Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ALL] Zwiększenie mocy w 2.0 PS 2.3 NG AAR

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
emanuel33

[ALL] Zwiększenie mocy w 2.0 PS 2.3 NG AAR

Post autor: emanuel33 » 15 sty 2015, 19:04

Witam.
Jest dużo tematów w których są pytania o zwiększenie mocy w silnikach R5.
Postanowiłem stworzyć topik o tym.
:arrow: 1 Najważniejszą rzeczą od której musimy zacząć i to jest konieczność to zmiana wtrysku na elektroniczny, bo wtrysk mechaniczny nie pozwoli nam na modyfikacje.
:arrow: 2 To Przepustnica. Najlepiej z TPSem np od Vki.
:arrow: 3 to 5szt. tłoków od Silnika 2.0 16V ace i wał korbowy od 2.5 np od VW. Czytałem też że nadają się od diesla R5.
Po samej zmianie wtrysku zdrowe silniki mają moc nominalną ok 150KM a PSki ok 135KM.
Zmiana pojemność na 2.5 daje podobno wzrost mocy o ok 20KM. Tak więc zdrowe NG powinno przedstawiać się mocą ok 170KM.
:arrow: 4 w tym przypadku raczej konieczne wydaję mi się konieczne będzie zrobienie głowicy. Komplet i porządnie.
:arrow: 5 jeśli robimy już głowice to przy okazji można wykonać a raczej jest to konieczne. Pozwolę sobie wkleić link z zewnątrz żeby każdy miał jasność o co chodzi:
http://mojafirma.infor.pl/moto/eksploat ... skamy.html
:arrow: 6 Można zmienić też kolektor wydechowy na jakiś nowszy jak np coś taki spawany z nierdzewki.
:arrow: 7 Koniecznie nowy wydech, bo przecież silnik musi oddychać.
:arrow: 8 Porządny dolot powietrza do przepustnicy. Nie musi być to stożek a jeśli już to porządny a nie za 50zł z allegro. Jaki by dolot nie był, trzeba zrobić albo wloty powietrza z błotniku do niego, albo zza lampy jakoś rozsądnie poprowadzić. W przypadku zwykłego filtra, nie zaszkodzi sportowy filtr powietrza.
:arrow: W celu podniesienie góry w silniku kosztem dołu, można wstawić sportowy wałek, ale to koszt ok 1200zł. Można też wstawić lżejsze koło zamachowe do ostrego wałka. Kosztów nie znam. Zmiana wałka w oryginale i po regulacji wtrysku jeszcze mechanicznego wał moc 143KM.

:arrow: Jeśli się dobrze podliczy moc auta:
:arrow: 10KM Wałek.
:arrow: 15KM Zmiana wtrysku.
:arrow: 15KM Zmiana pojemności.
:arrow: 10KM myślę że max może dać porting głowicy.

:idea: Silnik po czymś takim powinien mieć ok 180KM.
:?: Koszt takiego zabiegu.....
:?: Wtrysk 1000zł
:?: Zmiana pojemności ok 500zł.
:?: Głowica bez portingu 1200zł
:?: Porting to kwestia firmy, ale parę tysi.
:?: Wałek + koło 2000zł.
:?: Przepustnica 100zł.
:?: Wydech ok 3000zł
:?: Nowy kolektor wylotowy ok 2000zł.
:?: Dolot myślę że 300-500zł.

Niech każdy sam sobie kalkuluję i kmini czy warto czy nie. Ja tylko opisuję to co czytałem z neta, słyszałem od ludzi lub też sam wykonałem.

Polecam na wszystkich tuningowców <piwo>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl