Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep samochodowy

[B4 ABK Pb] Problemy z odpowiednią pracą silnika

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
slivka91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 15 kwie 2011, 12:35
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Świecie

[B4 ABK Pb] Problemy z odpowiednią pracą silnika

Post autor: slivka91 » 30 gru 2014, 17:17

Witam. Jesli jest podobny temat przepraszam najmocniej. Jestem w posiadaniu ABK ktore wymaga doprowadzenia do stanu. Jest kilka usterek i prosiłbym o pomoc/poradę. Zacznę od najdroższego problemu czyli spalanie. Średnio wychodzi 15 litrów. Nie ma szans zejsc niżej. Trasy nie sa długie ale bez przesady (15 kilometrów z czego 13 trasa a dwa miasto - miasto w sumie jak trasa ze światłem mozna zaliczyć). Mocy tez nie przekazuje należycie. Do 4.5 tys. jedzie malo wiele pozniej jakby chcial a nie mogl (i to juz na dwójce) Potrafi sie zadławić podczas przyspieszania, kopci dosyć mocno z wydechu - zalatuje benzyna. Mam mozliwosc korzystac z ABT to nie dosc, ze prawie połowę tego mniej pali to zbiera sie porządnie (a w ABT dluga skrzynia u mnie krótka). Dodatkowym problemem sa falujące obroty na zimnym rzedu 700-1400. Po rozgrzaniu problem nie występuje z reguły ale zdarzy sie. Po rozgrzaniu ma tendencje do zakręcenia za drugim, trzecim razem i to po długim kręceniu. Podczas zejścia na luz obroty wolno spadają i trzymają sie zwykle 1100 ale zdarza sie tak jak dzis i 1500 potrzyma. Niedawno wrocil z warsztatu lecz bez pozytywu. Wymienione przewody, świece, uszczelniony i wyczyszczony dolot (poprzednik przekombinował - wsadzone pol filtra powietrza, dziury w obudowie, zaślepiony przewód przy grzybie odmy.) Czytałem o przekaźniku 30, czujniku temperatury i zastanawiam sie gdzie jeszcze uderzyć? Podpiąłbym pod kompa ale nie mam do kogo podjechac. Chyba, że ktos zna kogos ze Świecia lub okolicy tj. Kujawsko-Pomorskie ktory pomógłby rozgryzc to cos. Serdecznie dziekuje wszystkim za pomoc :)

tomik9097
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 20 mar 2013, 21:22
Lokalizacja: LUBLIN/BIAŁOBRZEGI

Post autor: tomik9097 » 30 gru 2014, 22:17

regulator ciśnienia paliwa w listwie paliwa i sonda

Awatar użytkownika
slivka91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 15 kwie 2011, 12:35
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Świecie

Post autor: slivka91 » 31 gru 2014, 11:29

sprawdzę i te elementy :)

[ Dodano: 2015-03-15, 17:06 ]
Poszła wymiana czujnika wody. Rezultat ciut lepiej ale nadal faluje. Tu jest jednak mały haczyk który jestem w trakcie opanowywania.

Mam za to inny dodatek do problemu.
Jak złapie obroty jest ok. Trzyma 900-1000 po chwili 1100 ale im dalej zajadę tym wyższe obroty. Jadąc w trasę 10km na odcinku 500m skoczy do 1300 po 5 km 1600 a im dalsze odległości to i nawet pod 2 tys podchodzi. Kwestia poruszania się bez pedału gazu jest ok jedzie w niskich partiach (jednak próbując jechać zaraz po odpaleniu jest kangur - przyspiesza i zwalnia)
Podczas parkowania powolnej jazdy po wduszeniu sprzęgła nieraz podbije nagle ponad 2tysiące a pedał gazu nie tknięty. Krokowy po odpięciu na zimnym działa pozytywnie na silnik jednak na ciepłym to jeszcze podniesie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl