Witam, od jakiegoś czasu mam problem z Audii B3 1.8 bez LPG rocznik 1991r.
Otóż przy odpalaniu na zimnym silniku i jedzie aż do nagrzania silnika szarpie, kopci na czarno, a po nagrzaniu jeździ bez problemu i odpala na dotyk. Wymieniłem już świece, przewody, kopułke od zapłonu, wskaznik temperatury wody pokazuje zawyżony wzrost temp. zamiast 90 pokazuje 120.
Proszę o Pilny Kontakt!
Lub Polecenie dobrego warsztatu we Wrocławiu lub Okolicach.
[80 B3 1.8] Problem z Silnikiem
[80 B3 1.8] Problem z Silnikiem
Ostatnio zmieniony 12 gru 2007, 09:14 przez janoosik, łącznie zmieniany 2 razy.
temat z czujnikami temperatury jest tak stary jak to forum chyba :evil: za wskazania temp na liczniku odpowiada szary czujnik 3-pinowy
Z twojego postu wynika ze wymieniles wskaznik temp w liczniku tak?
Wymień jeszcze czujnik niebieski 2-pinowy z którego ECU czerpie info o temp cieczy sie zobaczy jaki bedzie efekt (nie polecam czujników firmy TOPRAN:-) ) lepiej dolozyc troche i kupic cos bardziej firmowego
Z twojego postu wynika ze wymieniles wskaznik temp w liczniku tak?
Wymień jeszcze czujnik niebieski 2-pinowy z którego ECU czerpie info o temp cieczy sie zobaczy jaki bedzie efekt (nie polecam czujników firmy TOPRAN:-) ) lepiej dolozyc troche i kupic cos bardziej firmowego
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Po pierwsze popraw proszę temat zgodnie ze wskazówkami zawartymi tu: viewtopic.php?t=9608 . Po drugie popraw profil wpisując kod silnika, a nie ilość cylindrów. Po trzecie napisz co to za silnik, monowtrysk czy gaźnik, a może jakiś wielopunkt? To dość mocno determinuje dalsze poszukiwania usterki.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Jeżeli to jest silnik RU tak jak wpisałeś w profilu to jest to gaźnik Keihin I, a nie monowtrysk. Monowtrysk to silnik PM. Zdecyduj się co tam masz :roll: . Zakładam, że to silnik PM na monowtrysku jak to napisałeś w poście.
Czujniki temperatury znajdują się w krućcu przy silniku pod maską i są dwa. dzanks, już Ci napisał, który odpowiada za wskazania na deskę. I pisząc:
Natomiast za podanie temperatury do ECU odpowiada drugi z czujników, niebieski dwupinowy. I to ten czujnik odpowiada za "ssanie" przy rozruchu. Sprawdź lub wymień ten czujnik. Sprawdź ciśnienie paliwa na wejściu do wtrysku, może padł regulator ciśnienia. Do sprawdzenia również sonda lambda.
O resecie ECU nie nie będę pisał bo zaraz posypią się na mnie gromy . Jak chcesz to poszukaj w archiwum pisałem o tym wielokrotnie. Jednak zanim zrobisz reset musisz mieć 100% pewność, że wszystkie czujniki i elementy wykonawcze są sprawne.
Jeśli to jest jednak silnik RU to niepotrzebnie się produkowałem . Bo przy gaźniku sprawa wygląda trochę inaczej. W każdym razie czujniki temperatury są takie same i spełniają podobne role.
Czujniki temperatury znajdują się w krućcu przy silniku pod maską i są dwa. dzanks, już Ci napisał, który odpowiada za wskazania na deskę. I pisząc:
miał na myśli właśnie ten czujnik pod maską. Wewnątrz auta ("na pulpicie") nie ma żadnego czujnika temperatury. Te czujniki (zwłaszcza zamienniki) lubią kłamać.dzanks pisze:Z twojego postu wynika ze wymieniles wskaznik temp w liczniku tak?
Natomiast za podanie temperatury do ECU odpowiada drugi z czujników, niebieski dwupinowy. I to ten czujnik odpowiada za "ssanie" przy rozruchu. Sprawdź lub wymień ten czujnik. Sprawdź ciśnienie paliwa na wejściu do wtrysku, może padł regulator ciśnienia. Do sprawdzenia również sonda lambda.
O resecie ECU nie nie będę pisał bo zaraz posypią się na mnie gromy . Jak chcesz to poszukaj w archiwum pisałem o tym wielokrotnie. Jednak zanim zrobisz reset musisz mieć 100% pewność, że wszystkie czujniki i elementy wykonawcze są sprawne.
Jeśli to jest jednak silnik RU to niepotrzebnie się produkowałem . Bo przy gaźniku sprawa wygląda trochę inaczej. W każdym razie czujniki temperatury są takie same i spełniają podobne role.