[B4 1,9 TDI]Co ile tys. km wymiana oleju?
[B4 1,9 TDI]Co ile tys. km wymiana oleju?
Witam.
Mam pytanko. Co ile tys. kilometrów powinno się wymieniać olej w tym silniku? Jedni mówią, że co 8tys. a inni mówią, że co 10tys. Jak to jest faktycznie?
Mam pytanko. Co ile tys. kilometrów powinno się wymieniać olej w tym silniku? Jedni mówią, że co 8tys. a inni mówią, że co 10tys. Jak to jest faktycznie?
- MARCIN 80B4
- Audi 80 Klub
- Posty: 895
- Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
- Lokalizacja: Busko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 26
- Rejestracja: 27 wrz 2007, 21:54
Jak czytam wasze propozycje co ile należy wymieniać olej to zastanawiam się czy nie macie jakiś udziałów w rafineriach i napędzacie koniunkturę. Według mojej wiedzy w motorach 1,9TDI olej należy wymieniać co 15tyś lub raz do roku jeśli przejeżdżamy mniej. Wiadomo że częstsza wymiana nie zaszkodzi ale w autach w tym wieku to lepiej poszukać coś innego do wymiany-pewnie coś się znajdzie. Jakość oleju bardzo się poprawiła od czasu produkcji naszych aut, więc nie ma potrzeby częstszej wymiany. W nowych autach olej zmienia się jeszcze rzadziej i myślę że jest to duża zasługa jakości nowych olejów. Jeśli się mylę to mnie poprawcie.
Pewnie to było masło z Warlubia... nie powinno z półsyntetykiem nic dziac dziwnego typu zgęstnienie ...no chyba ,że nic nie wyleciało bo juz go nie było w silniku -ale to inna historiahudy pisze:to jestem ciekaw na czym ty jeździsz ze tak sie stało :mrgreen: kumpel przejechał ponad 20 tys golfem i olej oprócz tego ze był rzadszy to nic sie nie działo...ja wymieniam co 10 tys no moze co 11 i wszytko jest okSolskier pisze:olej nie chciał wylecieć z miski po odkreceniu korka :lol:
U siebie profilaktycznie zmieniał półsyntetyk tak jak dla ekspoloatacji dla mineralnego czyli co 10 tys. Podejrzewam ,ze 15 tys to nic złego by sie nie działo.
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Może spowodowane było to czestym jesgo przegrzewaniem, auto było pomodzone i straszliwie sie grzało (Seria 75PS po madach ponad 120PS) czasem przy pałowaniu aż wode wywalało przez zbiornik. Do dziś jestem w szoku że uszczelka pod głowicą to wytrzymała, moze dla tego ze była metalowa Dodam olej był z nieco dolnej póki Orlenu
Solskier pisze:Może spowodowane było to czestym jesgo przegrzewaniem, auto było pomodzone i straszliwie sie grzało (Seria 75PS po madach ponad 120PS) czasem przy pałowaniu aż wode wywalało przez zbiornik. Do dziś jestem w szoku że uszczelka pod głowicą to wytrzymała, moze dla tego ze była metalowa Dodam olej był z nieco dolnej póki Orlenu
a moze dodany byl jakis ulepszacz do oleju i galaretka w silniku sie zrobila?
juz czytalem niedawno o tym, jakies ulepszacze cos w rodzaju tych ceramizerow,
tylko ze taka dolna, polka podrobka podrobek, w chinskiej lepiance klejona
[ Dodano: 2007-12-12, 21:58 ]
A na jaki mozna wiedziec?Viper pisze:Dzięki za info. W sobotę wymieniam olej i filtry.
Ja polecam MaxLife Diesel Oil 10W-40 (półsyntetyczny) - 5L
Taki sobie zapodalem do swojego + filterek Knechta
jakies ulepszacze cos w rodzaju tych ceramizerow .......hmmm a kolega moze testował ceramizer bo ja osoobiscie tak i jestem w szoku co sie stało z autkiem mechanik powiedzial ze umiera a ono orzyło heheh a olej syntetyk to nas raczej nie dotyczy powinno sie wymieniac co 20 tys. półsyntetyk co 15 tys. a mineralke co 10 tys. polecam olej Castrol Magnatec 10W40 pozdrawiam
Koledzy ja zrobilem na Mobilku półsyntetycznym juz ponad 20tys i nic sie dzieje silnik mam 1,9TD fakt że olej jest brudny ale w Dieslach to chyba normalne.
Zdaje sobie sprawe z tego ze olej mam juz do wymiany ale jak olej to trzeba by i filtry bo takto nie ma sensu a z finansami ostatnio slabo stoje wiec jeszcze troche sie wstrzymam.
Zdaje sobie sprawe z tego ze olej mam juz do wymiany ale jak olej to trzeba by i filtry bo takto nie ma sensu a z finansami ostatnio slabo stoje wiec jeszcze troche sie wstrzymam.