[B4/ABC] Przerywa
[B4/ABC] Przerywa
Witam
Panowie znowu mam problem z V-ką ABC otóż podczas jazdy dzisiaj nagle po wcisnieciu gazu silnik zaczoł przerywać a odczucie na karoseri bylo takie jak bym jechał po jakiejś tarce nie wiem jak to wytlumaczyć byly to takie dosyć szybkie i równe szarpnięcia. A na wolnych obrotach silnik gasł i musiałem go na swiatłach gazować.
Oprócz tego caly czas zmagam się z tym ,że po zagrzaniu silnika zaczyna mi delikatnie nim poszarpywać w granicach 2 - 3 tys obrotów ale gdy dodam energicznie gazu w podloge to powyzej 3 000 obr juz nie szarpie i dobrze sie zbiera.
Wyczytałem troche z innych tematów ze może być to wina cewki zapłonowej ale czy napewno moje objawy do tego pasują ? Przewody i świece były wymieniane. Mam wrażenie ze może się to nasila w takie wilgotne i chłodne dni. Ile może kosztować cewka do ABC ?
Na benzynie jest to troche mniej odczuwalne niż na gazie.
Z góy dzięki za wszelkie podpowiedzi.
Panowie znowu mam problem z V-ką ABC otóż podczas jazdy dzisiaj nagle po wcisnieciu gazu silnik zaczoł przerywać a odczucie na karoseri bylo takie jak bym jechał po jakiejś tarce nie wiem jak to wytlumaczyć byly to takie dosyć szybkie i równe szarpnięcia. A na wolnych obrotach silnik gasł i musiałem go na swiatłach gazować.
Oprócz tego caly czas zmagam się z tym ,że po zagrzaniu silnika zaczyna mi delikatnie nim poszarpywać w granicach 2 - 3 tys obrotów ale gdy dodam energicznie gazu w podloge to powyzej 3 000 obr juz nie szarpie i dobrze sie zbiera.
Wyczytałem troche z innych tematów ze może być to wina cewki zapłonowej ale czy napewno moje objawy do tego pasują ? Przewody i świece były wymieniane. Mam wrażenie ze może się to nasila w takie wilgotne i chłodne dni. Ile może kosztować cewka do ABC ?
Na benzynie jest to troche mniej odczuwalne niż na gazie.
Z góy dzięki za wszelkie podpowiedzi.
Ostatnio zmieniony 27 gru 2014, 22:40 przez Mieszek, łącznie zmieniany 1 raz.
Czujnik firmy FAE czy jakos podobnie nie pamietam dokladnie ale to jakaś włoska firma miała być bylo to ostatnia sztuka wiec nie bylo co wybrzydać.
Dzisiaj wymieniłem świece na nowe poprzednio zakładałem Denso jednoelektrodowe podobno miały być dobre ale katalogowo do tego silnika idą 3-elektrodowe i własnie dzisiaj włożyłem NGK 3 elektrodowe no i jest duza poprawa Samochód szybciej się wkręca tak i mniej przerywa
Nowy czujnik został wkręcony w kolektor ale ten stary co miałem jeszcze oryginalny wziołem podpiołem i tak leży luzem pod maską no i moim zdaniem samochód lepiej sie zachowuje niż na tym nowym podpiętym. Jutro spróbuję podłączyć ten nowy czujnik z tymi świecami ale wątpie ze swieczki będą miały jakieś znaczenie.
Jeszcze jedna sprawa otóż byłem u elektryka i chciałem skasować wszystkie błędy ale komputer nie wykrywał mojego sterownika. Elektryk próbował się połączyć dwoma urządzeniami i zasilanie było ale nie mógł się połączyć ze sterownikiem. Kiedyś diagnozowałem niedziałąjące sondy i czujnik ABS i elektryk normalnie się podpinał i wszystko się łączyło a teraz nic. Co mogło się zepsuć ? Czy gazownicy przy zakładaniu instalacji mogli coś zepsuć ?
