silniku wyskoczył mi błąd
00281 Sensor prędkości pojazdu – brak sygnału (G68) i nie mogę go skasować i czy to może być od tego sensoru prędkości pojazdu?? trzeba go wymieniać czy można go jakoś naprawić??
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 49
- Rejestracja: 15 lis 2010, 12:20
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Odłącz przed odpaleniem.wicher__91 pisze: Odłaczylem ta wtyczkę to chwile pochodziła i zgasła
Co do danych z vaga to ci nie podpowiem bo musiałbym poszukać jakichś danych. W internecie będzie trudno znaleźć a SSP od tego silnika też nie chce mi się szukać.
Bo pewnie masz rozstrojony/uszkodzony mechaniczny wtrysk albo jego osprzęt.wicher__91 pisze: Zapomnialem dodać ze na benzynie nie nie ma mocy a na gazie tak
-
- Forum Audi 80
- Posty: 49
- Rejestracja: 15 lis 2010, 12:20
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków