Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.6 ABC] Duszenie się na niskich obrotach

Wszystko co tyczy się silników V6
Zablokowany
karol.strak

[B4 2.6 ABC] Duszenie się na niskich obrotach

Post autor: karol.strak » 19 gru 2014, 09:26

Witam,
Ostatnio zauważyłem że przy zimnym silniku przy raptownym dodawaniu gazu, na benzynie, auto się dusi. Nie wiem co może być tego przyczyną, gdy się rozgrzeje poprawnie reaguje na dociskanie ale po puszczeniu gazu, na luzie, obroty trzymają się jeszcze chwilę i powracają do wolnych, taka opóźniona reakcja...

Ostatnio jadąc do pracy (wtedy jeszcze było wszystko ok) trochę mi się rozgrzał ale nie zagotował, dociskałem też w kilku momentach mocniej gazu żeby się wyrwać z korka. zostawiłem go na parkingu, po pracy wsiadam do samochodu i kręcę... silnik nawet nie złapał, było to bardzo dziwne bo nigdy tak nie miał, nigdy. próbowałem go odpalić dobre 30 min po tym czasie stwierdziłem że szkoda aku. i skorzystam z komunikacji miejskiej.
Po powrocie do mieszkania namówiłem szwagra żeby przejechał się ze mną i spróbujemy odpalić go na zaciąg i po kilkudziesięciu metrach udało się. z 2 nie złapał z 3 też dopiero na 4 udało się go odpalić.

Powrót do mieszkania był co najmniej dziwny, obroty nie spadały od razu po puszczeniu gazu, i szarpał przy ruszaniu. dodatkowo temperatura troszkę była za wysoka, gdzie zazwyczaj utrzymywała się na ok 70-80'c tym razem skakała do 90 i wyżej, kilka razy włączył się wentylator na postoju...

Co może być tego przyczyną? czyżby sonda? a może uszczelka? :!: może się przytarł? <buu>

Bardzo proszę o pomoc...

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 19 gru 2014, 12:36

Zacząłbym od sprawdzenia ciśnienia paliwa. Jeśli nie masz dostępu do manometru z właściwymi przejściówkami to możesz sprawdzić czy z regulatora ciśnienia paliwa wylatuje benzyna. Sprawdź też czy benzyna nie idzie przez cienki wężyk z regulatora ciśnienia paliwa.

Sprawdź czy masy ECU są dobrze przykręcone do kolektora ssącego w okolicach przepustnicy.

Trzeba by sprawdzić na VAGu jakie wartości pokazuje:
Czujnik temperatury silnika dla ecu,
czujnik temperatury powietrza w kolektorze dla ECU
podłączenie map sensora

Sprawdzić błędy

Może być coś z któryś z czujników indukcyjnych wału (są dwa)

karol.strak

Post autor: karol.strak » 29 gru 2014, 15:51

Usterka okazała się nadzwyczaj prosta,
Czujnik temperatury, nie wiem dokładnie który, prawdopodobnie powietrza wlotowego.
Oraz przeskoczył rozrząd albo poprzedni właściciel źle go założył.
Dzięki za pomoc <piwo>

Zablokowany

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl