[b4] brak podswietlenia licznika, nawiewó , popielniczki itd
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
[B4 2.0 ABK] Brak podswietlenia zegarów
Witam, sprawa ma się następująco brak oswietlenia zegarów zegarka itp po docisnięciu regulatora podswietlenia działa lecz na chwilę zegary rozebrane kilka razy i sam już niewiem
proszę o pomoc
proszę o pomoc
[B3 1.8 NE/JV] Brak podswietlenia zegarow,nawiewów,schowka i
Witam,mam taki problem.Dzisiaj wracajac do domu przestalo mi swiecic podswietlenie zegarow,nawiewu,schowka,postojowek przod i tyl,a takze podswietlenie tablicy rejestracyjnej(swiatla mijania i drogowe siecą ) teraz co sprawdzilem:bezpieczniki są ok,z pajaka wypiąlem wtyczki i zrobilem na krotko. podswietlenie zegarow i schowka sie zapalilo a swiatel dalej brak,czy to jest wina pająka czy moze cos jeszcze moze byc,moze ktos mial podobne problemy?????
[B3 VDO] problem z podświetleniem zegarów [EDIT:rzeźba]
Jestem nowy na forum i chciałem się przy okazji tego postu przywitać .
Niedawno stałem się szczęśliwym posiadaczem Audi 80 B3 1.8s, cena okazyjna, samochód mechanicznie igła, ogólnie cudo. ALE, zawsze musi być jakieś ale. Było kilka problemów z którym w mniejszym czy większym stopniu poradziłem sobie przy pomocy forum ale jest jeden, którego rozwiązania nie znalazłem. Dlatego zakładam ten temat i liczę na pomoc od bardziej doświadczonych klubowiczów .
Do rzeczy.
Mam kilka problemów z zegarami w mojej 80, jeden dość typowy mianowicie nienaliczanie kilometrów, z tym sobie poradzę, ale z drugim może być gorzej. Mianowicie podświetlenie zegarów oraz całej konsoli (pokrętła nawiewów, zapalniczka) działa tylko przy wciśniętym pedale stopu. Kilka dni temu działało to tak jak powinno ale wczoraj przestało i podświetla się strasznie słabo i przy okazji zaczął gasnąć zegarek. Stąd moje pytanie, jak to ugryźć? Dzisiaj jadę po kilka klamotów na szrot i może przy okazji wyciągnę kolejny zegar i postaram się z dwóch złożyć jeden. Ale nie sądzę że problem leży w zegarze, bo i jak skoro gaśnie tez konsola? Liczę na jakieś pomysły z waszej strony. Zdam relacje po wyjęciu licznika jak sprawa wygląda od środka.
[ Dodano: 2015-09-02, 16:50 ]
Jeszcze jedno! Nie działają mi kontrolki, działa tylko kontrolka świateł drogowych.
Niedawno stałem się szczęśliwym posiadaczem Audi 80 B3 1.8s, cena okazyjna, samochód mechanicznie igła, ogólnie cudo. ALE, zawsze musi być jakieś ale. Było kilka problemów z którym w mniejszym czy większym stopniu poradziłem sobie przy pomocy forum ale jest jeden, którego rozwiązania nie znalazłem. Dlatego zakładam ten temat i liczę na pomoc od bardziej doświadczonych klubowiczów .
Do rzeczy.
Mam kilka problemów z zegarami w mojej 80, jeden dość typowy mianowicie nienaliczanie kilometrów, z tym sobie poradzę, ale z drugim może być gorzej. Mianowicie podświetlenie zegarów oraz całej konsoli (pokrętła nawiewów, zapalniczka) działa tylko przy wciśniętym pedale stopu. Kilka dni temu działało to tak jak powinno ale wczoraj przestało i podświetla się strasznie słabo i przy okazji zaczął gasnąć zegarek. Stąd moje pytanie, jak to ugryźć? Dzisiaj jadę po kilka klamotów na szrot i może przy okazji wyciągnę kolejny zegar i postaram się z dwóch złożyć jeden. Ale nie sądzę że problem leży w zegarze, bo i jak skoro gaśnie tez konsola? Liczę na jakieś pomysły z waszej strony. Zdam relacje po wyjęciu licznika jak sprawa wygląda od środka.
[ Dodano: 2015-09-02, 16:50 ]
Jeszcze jedno! Nie działają mi kontrolki, działa tylko kontrolka świateł drogowych.
Ostatnio zmieniony 03 wrz 2015, 21:07 przez tkaczyk24, łącznie zmieniany 2 razy.
