[B3 1.9 SD] Audi 80 b3 87 1.8 brak iskry
[B3 1.9 SD] Audi 80 b3 87 1.8 brak iskry
W moim audi nie ma ikry.Samochód normalnie chodził,aż tu nagle gdy chciałem odpalić ją z rana nawet nie reagowała.Została sprawdzona cewka,czujnika halla oraz rozdzielacz.Jest to audi z wtryskiem wielopunktowym. I tu pytanie co jeszcze mam sprawdzić ? Z góry przepraszam jeżeli temat umieściłem w niewłaściwym dziale.
Ostatnio zmieniony 16 gru 2014, 13:09 przez google, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Dział dobry tylko w tytule powinieneś dać silnik w [] czyli [B3 1.8 DZ] albo wybrać z listy po lewej stronie pola z miejscem na tytuł.
Na pewno masz silnik DZ 112KM jak wpisałeś w profilu?
A opisz szukania usterki jest tutaj: https://audi80.pl/b3-18-ne-brak-iskr ... htm#898583
Na pewno masz silnik DZ 112KM jak wpisałeś w profilu?
A opisz szukania usterki jest tutaj: https://audi80.pl/b3-18-ne-brak-iskr ... htm#898583
Tak do konca to nwm jaki mam,ponieważ w dowodzie mam wbite 1826 cm i 83 kw a na klapie 1.9 E .Osoba od której ją kupiłem też mi powiedziała że to 1.9.I do końca sam nwm jakie mam oznaczenie silnika.Mógłbym sprawdzić oznaczenie tylko nwm gdzie.Moje audi jest na wtrysku.I co to jest ta centralka od odciecia zapłonu i gdzie się znajduje.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
To pewnie silnik o oznaczeniu SD.
To ma on trochę inny układ zapłonowy więc to co jest opisane na stronie do której dałem linka nie do końca się sprawdzi bo pinologia jest inna i delikatnie inaczej jest to skonstruowane. Możesz sprawdzić to co dzieje się na zaciskach cewki.
Pewnie cewkę z 3 pinową wtyczką przy module? Zobacz jakimś LEDem 12V czy pojawia się prąd na środkowym pinie.
Nawet nie mogę znaleźć schematu jak to jest zbudowane. Masz regulator podciśnieniowy na aparacie zapłonowym?
Sprawdzałeś czy jest iska gdy połączyć środkowy pin halla z masą?
Numer silnika masz wybity na bloku silnika w miejscu zaznaczonym na tym zdjęciu: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 171a8.html
Tylko bez solidnego oskrobania będzie naprawdę trudno go zobaczyć.
To ma on trochę inny układ zapłonowy więc to co jest opisane na stronie do której dałem linka nie do końca się sprawdzi bo pinologia jest inna i delikatnie inaczej jest to skonstruowane. Możesz sprawdzić to co dzieje się na zaciskach cewki.
Pewnie cewkę z 3 pinową wtyczką przy module? Zobacz jakimś LEDem 12V czy pojawia się prąd na środkowym pinie.
Nawet nie mogę znaleźć schematu jak to jest zbudowane. Masz regulator podciśnieniowy na aparacie zapłonowym?
Sprawdzałeś czy jest iska gdy połączyć środkowy pin halla z masą?
Numer silnika masz wybity na bloku silnika w miejscu zaznaczonym na tym zdjęciu: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 171a8.html
Tylko bez solidnego oskrobania będzie naprawdę trudno go zobaczyć.
To jest domontowane zabezpieczenie antykradzieżowe a miejsce montażu i podłączenia zależy od fantazji osoby która montowała.google pisze:.I co to jest ta centralka od odciecia zapłonu i gdzie się znajduje.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Bo to układ VEZ a taki miały wczesne wersje KE-Jetronica. Tutaj jest osobny sterownik zapłonu z tego co wyczytałem w książce "Reguluję i naprawiam Audi 80". Ale zasada jest podobna jak z modułem zapłonowym.
Hall dostaje masę i 12V na skrajnych pinach z sterownika zapłonu, na środkowym generuje masę w trakcie obracania. Sygnał z halla idzie do sterownika zapłonu, który to generuje sygnał dla modułu przy cewce (też dostaje plus i masę na skrajnych, środkowy pin to sygnał) i dopiero trafia na cewkę.
Moduł też można sprawdzić podłączając masę i zasilanie na skrajne piny (oczywiście widząc gdzie dać plus gdzie minus). A żeby wygenerować iskrę z tego modułu trzeba środkowy dać do plusa bo tu niema pull-up i dotknięcie do masy nic nie da.
