[B4 2.0 ABK] Jazda na ręcznym= zapowietrzone hamulce
[B4 2.0 ABK] Jazda na ręcznym= zapowietrzone hamulce
Jeżdżę moją Audi kolejny rok i znowu mam to samo.
Przyszła zima i jak co roku, jadę na zamkniętą drogę trochę poćwiczyć poślizgi, i jak w poprzednim roku każde kolejne zaciągnięcie ręcznego hamulca w czasie jazdy coraz bardziej mi zapowietrza układ. Byłem już z tym u mechanika, ale on rozkłada ręce i mówi że pierwszy raz coś takiego widzi. Jeżeli odpowietrzę hamulce i ręcznego będę używał tylko na postoju, wszystko będzie ok, ale tylko gdy chcę "zarzucić" tyłem auta, używając hamulca ręcznego, po tej czynności mam miękki pedał hamulca.
Płynu mi nie ubywa, kilka miesięcy temu wymieniłem wszystkie tarcze i klocki na obydwu osiach.
Dodam jeszcze że z tyłu mam same tarcze (nie tarczo-bębny)
Co może być przyczyną takiego zachowania się układu hamulcowego?
Przyszła zima i jak co roku, jadę na zamkniętą drogę trochę poćwiczyć poślizgi, i jak w poprzednim roku każde kolejne zaciągnięcie ręcznego hamulca w czasie jazdy coraz bardziej mi zapowietrza układ. Byłem już z tym u mechanika, ale on rozkłada ręce i mówi że pierwszy raz coś takiego widzi. Jeżeli odpowietrzę hamulce i ręcznego będę używał tylko na postoju, wszystko będzie ok, ale tylko gdy chcę "zarzucić" tyłem auta, używając hamulca ręcznego, po tej czynności mam miękki pedał hamulca.
Płynu mi nie ubywa, kilka miesięcy temu wymieniłem wszystkie tarcze i klocki na obydwu osiach.
Dodam jeszcze że z tyłu mam same tarcze (nie tarczo-bębny)
Co może być przyczyną takiego zachowania się układu hamulcowego?
- 123krzysiek123
- Forum Audi 80
- Posty: 552
- Rejestracja: 23 paź 2009, 21:43
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Gmina Zamość
- Kontakt:
Dzięki, z tym płynem to nie pomyślałem, faktycznie ja nigdy nie wymieniałem, a być może jest jeszcze oryginalny.
Tylko dlaczego dzieje się to tylko gdy chcę "zarzucić" tyłem? Podczas normalnego użytkowania nic się nie dzieje.
W okolicach Ostródy jest ktoś kto mi to zrobi i odpowietrzy pompę ABS? Może znacie jakiś warsztat godny polecenia.
Tylko dlaczego dzieje się to tylko gdy chcę "zarzucić" tyłem? Podczas normalnego użytkowania nic się nie dzieje.
W okolicach Ostródy jest ktoś kto mi to zrobi i odpowietrzy pompę ABS? Może znacie jakiś warsztat godny polecenia.
zapowietrza ci sie uklad poprzez dzwigienki.na postoju masz odruch ze zaciagasz reczny i wciskasz hamulec..w tym momencie nie zapowietrzysz ukladu bo dopychasz noznym hamulcem plyn do tloczkow.
przerabialem to w obu autach..swoich autach..wymiana zacisku wyeliminowala problem.
jest to poprostu minimalna nieszczelnosc..w momencie dzialania recznym dzialasz mechanicznie na tloczek a nie cisnieniowo..i wiec wytwarza sie za tloczkiem rodzaj podcisnienia i delikatnie zasysa powietrze..zauwaz ze nie zapowietrza ci obu zaciskow..chociaz i taka mozliwosc istnieje..ale u mnie przynajmniej zawsze kleczal jeden zacisk.
przerabialem to w obu autach..swoich autach..wymiana zacisku wyeliminowala problem.
jest to poprostu minimalna nieszczelnosc..w momencie dzialania recznym dzialasz mechanicznie na tloczek a nie cisnieniowo..i wiec wytwarza sie za tloczkiem rodzaj podcisnienia i delikatnie zasysa powietrze..zauwaz ze nie zapowietrza ci obu zaciskow..chociaz i taka mozliwosc istnieje..ale u mnie przynajmniej zawsze kleczal jeden zacisk.
Cóż wyjechałem za granicę do pracy i auto stoi.
Ale przyczynę którą podał Tomkom jest najbardziej prawdopodobna, faktycznie zauważyłem że bardziej zapowietrza się lewy zacisk, choć i prawy nie jest bez winy. Do tego faktycznie, trzymam nogę na hamulcu przy zaciąganiu ręcznego. Będzie regenerowanie zacisku.
Ale przyczynę którą podał Tomkom jest najbardziej prawdopodobna, faktycznie zauważyłem że bardziej zapowietrza się lewy zacisk, choć i prawy nie jest bez winy. Do tego faktycznie, trzymam nogę na hamulcu przy zaciąganiu ręcznego. Będzie regenerowanie zacisku.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 472
- Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle