[B4 1.9 1Z] Zapadające sie sprzęgło hałas i drgania przy prz
[B4 1.9 1Z] Zapadające sie sprzęgło hałas i drgania przy prz
Witam serdecznie wszystkich mam poważny problem z moim avantem z 95r i mam nadzieje ze mi doradzicie a wiec mam problem z zapadajacym sie pedalem sprzegla jak juz sie zapadnie to zakres jego pracy jest bardzo maly i gdy chce ruszyc to pedal bierze momentalnie minimalnie puszcze i samochod rusza dodadkowo podczas gwaltownego przyspieszania w zakresie 1800-2300 wystepuje halas i duze drgania co najdziwniejsze to pedal zachowuje sie roznie raz odbija dobrze nastepnie robi sie bardzo miekki i ma trudnosci z calkowitym powrotem ostatnio wracajac z warszawy zapdal sie a jechalem bardzo spkojnie dopiero po bardzo gwaltownym przyspieszaniu tak po 10 km w koncu odbil do konca. Jak myslicie konczy sie sprzęglo? Hydraulike odpowietrzalem dwukrotnie uklad wyglada na szczelny wiec raczej nie zapowietrza się
- Łukasz1990
- Forum Audi 80
- Posty: 110
- Rejestracja: 23 kwie 2011, 21:20
- Lokalizacja: Kotfin/WPY
Witam
Na początek najlepszego w Nowym Roku 2015
U mnie jak padł docisk sprzęgła to pedał zrobił się mięciutki. Był jak gąbka i zaczęło ślizgać się sprzęgło.
A co do nieodbijania to warto sprawdzić w jakim stanie jest pompka sprzęgła i wysprzęglik.
Poczytaj sobie jeszcze tu
https://audi80.pl/80-b4-19-tdi-wpadl ... t45713.htm
https://audi80.pl/b4-20-abt-pedal-sp ... t88846.htm
Jest sporo tematów na forum.
Miłej lektury
Na początek najlepszego w Nowym Roku 2015
U mnie jak padł docisk sprzęgła to pedał zrobił się mięciutki. Był jak gąbka i zaczęło ślizgać się sprzęgło.
A co do nieodbijania to warto sprawdzić w jakim stanie jest pompka sprzęgła i wysprzęglik.
Poczytaj sobie jeszcze tu
https://audi80.pl/80-b4-19-tdi-wpadl ... t45713.htm
https://audi80.pl/b4-20-abt-pedal-sp ... t88846.htm
Jest sporo tematów na forum.
Miłej lektury
Oczywiście najlepszego w Nowym Roku :mrgreen: .Wysprzeglik i pompkę ogladałem i wygląda,że jest wszystko ok,ale martwi mnie ten hałas i drgania przy gwałtownym przyspieszaniu najbardziej odczuwalne i słyszalne gdy silnik się już nagrzeje.Gdy jeżdzę na codzień po mieście zapadanięcie nie występuje tylko czasami odczuwam,że pedal robi sę miekki schody zaczynają się kiedy udaję się w trasę i dopiero po 200-300 km jak silnik jest wygrzany zaczynają sie takie cyrki . Slizganie sprzęgła nie wystepuje.
Sprzęgło
Kolego co do drgań to na 99,9% poszło łożysko igiełkowe wałka sprzęgła (to w wale silnika) nr.:056 105 313 C. Co do samego sprzęgła to objaw zużytej pompki wysprzęglika. Nie cieknie ale też i nie pompuje zawsze... Wszystkiego najlepszego w nowym 2015
Okey w przyszłym tygodniu zabiore się za tą pompkę wysprzeglika i dam znać o efektach.Co do łożyska igiełkowego o którym mówisz to trzeba zrzucać skrzynie? Te od walu koło koła zamachowego?I tak przy okazji spytam się zakładając kolejnego tematu mam wyciek oleju na pokrywie zaworów z tych takich 3 grzybków sa tam jakieś uszczelnienia i wystarczy wymienic?
- Łukasz1990
- Forum Audi 80
- Posty: 110
- Rejestracja: 23 kwie 2011, 21:20
- Lokalizacja: Kotfin/WPY
Tak trzeba zrzucać skrzynię.LoTaR pisze:Co do łożyska igiełkowego o którym mówisz to trzeba zrzucać skrzynie?
Są uszczelniacze jeden jest pod pokrywą, a drugi jest pod tą podkładką co przykręca się pokrywę zaworów.LoTaR pisze:I tak przy okazji spytam się zakładając kolejnego tematu mam wyciek oleju na pokrywie zaworów z tych takich 3 grzybków sa tam jakieś uszczelnienia i wystarczy wymienic?
Takie drgania są zawsze niekorzystne na łożyska w skrzyni i sam silnik, sprzęgło też dostaje. U mnie jak padło to łożysko to tłumik drgań na tarczy sprzęgła był mocno zajechany ale ja jeździłem na tym dobry miesiąc, potem zmieniałem skrzynie więc za jednym razem poleciało wszystko... Ja robię wszystko sam, a w Twoim przypadku doliczałbym koszty sprzęgła bo głupio byłoby tego nie wymienić...
Właśnie zauwżyłem,że podczas ruszania leciutko poszarpuje wiec pewnie te tłumiki sa już na wykończeniu. Gdzie dokładnie znajduje się to łożysko?trzeba skrzynie rozbierać na częsci? Czy jednak szukać dobrej uzywki skrzyni?Oczywiscie przy wciaganiu wszystko by się zrobiło tarcza,docisk,łożysko oporowe i simering na wale żeby za chwilę znowu nie wyciągać...