Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 2.0 PS] Problem ze spalaniem poważny!

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
damiannno90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 02 gru 2014, 09:50

[B3 2.0 PS] Problem ze spalaniem poważny!

Post autor: damiannno90 » 03 sty 2015, 19:07

Witam wszystkich! :)

Wiem, że temat ten jest dosyć często tu poruszany, ale tyle przeczytałem i nic nie pomogło. Mam poważny problem z moją audi 90 2.0 5 cylindrową, dotyczy on spalania, które wynosi od 16 do 18 litrów/ 100 km. Jest w czystej benzynie. Obojętnie jak nią się jeździ to spalanie jest właśnie takie wysokie. Powymieniałem w audi już czujniki temperatury, świece, kopułkę, palec i dalej jest to samo. Dodatkowo strzela na benzynie, jest zamulona, nie ma tej mocy co kiedyś. Co robić? Proszę o pomoc i z góry dziękuje :)

zborek_k-kozle
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 472
Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle

Post autor: zborek_k-kozle » 03 sty 2015, 21:46

To by wyglądało na większa nieszczelność skoro strzela i zamula, mieszanka spala się nie efektywnie. Zacznij od sprawdzenia szczelności, bardzo dokładnie.

zukreator

Post autor: zukreator » 03 sty 2015, 21:59

zacznij od sprawdzenia nieszczelności, następnie sprawdzenie rozrządu,
na końcu ustawienie zapłonu

Jak to zrobić: https://audi80.pl/23-ng-jak-ustawic- ... t93074.htm

wszystkie kroki obowiązkowe, zapłon ustawiasz jak dolot jest szczelny, a rozrząd dobrze ustawiony.
Po tym może być potrzebna diagnoza układu paliwowego.

pozdrawiam

emanuel33

Post autor: emanuel33 » 04 sty 2015, 13:30

Skąd jesteś?

damiannno90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 02 gru 2014, 09:50

Post autor: damiannno90 » 06 sty 2015, 11:59

Lublin a zapłon to chyba na lampę ustawiać lepiej?

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 06 sty 2015, 12:25

No lampa mozna.Sprawdz jeszcze jak sie zachowuje sonda bo byc moze ona jest Twoim problemem.

emanuel33

Post autor: emanuel33 » 06 sty 2015, 13:15

Moim zdaniem to wina rozregulowanego rozdzielacza. Kiedyś miałem podobnie. Tyle że ja sprzedałem tamte auto. Chętnie zobaczę na żywo ten silnik i przejadę się nim, bo choruję na niego.
Zapraszam na zmianę wtrysku na elektroniczny jak w moim ng. Od razu spr się zapłon i rozrząd. Pisz na pw puki jeszcze nie wyjechałem.
Ogółem jak zbiera się ten silniczek? Słyszałem ze mimo mniejszej mocy niż ng, to dość dobrze odpycha się.
Ile dałeś za swoją furkę?

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 06 sty 2015, 14:53

No regulacja rozdzielacza to podstawa

emanuel33

Post autor: emanuel33 » 06 sty 2015, 14:55

Z doświadczenia wiem że one ze starości lubi rozregulowywać się i inne kwiatki. Swoje to przeżyło i czas na zmiany na lepsze, nowsze i mniej problematyczne <ok>

damiannno90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 02 gru 2014, 09:50

Post autor: damiannno90 » 06 sty 2015, 19:28

tak więc sonda była wymieniana na nówke byłem u mechanika i sprawdził ze sonda oki.
Audi właśnie pewnie przez to że tyle pali to jak się rusza na jedynce i dwójce to nie ma siły jechać. Za auto dałem 2 tyś..
A i rozdzielacz był regulowany i to parę razy. Sprawdzę w sobotę ten zapłon i rozrząd i bd pisał co dalej

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 06 sty 2015, 21:40

A rozrzad i blyski?Jaka sonde wsadziles?

Awatar użytkownika
quattroBandit
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 18 lip 2013, 15:10

Post autor: quattroBandit » 07 sty 2015, 18:37

Dobra regulacja rozdzielacza i reszty podzespołów wyniosłaby Ciebie połowę auta, wliczając w to przepalone paliwo jak i roboczogodziny mechanika. Także jeśli nie chodzi, znaczy że ktoś coś pokręcił, ale nie umiał i laskę położył.
prozaiczna sprawa - filtr powietrza wymieniałeś? :D
sprawdź po raz n-ty czy na pewno nie masz uszkodzonego w jakikolwiek sposób dolotu od rozdzielacza do kolektora, włącznie z kompletem podciśnień.
Rozrząd nie sprawdzony, także błyski pewnie też nie, to i też nie ma co zapłonu ruszać...

damiannno90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 02 gru 2014, 09:50

Post autor: damiannno90 » 08 sty 2015, 08:44

Filtry wymienione a a co chodzi z przeróbką na elektryczny wtrysk ? Jest jakiś temat do tego , Jakie wtryski co i jak ?

emanuel33

Post autor: emanuel33 » 08 sty 2015, 08:49

Na pw Ci zaraz napiszę.

zukreator

Post autor: zukreator » 08 sty 2015, 10:54

strzela w dolot ?

to jest problem glownie zaplonu i nie kiedy rozrzadu. bez doprowadzenia tych kwestii do porzadku ZADEN uklad paliwowy nie bedzie dzialal poprawnie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl