[B4 1.9 1Z] Nie jedzie jak powinien TDi
[B4 1.9 1Z] Nie jedzie jak powinien TDi
Witam, jakiś czas temu kupiłem 80tke z kilkoma wadami które udało mi się zwalczyć.
Jednak ostatnimi czasy audi nie jedzie jak powinno.
Kiedy dam jej gazu w podłoge auto jest zamulone i do tego pojawiły się dwie lampki na desce:
jedna CHECK a druga od świec.
W tym od świec świeci od poczatku a druga z napisem CHECK zapala się po jakimś czasie dopiero...
Pod kompa nie mogę się podłączyć, bo komputer ani megamacs ani laptop zkabelkiem nie nawiązuje komunikacji ze sterownikiem...
Dodam, że zaworek od sterowania turbiny "cyka" i robi się gorący po jakimś okresie czasu.
Wcześniej audi nie miała siłyisc już na trzecim biegu, ale okazało się że węzyk z filtra zmurszał i po tym okresie było z dwa tygodnie OK. Filtr paliwa wymieniłem a w wężykach niema ani śladu powietrza.
Jednak ostatnimi czasy audi nie jedzie jak powinno.
Kiedy dam jej gazu w podłoge auto jest zamulone i do tego pojawiły się dwie lampki na desce:
jedna CHECK a druga od świec.
W tym od świec świeci od poczatku a druga z napisem CHECK zapala się po jakimś czasie dopiero...
Pod kompa nie mogę się podłączyć, bo komputer ani megamacs ani laptop zkabelkiem nie nawiązuje komunikacji ze sterownikiem...
Dodam, że zaworek od sterowania turbiny "cyka" i robi się gorący po jakimś okresie czasu.
Wcześniej audi nie miała siłyisc już na trzecim biegu, ale okazało się że węzyk z filtra zmurszał i po tym okresie było z dwa tygodnie OK. Filtr paliwa wymieniłem a w wężykach niema ani śladu powietrza.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
zielonyb5 pisze:a jak mam zmienić tą opcję skoro iemogę kompa podłączyć...?
Dolot szczelny, przy pełnym przycisnieciu pedału nic nie kopci ani na postoju a tak przy nieszczelnoscy by coś było.
Turbina ładnie świszczy, niemam pojęcia co to może byc
start baud na 240 w ustawieniach vag-a przed podłączeniem, wrzuć potem logi
tak w OPTIONS powinieneś mieć:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Najpierw skomunikuj się z programem vag ,żeby zmienić opcje start boud ...ze sterownikiem silnika połaczysz się dopiero jak zmienisz opcje vaga i ustawisz odpowiednio porty com...o ile oczywiście wgrałeś sterowniki USB do interfejsu i o ile masz interfejs z obiema liniami K i L ...samo podpięcie interfejsu i odpalenie programu diagnostycznego , nie spowoduje że się automatycznie połączysz :roll: nie ma tak dobrzezielonyb5 pisze:niczym nie mogę się skomunikować ze sterownikiem.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Nic nie musi być namieszane ...wystarczy interfejs bez przełączanej lini L ,i sie nie połaczysz ...do nowszysch aut ,gdzie komunikacja idize tylko linią K ,linia L jest zbędna ,wiec wiekszość interfejsów jej nie posiada ...mam kilka interfejsów i tylko jeden po USB łączy się z ''boschem" ...pozosłałe, z czego jeden po RS nie ma opcji żeby się połączyć ...zielonyb5 pisze:Coś musi byc innego namieszane pewnie przez jakiś "specjalistów"
.Na zamuła to on raczej wpływu nie ma ,choć bardzo rzadko ,ale zdarzają się wyjątki, że za szybko otwiera klapkę ..... zwykle jak jest niesprawny to mamy przeładowanie i auto jedzie dobrze ,aż wpadnie w tryb awaryjny ...lepszy test ,to odpięcie wężyka z gruszki .zielonyb5 pisze:Jutro podmienie zaworek od turbiny
Sprawdzenie tego, możesz sobie odpuscić ,bo praktycznie się nie psujezielonyb5 pisze:I jeszcze czujnik doładowania,
No więc tak. Po odłączeniu zaworka auto jedzie caly czas tak samo jak i z nim.
Patrzałem szczelnosc weżyków i są ok, jednak zastanawia mnie, że ustami nie moge ruszyć sztangi ani dmuchajac w niego ani zasysając, dopiero ręką i rusza się więc gruszka jest cała.
Po wymianie czujnika doładowania nie pokazuje się komunikat CHECK ale auto jedzie cały czas tak samo.
Zmienialem dawki nastawnikiem jednak to daje marny rezultat, ustawiłem tak aby auto nie wchodziło ani pomiędzy biegami nie trzymało obrotów, spaliy pachną ok więc zostawiłem.
Vmax tego auta to 150km/h i to na odcinku kilku km,więc porownujac do A4 1Z to słabo strasznie.
Namoje to coś z turbiną, wirnik nie ma luzów widoczne jest zapocenie ze strony wylotu powietrza do IC i to spore więc już może ona się skończyła
Patrzałem szczelnosc weżyków i są ok, jednak zastanawia mnie, że ustami nie moge ruszyć sztangi ani dmuchajac w niego ani zasysając, dopiero ręką i rusza się więc gruszka jest cała.
Po wymianie czujnika doładowania nie pokazuje się komunikat CHECK ale auto jedzie cały czas tak samo.
Zmienialem dawki nastawnikiem jednak to daje marny rezultat, ustawiłem tak aby auto nie wchodziło ani pomiędzy biegami nie trzymało obrotów, spaliy pachną ok więc zostawiłem.
Vmax tego auta to 150km/h i to na odcinku kilku km,więc porownujac do A4 1Z to słabo strasznie.
Namoje to coś z turbiną, wirnik nie ma luzów widoczne jest zapocenie ze strony wylotu powietrza do IC i to spore więc już może ona się skończyła
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Muszę przyznać, że jestem pod wrażeniem ,zastosowanych przez ciebie metod diagnostycznych :roll: ,szczególnie tej ,z ustawianiem dawki i zapachem spalin .... szkoda tylko że są zupełnie bezużyteczne w przypadku silnika tdi :roll: Bo tu ,podstawa to podpiecie vaga , sprawdzenie błędów ,i podstawowych parametrów ,jak kąt wtrysku i dawka.Tylko przy uzyciu programu ,można dokładnie ustawić te ważne parametry .Na oko ,czy słuch, nic tu nie ustawisz niestety ,mozesz co najwyżej,przy odrobinie wprawy , z grubsza ustawić dawkę .zielonyb5 pisze:Po odłączeniu zaworka auto jedzie caly czas tak samo jak i z nim.
Patrzałem szczelnosc weżyków i są ok, jednak zastanawia mnie, że ustami nie moge ruszyć sztangi ani dmuchajac w niego ani zasysając, dopiero ręką i rusza się więc gruszka jest cała.
Po wymianie czujnika doładowania nie pokazuje się komunikat CHECK ale auto jedzie cały czas tak samo.
Zmienialem dawki nastawnikiem jednak to daje marny rezultat, ustawiłem tak aby auto nie wchodziło ani pomiędzy biegami nie trzymało obrotów, spaliy pachną ok więc zostawiłem.
Zostaw ją w świetym spokoju ,bo to ostatnia rzecz ,którą może być przyczyną słabego zbierania się auta ...faktem jednak jest ,że jak nie ma odpowiedniego doładowania ,auto zbiera się marnie ,ale tu, przyczyną zwykle jest zbyt szybko otwierajaca się klapka WG ,ewentualnie jakaś nieszczelność w dolocie ,a nie sama turbina .Gruszki ,dmuchając ustami ,na pewno nie otworzysz ,bo musiałbyś dmuchnąc ok.0,6 bara :roll: .Wymiana czujnika doładowania ,czyli mapsensora na nadkolu ,jest też raczej zbędna,bo jak wspomniałem ,praktycznie się to nie psuje . Zmierz sobie ciśnienie w dolocie ,najlepiej manometrem.Wartość doładowania widać też w jedynie dostępnym bloku 000 ,ale nie jest to niestety wartość w milibarach ,tylko jak to w "boschu" w dziwnych wartościach do przeliczaniazielonyb5 pisze:Namoje to coś z turbiną,
Dzisiaj będe dalej działał, nic mi niestety nie pozostało... tutaj u siebie nie mam osoby która ogarnia vaga, a gnać 10km nie uśmiechami się...
Jak już faktycznie rozłoże ręce to wtedy zakupie interfejs najpewniej i przekpie całą wiązke z kompa do wtyczki, bo być może gdzies kabel jest przerwany...
Własnie zaworek nie dmucha nic w tym problem, sprawdze jeszcze z raz dolot i wyczyszcze ICka dla pewności, bo z tym akurat dużo roboty nie ma.
Tak apropo to mapsensor ok jest w dolocie, a po co ten drugi przewód idący do jakiegoś nastepnego czujnika pod zaworkiem od turbo?
I czy wtrysk sterujący może zrobić taki bałagan? Bo mrygająca kontrolka to chyba wlasnie to
I z tego co wyczytałem mozna by pass zrobić z węzyka od kolektora do gruszki prosto, tak?
Jak już faktycznie rozłoże ręce to wtedy zakupie interfejs najpewniej i przekpie całą wiązke z kompa do wtyczki, bo być może gdzies kabel jest przerwany...
Własnie zaworek nie dmucha nic w tym problem, sprawdze jeszcze z raz dolot i wyczyszcze ICka dla pewności, bo z tym akurat dużo roboty nie ma.
Tak apropo to mapsensor ok jest w dolocie, a po co ten drugi przewód idący do jakiegoś nastepnego czujnika pod zaworkiem od turbo?
I czy wtrysk sterujący może zrobić taki bałagan? Bo mrygająca kontrolka to chyba wlasnie to
I z tego co wyczytałem mozna by pass zrobić z węzyka od kolektora do gruszki prosto, tak?
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Skoro chcesz błądzić po omacku zamiast podpiąć pod vaga, to Twoja sprawazielonyb5 pisze:Dzisiaj będe dalej działał, nic mi niestety nie pozostało... tutaj u siebie nie mam osoby która ogarnia vaga, a gnać 10km nie uśmiechami się...
Baypass'a żeby zrobić to od Króćca na muszli turbo do gruszki WG wężyk musisz podłączyć.I z tego co wyczytałem mozna by pass zrobić z węzyka od kolektora do gruszki prosto, tak?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Z interfejsem pomysł dobry ...co do wiązki i przerwanego kabla ,to odpuść sobie ,bo to praktycznie się nie zdarzazielonyb5 pisze:ak już faktycznie rozłoże ręce to wtedy zakupie interfejs najpewniej i przekpie całą wiązke z kompa do wtyczki, bo być może gdzies kabel jest przerwany...
Tego nie chwytam :shock:zielonyb5 pisze:Własnie zaworek nie dmucha nic w tym problem,
zielonyb5 pisze:Tak apropo to mapsensor ok jest w dolocie
Bingo :mrgreen: to jest właśnie mapsensor i idzie do niego wężyk z cisnieniem z dolotu ...a w rurze dolotu jest czujnik temp.powietrza i idzie do niego dwupinowa wtyczkazielonyb5 pisze:a po co ten drugi przewód idący do jakiegoś nastepnego czujnika pod zaworkiem od turbo?
Zabawa w zgadywanki ,nie ma sensu ,podpinasz vaga i nie musisz zgadywać .Sprawdż czy cewka sterującego ma obwód , oporność ok.90-120 omów ,jak ma ,to to sterujący działazielonyb5 pisze:I czy wtrysk sterujący może zrobić taki bałagan? Bo mrygająca kontrolka to chyba wlasnie to
można ,ale lepsza metoda ,to zdjęcie węzyka z gruszki ,zeby doładowanie było na maxa ....przy szczelnym dolocie i nie uchylonej klapce,auto powinno względnie dobrze się zbierać i komp powinien wpaść w awaryjny z przeładowania ...czyli cisniemy ,ciśniemy zbiera się ładnie i nagle na 4 biegu powyżej 2,5 tys .... wyrażnie odcina moc i łapiemy zamuła Jak nam nie odetnie przy odpietym węzyku z gruszki <ok> to mamy gdzieś nieszczelnosć w dolocie ,albo uchyloną klapkę WG ...proste 8-)zielonyb5 pisze:z tego co wyczytałem mozna by pass zrobić z węzyka od kolektora do gruszki prosto, tak?