Dzisiaj wymieniłem świece na nowe poprzednio zakładałem Denso jednoelektrodowe podobno miały być dobre ale katalogowo do tego silnika idą 3-elektrodowe i własnie dzisiaj włożyłem NGK 3 elektrodowe no i jest duza poprawa Samochód szybciej się wkręca tak i mniej przerywa
Nowy czujnik został wkręcony w kolektor ale ten stary co miałem jeszcze oryginalny wziołem podpiołem i tak leży luzem pod maską no i moim zdaniem samochód lepiej sie zachowuje niż na tym nowym podpiętym. Jutro spróbuję podłączyć ten nowy czujnik z tymi świecami ale wątpie ze swieczki będą miały jakieś znaczenie.
Jeszcze jedna sprawa otóż byłem u elektryka i chciałem skasować wszystkie błędy ale komputer nie wykrywał mojego sterownika. Elektryk próbował się połączyć dwoma urządzeniami i zasilanie było ale nie mógł się połączyć ze sterownikiem. Kiedyś diagnozowałem niedziałąjące sondy i czujnik ABS i elektryk normalnie się podpinał i wszystko się łączyło a teraz nic. Co mogło się zepsuć ? Czy gazownicy przy zakładaniu instalacji mogli coś zepsuć ?
Też miałem ten problem cudowałem, przekładałem wszystko, cewki, przepustnice, sterowniki, z jednego do drugiego auta, i jak się okazało sprawę rozwiązały Polskie Iskry do gazu. Cena znikoma, można wywalać je wraz z olejem
http://allegro.pl/swiece-24g-audi-seat- ... rowe-50759
http://allegro.pl/swiece-24g-audi-seat- ... rowe-50759
Po wymianie świec na NGK jest samochód fajnie się wkręca ale nadal pozostaje jeden problem którego nie mogę za nic zwalczyć otóż samochód za zimnym idzie jak głupi na każdych obrotach potem po zagrzaniu idzie dobrze tylko wtedy gdy depne do podłogi i od 3 tyś obr jest miazga ale cały czas pozostaje przepaść między 2 200 a 3 000 obrotów przy noramalnym dodaniu gazu drży mi całym samochodem a gdy bardzo po woli dodaje gazu w tych obrotach 2 200 3 000 ale to już przy bardzo delikatnym muśnięciem to wtedy da się uniknąć tego drżenia.
Jedyne co ostatnie wpada mi do głowy to to może być przyczyna kolektora dolotowego który lubi pękać w środku. Może to przez kolektor dostaje drgawek przy tych własnie obrotach.
No ale wykluczam to z tej przyczyny ,że na benzynie chodzi idealnie. Wiec musi być tu jakiś problem z prądem.
Nie mam już pomysłów ale mam nadzieje ,że ktoś z forum mnie w końcu oświeci.
Może jedynym rozwiązaniem będzie czekać aż benzynka będzie po 3.00 zł i wtedy gazem to będę zapalniczki nabijał.
Jedyne co ostatnie wpada mi do głowy to to może być przyczyna kolektora dolotowego który lubi pękać w środku. Może to przez kolektor dostaje drgawek przy tych własnie obrotach.
No ale wykluczam to z tej przyczyny ,że na benzynie chodzi idealnie. Wiec musi być tu jakiś problem z prądem.
Nie mam już pomysłów ale mam nadzieje ,że ktoś z forum mnie w końcu oświeci.
Może jedynym rozwiązaniem będzie czekać aż benzynka będzie po 3.00 zł i wtedy gazem to będę zapalniczki nabijał.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Instalacje mam na sterowniku STAGA 300 ISA2
Wtryskiwacze Hana czerwone
reduktor AC
Filtry i przegląd robiłem we wrześniu jakieś 6 000 tyś km.
Wszystko było zakładane 1,5 roku temu w autoryzowanym serwisie staga
Ale gazownikom nic na kompie nie wychodzi a wtryski są szczelne.
Oczywiście według ich z instalacja wszystko w porządku.
Wtryskiwacze Hana czerwone
reduktor AC
Filtry i przegląd robiłem we wrześniu jakieś 6 000 tyś km.
Wszystko było zakładane 1,5 roku temu w autoryzowanym serwisie staga
Ale gazownikom nic na kompie nie wychodzi a wtryski są szczelne.
Oczywiście według ich z instalacja wszystko w porządku.