[B3 1.8 PM] Problem z odpalaniem na ciepłym silniku.
[B3 1.8 PM] Problem z odpalaniem na ciepłym silniku.
Gdy rano odpalam na zimnym silniku prawie od razu załapuje. Jednak, gdy przejadę się kawałek, zgaszę i po kilku minutach próbuje odpalić to muszę długo kręcić. Dodam, że samochód jest zagazowany. Co mu może być?
Pozdrawiam
Pozdrawiam
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Problem się powtarza.aldi pisze:Zobacz jak będzie odpalał jak przejedziesz ten kawałek tylko na benzynie.
[ Dodano: 2014-12-15, 16:14 ]
Niestety nie.kardi21 pisze:A znasz może wiek albo przebieg parownika LPG?
[ Dodano: 2014-12-15, 16:17 ]
I tu się rodzi kolejny problem. Nigdy mi się nie rozgrzewa do tej temperatury. Max do 70 stopni, może mniej. Co może być przyczyną? Uszkodzony termostat?Sebandi pisze:Tak odpalasz na bezynie i zaraz przerzucasz na gaz albo odpalasz na gazie tak już jest i nic z tym nie zrobisz , po prostu sie zalewa gazem i tyle jak osiagnie 90 C to jest normalnie
- BLUECONECT
- Forum Audi 80
- Posty: 227
- Rejestracja: 10 paź 2009, 20:15
Miałem ostatnio podobny problem- na rozgrzanym silniku auto gasło, jak postało i trochę ostygło to zapalał...Okazało się u elektryka, że winne były dwa elementy: czujnik temp. (na gorącym załączał ssanie), palec zapłonowy (jak się rozgrzał to nie przekazywał impulsu elektr. na kopułkę i kable).
Dodam,że obie części wymienione były ok rok przed awarią...polecam droższe zamienniki np. beru, hella
Dodam,że obie części wymienione były ok rok przed awarią...polecam droższe zamienniki np. beru, hella
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
jeżeli nie nagrzewa się więcej niż 70st to termostat masz cały czas otwarty ale sprawdź jeszcze czy masz gorący dolny wąż od chłodnicy, jeśli chłodny to raczej termostat zaciął się w pozycji otwartej. Mi też PM ciężko palił na ciepłym silniku i okazało się,że powodem był już przelatany parownik. Wymiana membran na nowe i wyczyszczenie parownika w środku pomogło. Ale też warunek żebyś miał sprawny układ zapłonowy i jak koledzy wyżej pisali najpierw przyjrzyj się niebieskiemu czujnikowi i spróbuj podmienić palec i kopułkę.
to charakterystyka czujnika temp. silnika dla ECU
temp[Celc] - opór[om]
50 - 700-900
60 - 525-650
70 - 380-490
80 - 290-350
90 - 200-275
100 - 175-225
to charakterystyka czujnika temp. silnika dla ECU
temp[Celc] - opór[om]
50 - 700-900
60 - 525-650
70 - 380-490
80 - 290-350
90 - 200-275
100 - 175-225
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
to trochę mało prawdopodobne by benzyniak nie był w stanie zagrzać płynu do 90 stopni.kardi21 pisze:jeżeli nie nagrzewa się więcej niż 70st to termostat masz cały czas otwarty ale sprawdź jeszcze czy masz gorący dolny wąż od chłodnicy, jeśli chłodny to raczej termostat zaciął się w pozycji otwartej.
ja kiedyś bez termostatu jeździłem i auto bez problemu łapało 90, trwało to co prawda trochę dłużej niż ze sprawnym termostatem.
Tak więc jest wielce prawdopodobne jest że auto nagrzewa się dobrze tzn do temp 90 tylko pokazuje źle.
PieterB, kiedyś w lecie jeździłem też z otwartm termostatem i w trasie zawsze wtedy pokazywał mi może 75st. a w mieście lekko ponad 80st ale też dolny wąż miałem chłodny i nigdy też nie sprawdzałem faktycznej temperatury płynu wtedy. W lecie można pozwolić sobie na jazdę z takim termostatem ale teraz lepiej zmienić na sprawny