[b3 80] Stacyjka wkłąd czy kostka ??
[B4 1.9 1Z] Zablokowana stacyjka
Witam, potrzebuję pomocy. Zablokowała mi się stacyjka w identyczny sposób jak przy blokadzie kierownicy tyle że w pozycji zapłonu. Mimo to kierownica się kręci i nie da się jej zablokować, tak jakby blokada przestała współgrać z kierownicą. Sprawdziłem kostkę stacyjki i samą stacyjkę, działają sprawnie, lecz miedzy stacyjka a kostką, wewnątrz osłony pierścień z otworem w kształcie języczka od stacyjki obraca się zaledwie o ok. 10 stopni, a otwór w tym pierścieniu wskazuje na pozycję zapłonu.
[B4 1.9 TD AAZ] problem z zapalaniem stacyjka?
Witam od dłuższego czasu mam taki problem,przekręcam kluczyk rozrusznik startuje rozłancza go cały czas trzymam na starcie i znowu łapie.Szczotki nowe cały rozrusznik przeglądnięty wyczyszczony.Miał ktoś taki problem?
Cześć Jest jeszcze jeden myk oprócz tego co kolega opisywał zanim go wymienisz.Kiedyś się z tym spotkałem. W kostce stacyjki jest taka końcówka która po przekręceniu stacyjki zostaje wciskana żeby wystartował bendiks.Sama stacyjka lub ten właśnie plastikowy bolec się ścierają i pojawiają się problemy.Jak będziesz przekręcał kluczyk to w całym zakresie trzymaj go mocno wciśniętego aż zapalisz.Jeśli będzie tak samo to jak kolega sugerował bendiks.Po mojemu jeśli kostka to spoko bo wymienisz gorzej jeśli stacyjka.Gość nie wymienił przyzwyczaił się do zapalania jak tu napisałem.Pozdrawiam
Naprawa stacyjki w audi b4
Cześć wszystkim, ostatnio sporo czytałem na temat braku reakcji rozrusznika przy próbie zapalania auta i okazało się, że mam pęknięty plastik trzymający na miejscu sprężynę w przedniej części przełącznika.
Oryginalny trochę kosztuje, a zamiennika nie chcę, więc postanowiłem spróbować to naprawić za pomocą lutownicy i kawałka drutu.
Po rozebraniu, pękniętą część ścisnąłem lekko w imadle żeby w miarę możliwości odzyskało pierwotny kształt wspomagając się chwilowo opaską zaciskową.
Następnie końcówkę drucika wygiąłem tak żeby po wtopieniu w tworzywo lepiej trzymało całość
Żeby zatopić drut w tworzywie wystarczy najprostsza lutownica.
Już po wtopieniu pierwszego drutu wszystko trzymało się dobrze ale dla pewności dodałem jeszcze dwa.
Trzeba pamiętać, żeby druty nie wystawały za mocno ani na zewnątrz ani wewnątrz bo będzie problem z wsunięciem całości do stacyjki, jak i sprężyny do wewnątrz.
Części ruchome nasmarowałem cienką warstwą wazeliny technicznej i przy okazji przeczyściłem styki.
Testy "na sucho" przeszły pomyślnie. Po przekręceniu mechanizmu nic się nie wygina, nic nie pęka.
Po zamontowaniu audi odpala bez problemu.
Jeśli problem powróci, dopiero wtedy zastanowię się nad kupnem nowej części.
Pozdrawiam
Oryginalny trochę kosztuje, a zamiennika nie chcę, więc postanowiłem spróbować to naprawić za pomocą lutownicy i kawałka drutu.
Po rozebraniu, pękniętą część ścisnąłem lekko w imadle żeby w miarę możliwości odzyskało pierwotny kształt wspomagając się chwilowo opaską zaciskową.
Następnie końcówkę drucika wygiąłem tak żeby po wtopieniu w tworzywo lepiej trzymało całość
Żeby zatopić drut w tworzywie wystarczy najprostsza lutownica.
Już po wtopieniu pierwszego drutu wszystko trzymało się dobrze ale dla pewności dodałem jeszcze dwa.
Trzeba pamiętać, żeby druty nie wystawały za mocno ani na zewnątrz ani wewnątrz bo będzie problem z wsunięciem całości do stacyjki, jak i sprężyny do wewnątrz.
Części ruchome nasmarowałem cienką warstwą wazeliny technicznej i przy okazji przeczyściłem styki.
Testy "na sucho" przeszły pomyślnie. Po przekręceniu mechanizmu nic się nie wygina, nic nie pęka.
Po zamontowaniu audi odpala bez problemu.
Jeśli problem powróci, dopiero wtedy zastanowię się nad kupnem nowej części.
Pozdrawiam
- Lotharis89
- Forum Audi 80
- Posty: 10
- Rejestracja: 06 wrz 2014, 12:38
[2.0 ABK] Kostka stacyjki czy przekaznik?
Witam forumowiczów!
Pojawił się problem w mojej Audi (B4 2.0 90km) i potrzebuje porady bo nie chce błądzić po omacku i jeździć po elektrykach.
Mianowicie po wyłączeniu silnika i wyciągnięciu kluczyka pracuje dalej nadmuch i zostaje podświetlony włącznik awaryjnych i szyberdachu. Coś jeszcze ciągnie prąd bo nawet po ustwieniu nawiewu na pozycję zero; rano prądu brak:/
Stąd moje pytanie: jak najprościej zdiagnozować przyczynę tej usterki?
Pozdrawiam i z góry dziekuję za pomoc.
Pojawił się problem w mojej Audi (B4 2.0 90km) i potrzebuje porady bo nie chce błądzić po omacku i jeździć po elektrykach.
Mianowicie po wyłączeniu silnika i wyciągnięciu kluczyka pracuje dalej nadmuch i zostaje podświetlony włącznik awaryjnych i szyberdachu. Coś jeszcze ciągnie prąd bo nawet po ustwieniu nawiewu na pozycję zero; rano prądu brak:/
Stąd moje pytanie: jak najprościej zdiagnozować przyczynę tej usterki?
Pozdrawiam i z góry dziekuję za pomoc.
Ostatnio zmieniony 26 kwie 2015, 21:24 przez Lotharis89, łącznie zmieniany 1 raz.
- Piotrekdriver1
- Audi 80 Klub
- Posty: 826
- Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
- Lokalizacja: Białystok
[B4 2.3 NG] Kostka stacyjki schemat
Witam. Panowie temat może i był, ale albo coś źle robie albo czegoś nie rozumiem ;p rozwaliła mi się kostka stacyjki, i chciałem zrobić w swojej audicy uruchamianie silnika poprzez przycisk. I tak.. Zacisk 30 i 50 (stały + i rozrusznik) podłączyłem do przełącznika i Audica odpala elegancko ale pasuje jeszcze ten silnik zgasić, bo nie chce go zduszać na wysokim biegu i za każdym razem odpinać kostkę, bo zapłon cały czas jest włączony. I tu mam pytanie, żeby włączać i wyłączyć zapłon musze zacisk 75 czy zacisk 15 przeciąć i połączyć w przełącznik.? czy jak inaczej? Wiem że szybciej i łatwiej byłoby wymienić kostkę stacyjki, ale ma to również spełniać funkcje że tak powiem "antykradzieżową" po za tym wydaje mi się to być czymś innym, i ciekawszym od standardowego kluczyka
Ostatnio zmieniony 12 sie 2015, 18:02 przez feltQ200, łącznie zmieniany 1 raz.