Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 2.0 3A] Adaptacja silnika krokowego

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
lylek1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 13 sty 2015, 17:38

[B3 2.0 3A] Adaptacja silnika krokowego

Post autor: lylek1 » 13 sty 2015, 17:56

Witam.
Mój pierwszy temat na forum więc proszę o wyrozumiałość.

Wymieniłem silniczek krokowy w swoim aucie na nowy lecz obrotu utrzymuj się na poziomie 500-1000. Auto ma problemy z odpaleniem bez wciśniętego gazu, często też gaśnie. Słyszałem że muszę przeprowadzić adaptację silniczka lecz nie do końca wiem jak to zrobić bez Vag-a, gdyż nie mam zbytnio takiej możliwości. Ponoć trzeba odpiąć akumulator i zostawić auto na biegu jałowym do momentu włączenia wentylatora chłodnicy. Proszę o pomoc.
Auto:
Audi 80 B3 3A

bogdan1976
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 13 sty 2015, 17:52
Lokalizacja: augustów

Post autor: bogdan1976 » 13 sty 2015, 18:02

wymień monowtrysk masz zabrudzony

lylek1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 13 sty 2015, 17:38

Post autor: lylek1 » 13 sty 2015, 18:34

Ale na starym silniczku auto tak się nie zachowywało więc nie jestem pewien czy to monowtrysk.

bogdan1976
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 13 sty 2015, 17:52
Lokalizacja: augustów

Post autor: bogdan1976 » 13 sty 2015, 19:03

z jakiego powodu wymieniłeś silniczek

lylek1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 13 sty 2015, 17:38

Post autor: lylek1 » 13 sty 2015, 19:11

Czasami falowały mi obroty i nieraz jak jechałem autem i dojeżdżałem do skrzyżowania to jak naciskałem sprzęgło żeby zwolnić lub zredukować to auto mi momentalnie gasło, obroty spadały szybko do zera. Pytałem elektryka i mówił że to właśnie silniczek krokowy. Niestety przy wymianie stary mi się uszkodził i już się nie nadaję.
Auto jest na pełnym wtrysku.

bogdan1976
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 13 sty 2015, 17:52
Lokalizacja: augustów

Post autor: bogdan1976 » 13 sty 2015, 20:00

sprawdź przewody podciśnienia czy są szczelne i czy masz przepływomierz powietrza a silnik krokowy jest nowy

lylek1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 13 sty 2015, 17:38

Post autor: lylek1 » 13 sty 2015, 20:05

Tak nowy jest. A co z tą adaptacją? Jak ją wykonać? Bo nawet jak dzwoniłem tam gdzie kupiłem silnik mówili że trzeba ją zrobić.

bogdan1976
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 13 sty 2015, 17:52
Lokalizacja: augustów

Post autor: bogdan1976 » 13 sty 2015, 20:35

adaptacje możesz wykonać tylko komputerem

lylek1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 13 sty 2015, 17:38

Post autor: lylek1 » 13 sty 2015, 20:42

A nie orientujesz się ile to kosztuję?

bogdan1976
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 13 sty 2015, 17:52
Lokalizacja: augustów

Post autor: bogdan1976 » 13 sty 2015, 20:49

to zależy od warsztatu

[ Dodano: 2015-01-13, 21:00 ]
ale przez tyle lat co prawie auta to nigdy nie programowałem żadnego silniczka

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 14 sty 2015, 09:00

bogdan1976 pisze:wymień monowtrysk masz zabrudzony
hmm :?: a 3A to nie jest aby wielowtrysk

lylek1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 13 sty 2015, 17:38

Post autor: lylek1 » 14 sty 2015, 09:41

Też mi się tak wydaję. Jak mi się uda to dzisiaj pojadę podpiąć auto pod komputer i zobaczę czy mi tam pomogą.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 14 sty 2015, 10:37

Jak mi się uda to dzisiaj pojadę podpiąć auto pod komputer i zobaczę czy mi tam pomogą.
a co do tych adaptacji to nie wiem czy wogóle coś takiego się robi ale nie jestem pewien.
Czy vagem cokolwiek zdziałasz też nie wiem ale coś mi się zdaje że tam tylko wybłyskiwanie kodów jest.

bogdan1976
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 13 sty 2015, 17:52
Lokalizacja: augustów

Post autor: bogdan1976 » 14 sty 2015, 12:23

silnik 3A to jest na mechanicznym wtrysku

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 14 sty 2015, 14:43

Jak jest problem z obrotami to musi coś być z nieszczelnością, stykiem zamknięcia przepustnicy, potencjometrem położenia przepływomierza albo źle wyregulowanym albo uszkodzonym zespołem wtryskowym.
Co do adaptacji to dopiero w nowszych autach bo w starszych zazwyczaj ludzie wymyślają adaptacje jak jest problem. Problem który nigdy nie występuje np. po długim odłączeniu akumulatora.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl