[B3 1.8 NE/JV] Kilka mankamentów w 1.8s 1987
[B3 1.8 NE/JV] Kilka mankamentów w 1.8s 1987
Witam Panowie
Wlasnie udalo mi się dorobic pierwszego 4kolowego pojazdu dodam iz grzebanie w autach mnie nie przeraza poniewaz jestem manualnie sprawny
Audiczke dostalem w spadku po rodzinie kupili sobie nowe auto
Silnik 1.8 s rok prod 1987
2 wlasciciel auto z niemiec w polsce od 2007r
No i jak to w wiekowym aucie ma tez swoje problemy
1) i chyba najwazniejszy jak dla mnie auto jest na gazniku i bylo jezdzone praktycznie tylko na gazie zalalem BP ale niestety nie ma wolnych obrotow po prostu albo nie odpali albo zgasnie jak tylko zdejmę nogę z gazu gdzie szukac przyczyny?
2) i to juz bardziej drobnostki
- nie dziala nagrzewnica (pewnie do rozebrania cala deska itp)
Od razu zrobil bym tez reszte tj nie dzialajcy pierwszy i drugi bieg nawiewu przelacznik cieple zimne ( wczesniej grzala caly czas cieplym) jak i ustawienie gdzie ma wiac.
Martwi mnie tylko to czy problem lezy w gazniku - a bez waszej pomocy nie chcial bym w nim grzebac albo w pompie paliwa prosil bym o jakies sugestie jesli beda potrzebne dodatkowe informacje chetnie je podam
Pozdrawiam wszystkich fanow 80tek
Wlasnie udalo mi się dorobic pierwszego 4kolowego pojazdu dodam iz grzebanie w autach mnie nie przeraza poniewaz jestem manualnie sprawny
Audiczke dostalem w spadku po rodzinie kupili sobie nowe auto
Silnik 1.8 s rok prod 1987
2 wlasciciel auto z niemiec w polsce od 2007r
No i jak to w wiekowym aucie ma tez swoje problemy
1) i chyba najwazniejszy jak dla mnie auto jest na gazniku i bylo jezdzone praktycznie tylko na gazie zalalem BP ale niestety nie ma wolnych obrotow po prostu albo nie odpali albo zgasnie jak tylko zdejmę nogę z gazu gdzie szukac przyczyny?
2) i to juz bardziej drobnostki
- nie dziala nagrzewnica (pewnie do rozebrania cala deska itp)
Od razu zrobil bym tez reszte tj nie dzialajcy pierwszy i drugi bieg nawiewu przelacznik cieple zimne ( wczesniej grzala caly czas cieplym) jak i ustawienie gdzie ma wiac.
Martwi mnie tylko to czy problem lezy w gazniku - a bez waszej pomocy nie chcial bym w nim grzebac albo w pompie paliwa prosil bym o jakies sugestie jesli beda potrzebne dodatkowe informacje chetnie je podam
Pozdrawiam wszystkich fanow 80tek
Ostatnio zmieniony 10 sty 2015, 15:19 przez Alladyn21, łącznie zmieniany 1 raz.
juz poprawione NE to prawidlowy silnik w mojej maszynie
Edit
A jednak nie silnik był w między czasie wymieniany ale niestety nie mogę odszukać kodowego symbolu pod 3 swieca jest prostokąt i na nim jakiś kod ale nie jest poprzedzony literami ( z trego co mi sie wydaje to jest to uszczelka) Dupa zbita bo nawet częsci nie moge kupić bo nie wiem co to za silnik
Edit
A jednak nie silnik był w między czasie wymieniany ale niestety nie mogę odszukać kodowego symbolu pod 3 swieca jest prostokąt i na nim jakiś kod ale nie jest poprzedzony literami ( z trego co mi sie wydaje to jest to uszczelka) Dupa zbita bo nawet częsci nie moge kupić bo nie wiem co to za silnik
biegi wentylatora to raczej tylko przełącznik albo rezystor dmuchawy, a przestawianie klap to raczej urwane mocowania linek będą urwane też miałem tak ale pomogły trytytki
[ Dodano: 2015-01-12, 09:49 ]
co do grzania to takie pytanie czy była jakaś możliwość że się zapowietrzyła? wymieniany płyn chłodniczy? albo coś bo z tego co pamiętam bardzo ciężko się 80tki odpowietrza
[ Dodano: 2015-01-12, 09:49 ]
co do grzania to takie pytanie czy była jakaś możliwość że się zapowietrzyła? wymieniany płyn chłodniczy? albo coś bo z tego co pamiętam bardzo ciężko się 80tki odpowietrza
- tamto2007
- Forum Audi 80
- Posty: 59
- Rejestracja: 25 lut 2012, 07:46
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.8 PM
- Lokalizacja: Rzeszów
bo ja wiem czy ciężko się odpowietrza, ostatnio zmieniałem pompę wody i sam się odpowietrzył po kilku jazdach (krótkie po mieście, zawsze sprawdzałem i po ostygnięciu dolewałem) w A4 miałem taką dziurkę na króćcu od nagrzewnicy, wystarczyło trochę zsunąć wąż i czekać aż wypłynie czysty płyn bez pęcherzyków, pewnie to zrobili żeby szybciej odpowietrzyć przy utracie płynu (wymiana termostatu, pompy itp) właśnie się zastanawiałem czy nie nawiercić u siebie takiej 2mm dziurki.
Witam ponownie
Panowie przepraszam ze dopiero teraz ale niestety leżę w szpitalu i nie miałem internetu ale już załatwiłem ten problem
Ok jak tylko wyjdę rozbiorę gaźnik i przeczyszczę tak jak mówicie i zobaczymy czy to cos zmieni
Co do tych pozrywanych linek od regulacji gdzie ma wiać to one są pod deską? czy jest jakiś łatwy dostęp?
Tak kiedys auto bylo zalane "zalepiaczem" bo ciekło z chłodnicy nie było też płynu w chłodnicy sam go dolałem (auto stało teraz pare miesięcy więc pewnie wyciekł) po dolaniu płynu sprawdzałem węże wchodzące do kabiny i są gorące po przejechaniu paru kilometrów z dolanym płynem jedyne co uzyskałem to letnie powietrze
A teraz pytanie do biegów nawiewu co tam dokładnie wymienic? aby działało działają dwa najszybsze wolniejsze niestety nie
Panowie przepraszam ze dopiero teraz ale niestety leżę w szpitalu i nie miałem internetu ale już załatwiłem ten problem
Ok jak tylko wyjdę rozbiorę gaźnik i przeczyszczę tak jak mówicie i zobaczymy czy to cos zmieni
Co do tych pozrywanych linek od regulacji gdzie ma wiać to one są pod deską? czy jest jakiś łatwy dostęp?
Tak kiedys auto bylo zalane "zalepiaczem" bo ciekło z chłodnicy nie było też płynu w chłodnicy sam go dolałem (auto stało teraz pare miesięcy więc pewnie wyciekł) po dolaniu płynu sprawdzałem węże wchodzące do kabiny i są gorące po przejechaniu paru kilometrów z dolanym płynem jedyne co uzyskałem to letnie powietrze
A teraz pytanie do biegów nawiewu co tam dokładnie wymienic? aby działało działają dwa najszybsze wolniejsze niestety nie
Linki są widoczne po zdjęciu osłony nad nogami kierowcy. A co do nawiewu to albo przełącznik musisz wymienić cały panel lub rezystor jest on przy silniku dmuchawy za schowkiem zazwyczaj jeżeli siada rezystor to chodzi tylko na najwyższym biegu ale jeżeli poszła spirala a nie termik to też może być taki objaw. przy chwili czasu zrobię zdjęcie linek.
[ Dodano: 2015-01-12, 15:56 ]
aha a co do nagrzewnicy to albo częściowo przytkana albo przez lata zasyfiła się z zewnątrz więc chyba czeka cię decha
[ Dodano: 2015-01-12, 17:48 ]
ewentualnie mogła by ciec ale
1 ubywałby płyn
2 powinna grzać
3 miałbyś mokro pod nogami co w przypadku płynu chłodzącego miałbyś prze*****
[ Dodano: 2015-01-12, 15:56 ]
aha a co do nagrzewnicy to albo częściowo przytkana albo przez lata zasyfiła się z zewnątrz więc chyba czeka cię decha
[ Dodano: 2015-01-12, 17:48 ]
ewentualnie mogła by ciec ale
1 ubywałby płyn
2 powinna grzać
3 miałbyś mokro pod nogami co w przypadku płynu chłodzącego miałbyś prze*****
dzieki za odpowiedz
Działaja dwa ostatnie biegi więc może rzeczywiście trzeba podgiąć te blaszki od przełącznika (czasami jest tez taki objaw jak by sama z siebie przyspieszała po jakimś czasie)
Z nagrzewnicy nie cieknie na całe szczęście moze spróbuje tam ciśnieniem wody przetkać? w sensie zdjąć węża i wsadzić w jeden z końców węża ogrodowego czy to coś da? czy raczej moge narobić szkód?
Bo ruszanie deski to jest coś co mogę zrobić ale dopiero latem tymczasem cieple by sie przydalo juz teraz
Działaja dwa ostatnie biegi więc może rzeczywiście trzeba podgiąć te blaszki od przełącznika (czasami jest tez taki objaw jak by sama z siebie przyspieszała po jakimś czasie)
Z nagrzewnicy nie cieknie na całe szczęście moze spróbuje tam ciśnieniem wody przetkać? w sensie zdjąć węża i wsadzić w jeden z końców węża ogrodowego czy to coś da? czy raczej moge narobić szkód?
Bo ruszanie deski to jest coś co mogę zrobić ale dopiero latem tymczasem cieple by sie przydalo juz teraz
Na 90% masz do regeneracji klapy sterujące przepływem powietrza ciepłe-zimne. W Audi nagrzewnica grzeje non-stop jedynie przepływ powietrza jest regulowany. Tu masz temat jak to zrobić, sam tak regenerowałem i jest ok. >>KLIK<<Alladyn21 pisze:węże wchodzące do kabiny i są gorące po przejechaniu paru kilometrów z dolanym płynem jedyne co uzyskałem to letnie powietrze
fakt faktem to sie dawno rozwalilo ponoc i dla tego lecialo samo cieple i nie dalo sie na zimne zminic do tego lecial ten syf z tych kratek jakis pyl czyli to ta gąbka pewno to juz wiem co zrobic
A wracajac do genezy silnika to ponoć on był na jednopkt wtrysku ale ze wczesniejszy byl na gaźniku i nie mieli komputera to odmontowali od niego wtrysk i wsadzili gaźnik ze starego ciekawe w takim razie jaki to model prawdopodobnie to PM
A wracajac do genezy silnika to ponoć on był na jednopkt wtrysku ale ze wczesniejszy byl na gaźniku i nie mieli komputera to odmontowali od niego wtrysk i wsadzili gaźnik ze starego ciekawe w takim razie jaki to model prawdopodobnie to PM