[B3 1.8 T] jaki zawór N75 ??
[B3 1.8 T] jaki zawór N75 ??
Witam mam problem z przeładowaniem silnika turbina pcha różnie od 1.0 do 1.5 bara prawidłowa powinna pchać 0.8 dla silnika 1.8 T AJL 180 km samochód przerywa powyżej 1.1 bara wymieniałem już N75 używkę od 150 KM AEB numery są takie same jak w poprzednim ale może też był zmieniany ,po zmianie było dobrze przez dwa dni ale problem wrócił . Moje pytanie brzmi czy były dwa rodzaje zaworów N75 do 150 i 180 konnych silników??????????? W sklepie mówią ze tak do są do 150 i 180 konnych , w necie szukam to pisze ze nie ma różnicy. Co wy na to proszę o odpowiedz
-
- Forum Audi 80
- Posty: 38
- Rejestracja: 13 sty 2015, 17:52
- Lokalizacja: augustów
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Połącz wężyk z muszli z wężykiem gruszki na stałe i zobacz jakie będzie ciśnienie doładowania. Nie powinno być więcej 0,3 bara. Jak dalej będzie ładować to masz problem mechaniczny np. dziurową gruszkę. Możesz dmuchnąć w nią ustami i zobaczyć czy jest szczelna.
Daj numer tego N75 bo nie chce mi się szukać po kategoriach.
Daj numer tego N75 bo nie chce mi się szukać po kategoriach.
Ostatnio zmieniony 15 sty 2015, 21:07 przez Audi 80 Polska, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Jest taki sam bo jest w kategorii AEB/AJL i nie jest wyszczególniony osobno dla obu silników:
Pozycja 36 http://www.vagcat.com/epc/cat/au/A4/199 ... 9/2618050/
Tu obrazek: http://www.vagcat.com/p/B157/145500.png
Pozycja 36 http://www.vagcat.com/epc/cat/au/A4/199 ... 9/2618050/
Tu obrazek: http://www.vagcat.com/p/B157/145500.png
-
- Forum Audi 80
- Posty: 38
- Rejestracja: 13 sty 2015, 17:52
- Lokalizacja: augustów
aldi pisze:Połącz wężyk z muszli z wężykiem gruszki na stałe i zobacz jakie będzie ciśnienie doładowania. Nie powinno być więcej 0,3 bara. Jak dalej będzie ładować to masz problem mechaniczny np. dziurową gruszkę. Możesz dmuchnąć w nią ustami i zobaczyć czy jest szczelna.
Daj numer tego N75 bo nie chce mi się szukać po kategoriach.
Zrobiłem tak jak pisze wyżej podłączyłem wężyk z muszli do gruszki bezpośrednio i turbo pokazywało max 0.25 , 0.3 nic więcej ani razu , butowałem na wszystkich biegach nie było więcej jak 0.3 . Czyli wina leży w N 75 ??
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Może być N75.
Jeszcze można by zobaczyć na VAGu odczyty wysterowania N75, pracę przepływomierza i korekty paliwowe, bo może przepływomierz zaniża wartości i to powoduje, że ECU otwiera N75 na zbyt długo. AJL i AEB nie ma oddzielnego czujnika ciśnienia doładowania i ciśnienie jest sterowane na podstawie wskazań przepływomierza. Ale to trochę teoria na wyrost by też źle jeździł przed (notlauf-em) przekroczeniem ciśnienia doładowania.
Zresztą te sterowniki są jakieś dziwne. Kumpel miał AEBa, który za cholerę nie chciał sterować N75, nie było żadnego błędu a duty cycle zaworu ledwo podnosiło się do 5% i to tylko przy nagłym wciśnięciu gazu. Z zamontowanym MBC (manual boost cotrol) zamiast N75 jechał jak zły. W sterowniku żadnych błędów.
Jeszcze można by zobaczyć na VAGu odczyty wysterowania N75, pracę przepływomierza i korekty paliwowe, bo może przepływomierz zaniża wartości i to powoduje, że ECU otwiera N75 na zbyt długo. AJL i AEB nie ma oddzielnego czujnika ciśnienia doładowania i ciśnienie jest sterowane na podstawie wskazań przepływomierza. Ale to trochę teoria na wyrost by też źle jeździł przed (notlauf-em) przekroczeniem ciśnienia doładowania.
Zresztą te sterowniki są jakieś dziwne. Kumpel miał AEBa, który za cholerę nie chciał sterować N75, nie było żadnego błędu a duty cycle zaworu ledwo podnosiło się do 5% i to tylko przy nagłym wciśnięciu gazu. Z zamontowanym MBC (manual boost cotrol) zamiast N75 jechał jak zły. W sterowniku żadnych błędów.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Nie wiem jest z dostępem w twojej okolico do kogoś kto ma vaga i ogarnia te cyferki, które przeskakują w blokach pomiarowych.
Jeszcze upewnij się że N75 masz dobrze połączony.
Bo chyba sterowanie wastegate od mechanicznej strony masz dobre, skoro po połączeniu na krótko tych wężyków ciśnienie nie przekracza 0,3Bara.
Jeszcze upewnij się że N75 masz dobrze połączony.
Bo chyba sterowanie wastegate od mechanicznej strony masz dobre, skoro po połączeniu na krótko tych wężyków ciśnienie nie przekracza 0,3Bara.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Zrobisz logi z jazdy? Są jakieś błędy poza błędem przeładownia?
Przy przyspieszaniu z gazem w podłodze na II albo IIIcim biegu z grupy 002, 025
Rób grupy osobno, jak zacznie szarpać to nie musisz przyspieszać dalej tylko najlepiej zakończ logowanie zaraz po przyspieszaniu, aby nie trzeba było zgadywać w którym miejscu jest problem.
I z grupy 007 podczas spokojnej jazdy
Przy przyspieszaniu z gazem w podłodze na II albo IIIcim biegu z grupy 002, 025
Rób grupy osobno, jak zacznie szarpać to nie musisz przyspieszać dalej tylko najlepiej zakończ logowanie zaraz po przyspieszaniu, aby nie trzeba było zgadywać w którym miejscu jest problem.
I z grupy 007 podczas spokojnej jazdy
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Dziwne że nie masz błędu przeładowania. Może sterownik nie widzi przepływu i wysterowuje N75 aby turbo pracowało z max wydajnością.
Jak używasz VAGCOMa to wchodzisz normalnie w silnik. Dalej blogi pomiarowe wpisujesz grupę którą chcesz logować np. 002
Na dole bierzesz przycisk "LOG" wybierasz gdzie ma się zapisać domyślnie jest w podfolderze Logs w katalogu programu choć czasem z racji uprawnień systemu może nie chcieć wystartować logowanie jeśli nie wybierze się innego miejsca dla pliku. Później bierzesz Start i log zaczyna się zapisywać. Po przejechaniu klikasz stop ale chyba mozna od razu Done, Close i wpisujesz następną grupę np. 025 i dalej Log > start > jazda > stop/done, close. I wysyłasz pliki w paczce na forum albo na http://vaglog.rtnet.pl/
Jak używasz VAGCOMa to wchodzisz normalnie w silnik. Dalej blogi pomiarowe wpisujesz grupę którą chcesz logować np. 002
Na dole bierzesz przycisk "LOG" wybierasz gdzie ma się zapisać domyślnie jest w podfolderze Logs w katalogu programu choć czasem z racji uprawnień systemu może nie chcieć wystartować logowanie jeśli nie wybierze się innego miejsca dla pliku. Później bierzesz Start i log zaczyna się zapisywać. Po przejechaniu klikasz stop ale chyba mozna od razu Done, Close i wpisujesz następną grupę np. 025 i dalej Log > start > jazda > stop/done, close. I wysyłasz pliki w paczce na forum albo na http://vaglog.rtnet.pl/