[B4 1.9 1Z] Chipowanie 1,9 TDi. Po czym poznać?
- darekmalickiwp
- Forum Audi 80
- Posty: 181
- Rejestracja: 26 kwie 2014, 20:00
- Imię: Darek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Wilkołaz woj. lubelskie
[B4 1.9 1Z] Chipowanie 1,9 TDi. Po czym poznać?
Szanowni koledzy. Jak na razie problemy z moim zetorkiem są ogarnięte. Odpukać. Wy też macie w tym dużą zasługę.Widzę że są na forum wybitni fachowcy i korzystam z ich wiedzy. Mam nadzieję ,że i teraz zaspokoją moją ciekawość. Wiosną tego roku kupiłem audi 1,9 tdi z1 z 1994 r. Po wymianie rozrządu i nastawnika audi spisuje się wyśmienicie. Ma przyspieszenie " to moje osobiste odczucia ale na drodze nie wlokę się za innymi" . Nie miałem możliwości testu max prędkości , ale przy 145 km/h miałem jeszcze zapas pod nogą. Może mój zetorek jest już zaczipowany? Po czym to poznać. Nigdzie nic nie sprawdzałem. Będę wdzięczny za zaspokojenie mej ciekawości.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Re: Chipowanie 1,9 TDi. Po czym poznać?
Jeśli masz skrzynie BAA to 140 km/h to jest 3 tyś obr, więc masz też jeszcze troche zapasu.darekmalickiwp pisze: Może mój zetorek jest już zaczipowany? Po czym to poznać. Nigdzie nic nie sprawdzałem. Będę wdzięczny za zaspokojenie mej ciekawości.
Jeżeli masz auto na nowszym osprzęcie to wystarczy log dynamiczny 11 z doładowania zrobić i będzie widać czy turbo ładuje serie czy więcej, bo przy chip'owaniu zwiększa się też min. dawke paliwa i doładowanie.
- darekmalickiwp
- Forum Audi 80
- Posty: 181
- Rejestracja: 26 kwie 2014, 20:00
- Imię: Darek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Wilkołaz woj. lubelskie
- Ganimadeus
- Forum Audi 80
- Posty: 726
- Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
- Lokalizacja: Lublin
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Vag 3.11 i żadnej kosmicznej rewolucji nie trzeba :mrgreen:darekmalickiwp pisze:Czy to można sprawdzić na prostym VAG-u czy potrzebny jest specjalny sprzęt?
zależy jaki masz osprzęt, bo w 1994r były dwa rodzaje.
jak masz nowy osprzęt to zrobisz logi , wrzucisz tutaj i bedzie wiadomo,
ewentulnie możesz wpiąć się do zaślepki na kolektorze dolotowym i wpiąć manometr , dać zwężke i wtedy ładnie CI wskazówka pokaże doładowanie podczas jazdy.
który nastawnik jest u Ciebie :?:
- darekmalickiwp
- Forum Audi 80
- Posty: 181
- Rejestracja: 26 kwie 2014, 20:00
- Imię: Darek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Wilkołaz woj. lubelskie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Max prędkość naszych 80 tek tdi ,czyli ok.180 km/h na skrzyni BAA,i ok.4200 obr na obrotomierzu ,czy to w ori ,czy w " chipowanym " ,nie ma prawa wzrosnąć ,bo przełożeń skrzyni biegów , nie zmieni żaden tuningowy program 8-) zmienia się tylko czas ,w jakim tą max szybkość można osiągnąć Po logach nie koniecznie będzie widać " tuning" ,choć zwykle widac w bloku 008 zwiększoną dawkę i w 011 większe niż w ori żadanie doładowania ,które w ori wyniosi 1850 milibarów ,czy0,85 bara ....przy zmienionych mapach zwykle jest już dwójka z przodu ,czyli wartosć żądana doładowania będzie wynosial minimum 2000 milibarów.Mozna też zrobic mały tuning i bez zmiany map w sterowniku i w logach nie będzie nic widaćdarekmalickiwp pisze: Nie miałem możliwości testu max prędkości
- Ganimadeus
- Forum Audi 80
- Posty: 726
- Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
- Lokalizacja: Lublin