"działa tylko przy wciśniętym pedale stopu" czyli typowa choinka a przyczyną może być brak masy. Odkręć półkę pod kierownicą, po lewej stronie będą przykręcone kable ( powinny być brązowe ) do karoserii. Sprawdź czy wszystko łączy, możesz śmiało odkręcić i wszystkie " oczka " przeczyścić papierem ściernym i wszystko skręcić. Oczywiście wcześniej odłącz Akumulator. Zwróć uwagę pod kierownicą tam gdzie jest sieć kabli czy któryś nie jest luźny, czyli nie wypiął się ze skrzynki bezpieczników. Co do braku naliczania kilometrów to pewnie masz wyłamany trybik w liczniku, taki https://audi80.pl/files/tryb_289.jpg
są na allegro http://allegro.pl/tryb-licznika-vdo-vol ... 55404.html
są na allegro http://allegro.pl/tryb-licznika-vdo-vol ... 55404.html
No to teraz tak, odkręciłem dolną półkę i się przeraziłem. Wiązka cała popalona, w skrzynce na bezpieczniki gniazdo bezpiecznika nr14 (ten od podświetlenia) całe zjarane i przedłużone na drutach. Zamiast 5A założony 10A. Całe szczęście, że elektronika nie jest mi obca ze względu na dumny tytuł technika elektronika . Od razu pojechałem na zaprzyjaźniony szrot po wiązkę. Od razu zakupiłem kilka pierdół do mojej Niuni. Pewnie jakiś Janusz zrobił w wiązce zwarcie, kolejny pan "mechanik" zamiast to naprawić wrzucił mocniejszy bezpiecznik. Pożar? Jaki pożar, panie! Jutro od rana wymieniam wiązkę, sprawdzam prąd w obwodzie i mam nadzieje że zadziała, jak nie to szukamy dalej. Ze szrotu mam nowy licznik UR-4, nowego pająka (w moim nie działały poprawnie długie), piękną kierownice, boczek do drzwi kierowcy (mój był pęknięty) i kilka szpargałów takich jak przełącznik grzania tylnej szyby. Zanim uruchomię światła jeszcze zrobię inspekcje tych przewodów od pedału hamulca, ale myślę że to kwestia wiązki bo po ruszeniu tych gołych drutów podświetlanie po naciśnięciu hamulca ustało. Dam znać jutro co i jak. OSTRZEGAM WSZYSTKICH PRZED TAKIM IDIOTYZMEM, JEŚLI BEZPIECZNIK SIĘ PALI TO NIE BEZ POWODU, ZAŁOŻENIE MOCNIEJSZEGO GROZI POŻAREM I OGROMNYMI STRATAMI, KILKA CENTYMETRÓW OD TEJ WIĄZKI SĄ MATY WYGŁUSZAJĄCE A PRZEWODY GRZAŁY SIĘ PEWNIE DO CZERWONOŚCI!
Dobrze Karol że tam zajrzałeś, przez jakiegoś elektronika z doliny krzemowej :mrgreen: mogło by być tfu tfu tfu źle Dobrze się poprzyglądaj całej instalacji elektrycznej w WOZIE ! Przód, lampy i elektryka komory silnika, środek czyli wszystko w kabinie i popatrz co i jak jest poklejone z tyłu - bagażnik, światła tył ! Zwróć uwagę na " taśmy izolacyjne " jakieś dziwne kolorowe lub na koszulki termiczne. Najlepiej takie kwiatki odizolować, posprawdzać na swoje Oko i ewentualnie polutować a nie na skrętkę :shock:
Ale co ja będę tu gadał z panem Technikiem Elektronikiem który pewnie pilnie się uczył ze swojej czytanki przez wszystkie poranki :mrgreen:
Ale co ja będę tu gadał z panem Technikiem Elektronikiem który pewnie pilnie się uczył ze swojej czytanki przez wszystkie poranki :mrgreen:
Całe szczęście że mam kontakty na pobliskim szrocie , wiązkę mam nową jak już mówiłem. Stara wiązka przy pająku była mocno owinięta izolacją i tam też cos rzeźbione było na bank. Wymieniam wszystko co mogę, muszę jeszcze konsolę środkową wymontować i zobaczyć jak to wygląda po drodze do schowka, bagażnik też sprawdzę. Jutro wrzucę zdjęcia starej wiązki ku przestrodze. Popalona jest nie tylko izolacja ale też stopione są żyły, na bank było gorąco.
[ Dodano: 2015-09-07, 19:06 ]
Zdjęć jeszcze dziś nie wstawie ale na szczęście niunia staje na nogi, podświetlenie zegarów już działa. Ale dalej mam martwe podświetlenie przełączników szyb i nie mam kontrolki ręcznego. zostało mi już tylko kilka żył do wymiany także kto wie czy to nie to . wygląda to już na szczęście wszystko coraz lepiej, ale roboty przy tym mam w cholerę, pół instalacji elektrycznej juz albo wymieniłem, albo poprawiłem i zostało jeszcze drugie pół . To co najważniejsze na szczęście działa.
[ Dodano: 2015-09-07, 19:06 ]
Zdjęć jeszcze dziś nie wstawie ale na szczęście niunia staje na nogi, podświetlenie zegarów już działa. Ale dalej mam martwe podświetlenie przełączników szyb i nie mam kontrolki ręcznego. zostało mi już tylko kilka żył do wymiany także kto wie czy to nie to . wygląda to już na szczęście wszystko coraz lepiej, ale roboty przy tym mam w cholerę, pół instalacji elektrycznej juz albo wymieniłem, albo poprawiłem i zostało jeszcze drugie pół . To co najważniejsze na szczęście działa.