[B4 2.6 ABC] Katalizatory, tłumik końcowy
[B4 2.6 ABC] Katalizatory, tłumik końcowy
Cześć. Od pewnego czasu nosze się z zamiarem wycięcia katalizatora.
Powody są dwa :
1. lekkie stukanie w katalizatorze + łapie lekkiego muła
2. nie wiem, czy też tak macie ale bardzo często zahaczam nim o progi zwalniające
Jednocześnie chciałbym wymienić tłumik końcowy, aby wydobyć ładny basowy dźwięk V6.
Bawił się już ktoś w modzenie tłumika w tym silniku? Jakie efekty po wycięciu kata? W innych swoich autkach już to przerabiałem i z efektu byłem zadowolony.
Zastanawiam się aby kata zastąpić zwykłą rurą, lub tłumikiem przelotowym (po strumienicy mam niemiłe wspomnienia).
Może ma ktoś jakiś filmik jak to chodzi?
Powody są dwa :
1. lekkie stukanie w katalizatorze + łapie lekkiego muła
2. nie wiem, czy też tak macie ale bardzo często zahaczam nim o progi zwalniające
Jednocześnie chciałbym wymienić tłumik końcowy, aby wydobyć ładny basowy dźwięk V6.
Bawił się już ktoś w modzenie tłumika w tym silniku? Jakie efekty po wycięciu kata? W innych swoich autkach już to przerabiałem i z efektu byłem zadowolony.
Zastanawiam się aby kata zastąpić zwykłą rurą, lub tłumikiem przelotowym (po strumienicy mam niemiłe wspomnienia).
Może ma ktoś jakiś filmik jak to chodzi?
tez mialem 2 katy na "portkach"i zamienilem na te z jednym...kat wylecial i jak bylo napisane w jego miejsce tlumiki przelotowy bo rurka nie zdaje ponoc egzaminu. temat o tym jest na forum. tlumik rozprezajaco sprezajacy spaliny(wyglada jak kat) zeby nie zaburzac przelotu przez uklad bo moze byc gorzej niz z katalizatorem...
- Leo
- Forum Audi 80
- Posty: 3822
- Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
- Imię: Adam
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 3B
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
nie widziałem vałki z jednym katem nigdy. Prawdopodobnie to były rzeźby bo jeden kat kosztuje mniej niż dwa i bardziej opłacało się glutować portki 2 w 1 i dopiero kat, niż wymieniać dwa katy.
ten kat oczywiście jest nieoryginalny, przyjrzeć się w etce jak jest wydech poprowadzony i wrócić do seryjnego przebiegu, zastępując kat, tak jak było w oryginale dwoma rurami z przelotowymi tłumikami po jednym na każdej odnodze.
[ Dodano: 2015-01-05, 00:49 ]
ps. w którym miejscu schodzą się rury idące z kolektorów wydechowych?
ewidentnie potrzeba kanału, i dobrego zdjęcia.
ten kat oczywiście jest nieoryginalny, przyjrzeć się w etce jak jest wydech poprowadzony i wrócić do seryjnego przebiegu, zastępując kat, tak jak było w oryginale dwoma rurami z przelotowymi tłumikami po jednym na każdej odnodze.
[ Dodano: 2015-01-05, 00:49 ]
ps. w którym miejscu schodzą się rury idące z kolektorów wydechowych?
ewidentnie potrzeba kanału, i dobrego zdjęcia.
- Leo
- Forum Audi 80
- Posty: 3822
- Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
- Imię: Adam
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 3B
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
http://bukor.pl/?page=Atrapy_Katalizatora.php
coś takiego, z tym ,że nie musi być to zaraz atrapa katalizatora. Taki tłumik przelotowy na tej zasadzie działający, zrobi Ci każdy bardziej ogarnięty tłumikarz.
coś takiego, z tym ,że nie musi być to zaraz atrapa katalizatora. Taki tłumik przelotowy na tej zasadzie działający, zrobi Ci każdy bardziej ogarnięty tłumikarz.
- PiotrLublin
- Forum Audi 80
- Posty: 262
- Rejestracja: 06 gru 2011, 20:59
- Lokalizacja: Lublin