hmm u mnie na CVC miałem 205km/h licznikowo na oponach 195/65 R15 fakt, że na obrotku było 4500 skrzynia się skończyła bo dalej chciał iść ;] A z tego co mi wiadomo, to BAA jest dłuższa niż CVC. Jednorazowo chciałem sprawdzić ile to może wynosić ale szczerze taka jazda nie sprawia mi przyjemności co zwykłe przyspieszanie do 100 powiedzmy.MUNIOR pisze:Max prędkość naszych 80 tek tdi ,czyli ok.180 km/h na skrzyni BAA,i ok.4200 obr na obrotomierzu ,czy to w ori ,czy w " chipowanym " ,nie ma prawa wzrosnąć ,bo przełożeń skrzyni biegów , nie zmieni żaden tuningowy program 8-) zmienia się tylko czas ,w jakim tą max szybkość można osiągnąć
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Ja piszę o fabrycznych danych i skrzyni BAA ,które akurat pokrywają się dokładnie z tym co zaobserwowałem u siebie ...co tam się u ludzi dzieje i jakie mają osiągi na jakich skrzyniach ,to trzeba by założyć osobny temat ja raz w celach testowych rozpedziłem się do licznikowych 180 km/h ,dla avanta fabryka podaje 170 km/h ,a wiadomo że licznik zawyża o ok.4 -5 km ...ale to nie jest auto do jazdy z taką szybkością ,więc po kilku sek.odpusciłem ,nawet nie próbując czy pójdzie więcej ...przy tej szybkosci wygladało że silnik kreci sie na max i jest to kres jego obrotów ,zgodnie zresztą z tym ,co podają fabryczne dane ....odpusciłem wiec ,tym bardziej że parametry fabryczne zostały osiągnięte ,a nawet przekroczone o ok.5 km 8-) Żebym pojechał 200 ,silnik musiał by sie pokręcić powyżej 5 tys obr ,co raczej jest nie realne ...tak więc fabryczne dane w moim przypadku pokrywają się z wartościami osiąganymi w praktyce.... o tym ze niektórzy wyciskają 200 i więcej , słyszałem ....tyle tylko ze nie bardzo wiem jak to jest mozliwe na skrzyni BAA ,biorąc pod uwagę to co podaje fabryka i to co zaobserwowałem u siebieGanimadeus pisze:hmm u mnie na CVC miałem 205km/h licznikowo na oponach 195/65 R15 fakt, że na obrotku było 4500
Cześć MUNIORMUNIOR pisze:Ja piszę o fabrycznych danych i skrzyni BAA ,które akurat pokrywają się dokładnie z tym co zaobserwowałem u siebie ...co tam się u ludzi dzieje i jakie mają osiągi na jakich skrzyniach ,to trzeba by założyć osobny temat ja raz w celach testowych rozpedziłem się do licznikowych 180 km/h ,dla avanta fabryka podaje 170 km/h ,a wiadomo że licznik zawyża o ok.4 -5 km ...ale to nie jest auto do jazdy z taką szybkością ,więc po kilku sek.odpusciłem ,nawet nie próbując czy pójdzie więcej ...przy tej szybkosci wygladało że silnik kreci sie na max i jest to kres jego obrotów ,zgodnie zresztą z tym ,co podają fabryczne dane ....odpusciłem wiec ,tym bardziej że parametry fabryczne zostały osiągnięte ,a nawet przekroczone o ok.5 km 8-) Żebym pojechał 200 ,silnik musiał by sie pokręcić powyżej 5 tys obr ,co raczej jest nie realne ...tak więc fabryczne dane w moim przypadku pokrywają się z wartościami osiąganymi w praktyce.... o tym ze niektórzy wyciskają 200 i więcej , słyszałem ....tyle tylko ze nie bardzo wiem jak to jest mozliwe na skrzyni BAA ,biorąc pod uwagę to co podaje fabryka i to co zaobserwowałem u siebieGanimadeus pisze:hmm u mnie na CVC miałem 205km/h licznikowo na oponach 195/65 R15 fakt, że na obrotku było 4500
No ja Tobie szczerze powiem, że po ostatniej wizycie u Ciebie i wymianie nastawnika moja audi też bez problemu jedzie 200km/h :mrgreen:
A tak przy okazji wszystkim życzę szczęśliwego Nowego Roku i żeby audiczki się dobrze spisywały <urodziny>