Hall dostaje masę i 12V na skrajnych pinach z sterownika zapłonu, na środkowym generuje masę w trakcie obracania. Sygnał z halla idzie do sterownika zapłonu, który to generuje sygnał dla modułu przy cewce (też dostaje plus i masę na skrajnych, środkowy pin to sygnał) i dopiero trafia na cewkę.
Moduł też można sprawdzić podłączając masę i zasilanie na skrajne piny (oczywiście widząc gdzie dać plus gdzie minus). A żeby wygenerować iskrę z tego modułu trzeba środkowy dać do plusa bo tu niema pull-up i dotknięcie do masy nic nie da.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Modułu przy cewce? Przecież wyżej opisałem podłączasz zasilanie, tam gdzie jest czarny kabel plus (pin 1) w miejsce brązowo-czerwonego minus (pin 3) a zielono-biały (pin 2) to generowanie iskry, dotykasz nim do plusa (a jak nie zadziała to do minus). Tylko robisz to na odpiętej kostce. Albo odetnij sobie o środkowego pinu kabel i łącz ten idący w stronę kostki z plusem.
Zanim zaczniesz sprawdzać moduł przy cewce sprawdź czy idzie na jego kostkę sygnał z kompa i czy masz plus i minus. Do sprawdzenia sygnału najlepiej użyj 12V diody LED i pamiętaj że jak podłączysz źle to nie zaświeci, jak nic będzie dawać znaku życia to odwróć podłączenie LEDa i spróbuj jeszcze raz.
Sprawdzasz z ledem kręcąc rozrusznikiem oraz generując sygnał na hallu (dotykasz środkowym pinem do masy) na zgaszonym silniku + zapłon włączony.
Zanim zaczniesz sprawdzać moduł przy cewce sprawdź czy idzie na jego kostkę sygnał z kompa i czy masz plus i minus. Do sprawdzenia sygnału najlepiej użyj 12V diody LED i pamiętaj że jak podłączysz źle to nie zaświeci, jak nic będzie dawać znaku życia to odwróć podłączenie LEDa i spróbuj jeszcze raz.
Sprawdzasz z ledem kręcąc rozrusznikiem oraz generując sygnał na hallu (dotykasz środkowym pinem do masy) na zgaszonym silniku + zapłon włączony.
Na module zapłonowym w kablach mam prąd,jednak w kostce przy rozdzielaczu (tej z trzema pinami żadnego prądu już nie ma.Sprawdzałem przepływ na pinach zwykłą żarówką.I nie rozumiem tego pytania na początku ,modułu przy cewce? ''.I czy przy sprawdzaniu modułu należy kręcić rozrusznikiem, czy tylko włączyć zapłon ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Jak podłączyłeś jakąś dużą to mogła się nawet nie zaświecić bo na halla przy aparacie nie idzie mocne zasilanie.google pisze:Sprawdzałem przepływ na pinach zwykłą żarówką.
Cewkę masz podłączoną szeroką 3 pinową kostką? Bo nie wiem czy masz tą cewkę z modułem.google pisze:I nie rozumiem tego pytania na początku ,modułu przy cewce? ''.I czy przy sprawdzaniu modułu należy kręcić rozrusznikiem, czy tylko włączyć zapłon ?
A sprawdzasz jak wyżej pisałem, sprawdź na początek czy dostaje przerywany sygnał 12woltowym LEDem między środkowym o jednym i drugim skrajnym najlepiej na podłączonej a później odłączonej kostce. Bo jak nie masz sygnału to trzeba iść w drugą stronę.
Moja cewka jest bez modułu Nazwa cewki S3,a tu link do takiej cewki: https://www.google.pl/search?q=cewka+do ... B644%3B361
Jutro sprawdzę jeszcze raz ten sygnał ze sterownika.Zapomniałem dodać ,że moje audi jest w gazie (o ile to ma jakieś znaczenie).
Jutro sprawdzę jeszcze raz ten sygnał ze sterownika.Zapomniałem dodać ,że moje audi jest w gazie (o ile to ma jakieś znaczenie).
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
A aparat zapłonowy masz taki z gruszką: http://klinikadzwieku.net/aparaty/0237020027ad.jpg
Czy taki bez niej: http://adamexczesci.com/data/gfx/pictur ... jpg?731052 ?
Czy taki bez niej: http://adamexczesci.com/data/gfx/pictur ... jpg?731052 ?