[B4 ABK] Nie bój się swojego przepływomierza :)
Witam ponownie, dorwałem inną przepływkę, podłączyłem i auto na benzynie jedzie ok, nie szarpie, nic się nie dzieje. Pojawił sie inny problem. podczas jazdy po wrzuceniu na luz obroty wiszą na ok 1800 rpm i po chwili spadają na 900 by za chwile skoczyć na 1400 i tak cały czas. Na wolnych słychać że coś jest nie tak, silnik minimalnie nierówno pracuje. Czy to może być wina czegoś innego? nie wiem czy brać tą przepływkę, cena 100zł nie jest zła i poprawa jest ale czy jest idealnie to bym nie powiedział. co robic?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Filmik dla tych którzy nie mają dostępu do VAGa i chcą sprawdzić przepływomierz:
Miernik podłącza się pod masę oraz pin 2 wtyczki przepływomierza.
Choć na filmie wskazania na vagu oraz napięcia są trochę zaniżone względem ideału.
Na wolnych obrotach powinno być 1V a przy 3000 obr/min 2V, na zgaszonym 0,4V
Ale na benzynie z odłączoną sondą regulacyjną AFR na szerokopasmówce wetkniętej w tłumik jest na poziomie 13,5 więc paliwa dostaje sporo więcej niż by sobie zubożył na 14,7 jakby sonda regulacyjna była podłączona.
Miernik podłącza się pod masę oraz pin 2 wtyczki przepływomierza.
Choć na filmie wskazania na vagu oraz napięcia są trochę zaniżone względem ideału.
Na wolnych obrotach powinno być 1V a przy 3000 obr/min 2V, na zgaszonym 0,4V
Ale na benzynie z odłączoną sondą regulacyjną AFR na szerokopasmówce wetkniętej w tłumik jest na poziomie 13,5 więc paliwa dostaje sporo więcej niż by sobie zubożył na 14,7 jakby sonda regulacyjna była podłączona.
Koledzy a tak z innej beczki. Było info w temacie że pasuje do abk przepływka z opla 2.0 8v tylko że więcej pali. A czy próbował ktoś z silnika 2e 2.0 115km wystepującego w seatach, vw passacie i golfie? w niektórych trafia się końcówka numeru -301c w niektórych -301b albo samo -301 bez literki. Może któryś z nich by podpasował? są sporo tańsze. Ma ktoś podobne doświadczenia? PS wizualnie to i z golfa II 1.3 wyglada identycznie. Jeżeli miałoby abk więcej palić pb to ok ale dla ludzi z LPG którzy nie ukrywajmy jadą na benzynie zatankować LPG albo 2-3 km przed przełączeniem byłaby to spora różnica i myśle że dość ciekawa alternatywa. W końcu 150zł za vw czy opel to nie to samo co 300+ za ori ABK
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
A tu masz chyba najtańsze oryginały z ABK :
http://allegro.pl/przeplywomierz-audi-1 ... 50376.html
http://allegro.pl/przeplywomierz-obudow ... 55825.html
Z Audi 100 2.0 115 KM pasują P&P (ja tak zrobiłem niegdyś) i śmigało aż miło. Wytargałem za 70 wówczas. Pewnie gość na złomnicy nie wiedział co sprzedaje. Warto pojeździć czasami. I najlepiej jak nie ma LPG i auto jeszcze stoi <ok>
http://allegro.pl/przeplywomierz-audi-1 ... 50376.html
http://allegro.pl/przeplywomierz-obudow ... 55825.html
Z Audi 100 2.0 115 KM pasują P&P (ja tak zrobiłem niegdyś) i śmigało aż miło. Wytargałem za 70 wówczas. Pewnie gość na złomnicy nie wiedział co sprzedaje. Warto pojeździć czasami. I najlepiej jak nie ma LPG i auto jeszcze stoi <ok>
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Tutaj masz temat: https://audi80.pl/abk-zmiana-przeply ... htm#966909pavel1990 pisze:A czy jest możliwość założyć przeplywke taka współczesna na tzw drucik?
Witam,
Sam ostatnio rozbierałem swój przepływomierz w ABK '92r., klapka nie ociera, chodzi lekko, może nie na dmuchnięcie ale lekko palcem można ruszyć. Sprężynę naciągałem aż uzyskałem 1.03V na biegu jałowym przy 90 stopniach. Po dodaniu gazu obroty spadają i zaczynają falować i wraz z nimi przepływka waha się w granicach 0.8-1.4V, zdarzy się że nie raz zgaśnie czy to na benzynie czy na gazie sekwencyjnym, czasem się ustabilizuje. Przepływomierz jest do wymiany czy ecu tak nim steruje? Dodam że przy zimnym silniku zjawisko praktycznie nie występuję, zaczyna się po osiągnięciu 50-60 stopni.
Dotychczas zrobiłem:
-wymieniłem przekaźnik nr 30
-wymieniłem czujnik temperatury, przy 90 stopniach ma jakieś 180ohm, wiem że powinno być 200-250 ale czy dawałoby tak dużą różnicę?
-uszczelniłem dolot, wymieniłem gumę przepływki, wyczyściłem grzybka odmy
- wymieniłem przepustnicę, wyczyściłem i wyregulowałem ze na jałowym jest wartość 0.96V
- wymieniłem świecę, stare były czarne, pewnie za bogato na lpg, przewody brak przebicia podczas pracy, wymieniłem palec rozdzielacza i kopułke
- wyczyściłem regulator biegu jałowego
- sonda lambda na benzynie oscyluję w granicach 0.2-0.7V, na gazie stoi 0.6
- test młoteczkowy robiłem ale niestety nic nie zauważyłem
Czemu na jałowym przepływomierz tak się zachowuje?
Sam ostatnio rozbierałem swój przepływomierz w ABK '92r., klapka nie ociera, chodzi lekko, może nie na dmuchnięcie ale lekko palcem można ruszyć. Sprężynę naciągałem aż uzyskałem 1.03V na biegu jałowym przy 90 stopniach. Po dodaniu gazu obroty spadają i zaczynają falować i wraz z nimi przepływka waha się w granicach 0.8-1.4V, zdarzy się że nie raz zgaśnie czy to na benzynie czy na gazie sekwencyjnym, czasem się ustabilizuje. Przepływomierz jest do wymiany czy ecu tak nim steruje? Dodam że przy zimnym silniku zjawisko praktycznie nie występuję, zaczyna się po osiągnięciu 50-60 stopni.
Dotychczas zrobiłem:
-wymieniłem przekaźnik nr 30
-wymieniłem czujnik temperatury, przy 90 stopniach ma jakieś 180ohm, wiem że powinno być 200-250 ale czy dawałoby tak dużą różnicę?
-uszczelniłem dolot, wymieniłem gumę przepływki, wyczyściłem grzybka odmy
- wymieniłem przepustnicę, wyczyściłem i wyregulowałem ze na jałowym jest wartość 0.96V
- wymieniłem świecę, stare były czarne, pewnie za bogato na lpg, przewody brak przebicia podczas pracy, wymieniłem palec rozdzielacza i kopułke
- wyczyściłem regulator biegu jałowego
- sonda lambda na benzynie oscyluję w granicach 0.2-0.7V, na gazie stoi 0.6
- test młoteczkowy robiłem ale niestety nic nie zauważyłem
Czemu na jałowym przepływomierz tak się zachowuje?
Ostatnio zmieniony 24 lis 2015, 15:19 przez edwardn8, łącznie zmieniany 1 raz.