Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1,8 SF] Problem z chłodzeniem

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Wino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1015
Rejestracja: 10 paź 2010, 21:46
Imię: Wino
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

[B3 1,8 SF] Problem z chłodzeniem

Post autor: Wino » 06 sty 2015, 23:30

Piszę ponieważ przeczytałem już chyba wszystkie posty dotyczące chłodzenia w B3 i nie znalazłem odpowiedzi na swoje pytanie.

Otóż czy istnieje szansa aby pompa wody (przypominam że u mnie jest ona napędzana paskiem klinowym a nie rozrządu) dawała zbyt słabe ciśnienie na układ?? Pompa ta nie posiada wycieków co mogło by świadczyć o jej zużyciu.
Pytam ponieważ wydaje mi się że wydaje ona z siebie piszczący odgłos a ostatnimi dniami temperatura na wskaźniku często wędruje mi w okolicę 100 stopni a dawniej dochodziła maksymalnie do 95, ponadto ogrzewanie nie jest tak wydajne jak wcześniej. Termostat wymieniałem z 4 miesiące temu ale mimo to wydaje mi się że nie otwiera wtedy kiedy powinien ponieważ mimo wysokich wskazań temperatury dolny przewód (ten idący od pompy do chłodnicy) jest zimy.

Co doradzacie wymienić pompę wody czy termostat, a może najlepiej jedno i drugie??

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 06 sty 2015, 23:46

Jeśli słychać popiskiwanie to bym zaczął od wymiany paska, albo sprawdzenia naprężenia tego który teraz siedzi. Zawsze to łatwiejsze i tańsze niż od razu pompa.

Awatar użytkownika
tamto2007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 25 lut 2012, 07:46
Imię: Robert
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.8 PM
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: tamto2007 » 06 sty 2015, 23:52

Parę dni temu wymieniałem u siebie p. wody , objawy były podobne jak u Ciebie, okazało się że w "starej" wirnik miał pewien luz na osi i obracał się dużo wolniej (a może i wcale?). Kupiłem nową kompletną z obudową (była dobra promocja Magneti Marelli na koniec roku - dałem 95,- czyli tyle co za przyzwoitą "połówkę" pompy) z metalowym wirnikiem , wszystko wróciło do normy (grzanie, temp.)

Awatar użytkownika
Wino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1015
Rejestracja: 10 paź 2010, 21:46
Imię: Wino
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: Wino » 07 sty 2015, 17:12

antoni pisze:Jeśli słychać popiskiwanie to bym zaczął od wymiany paska, albo sprawdzenia naprężenia tego który teraz siedzi. Zawsze to łatwiejsze i tańsze niż od razu pompa.
To popiskiwanie to coś jakby zużyte łożysko a nie pasek.

Dzisiaj kupiłem pompę zobaczymy czy objawy ustaną po założeniu.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 07 sty 2015, 22:07

Wino pisze:To popiskiwanie to coś jakby zużyte łożysko a nie pasek
Piszczy reperaturka w pompie wodnej to oznaka że nadszedł jej koniec.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl