Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.8 AAH LPG] Dziwny osad w zbiorniczku wyrównawczym.

Wszystko co tyczy się silników V6
ODPOWIEDZ
viper370
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 198
Rejestracja: 21 paź 2009, 16:41

[B4 2.8 AAH LPG] Dziwny osad w zbiorniczku wyrównawczym.

Post autor: viper370 » 15 gru 2014, 09:08

Witam

Co może oznaczać taki osad w zbiorniczku wyrównawczym ? Wcześniej zbiorniczek wymieniałem i był czysty.
2 lata temu wsadziłem nową chłodnicę więc wykluczam syf ze starej chłodnicy.

Awatar użytkownika
KAROLEK22XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1053
Rejestracja: 11 paź 2010, 16:45
Imię: Karol
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: RADOM

Post autor: KAROLEK22XX » 15 gru 2014, 10:32

Moim zdaniem to jest kamień od wody tak to wygląda

viper370
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 198
Rejestracja: 21 paź 2009, 16:41

Post autor: viper370 » 15 gru 2014, 11:31

W życiu nie wlałem wody do chłodzenia, to najgorsze co można zrobić.
Kamień z borygo ?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 15 gru 2014, 16:55

A z wierzchu zbiorniczek jest w miarę przejrzysty. Niektórzy mają tak zasyfione zbiorniczki że nie da się zobaczyć z zewnątrz ile jest płynu.
Ponoć tanie płyny są też nieźle korozjogenne.

viper370
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 198
Rejestracja: 21 paź 2009, 16:41

Post autor: viper370 » 15 gru 2014, 18:25

No właśnie tak sobie przejrzysty, skoro tak mówisz to pewnie będzie to przyczyną. Znasz może dobry środek na odsyfienie całego układu z tego czegoś? :)

iparts

Post autor: iparts » 16 gru 2014, 12:07

Nie chcę siać paniki, ale tego typu brązowo-brunatny osad jest oznaką wydmuchanej/uszkodzonej uszczelki pod głowicą. Płyn chlodniczy nie ubywa w "przyspieszonym" tempie? Sprawdź też czy nie ma bąbelków powietrza w zbiorniczku po rozgrzaniu silnika do 90 stopni. Jeśli przyczyną jest uszczelka to olej miesza się z płynem chłodniczym w wyniku czego powstaje taki właśnie osad. Jeśli wszystko jest w normie, to być może trzeba kupić po prostu jakiś odkamieniacz i to wyczyścić.

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 16 gru 2014, 16:30

Wystarczy, że zalany był koncentrat z wodą. Tańsze odmiany koncentratów przy ujemnych temperaturach wytrącają z wody żelazo i powstaje taki osad.

viper370
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 198
Rejestracja: 21 paź 2009, 16:41

Post autor: viper370 » 16 gru 2014, 21:46

Owszem może być śmignięta uszczelka pod głowicą a nawet obie, robiłem niedawno dokręcanie głowic bo mi się lało z tyłu spod głowic.
Co do ciśnienia w układzie to nie zauważyłem go.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl