[B4 1.9 TDI] Olej Valvoline
Ja do tej pory lałem 5w40 LiQui Moly + Dodatek LM CERATEC - Trochę za dużo mi oleju ubywało, poza tym ok. Później poszedł 10W40 MOs2 Bardzo fajny olej, silnik cicho pracował i mniej oleju brał, teraz latam na zwykłym 10W40 Sprawuje się dobrze ale gorzej od tego z Molibdenem, Obecnie zakupiłem Valvoline 10w40 Maxlife + Dodatek Militec, tak dla odmiany. Przy wymianie zrobię płukankę LM PROLINE. Jak zmienię Olej to napiszę o spostrzeżeniach
-
- Forum Audi 80
- Posty: 408
- Rejestracja: 25 sty 2013, 11:34
- Imię: Hubert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Szydłowiec/Maz.
witam! Wszyscy tak zachwalaja valvo max life diesel 10w 40 to i ja wczoraj babci zalalem;-)! Przed wymiana plukanke specyfikiem którego nazwy nie pamiętam. Oleju brała wcześniej jakiś litr między wymianami. Po odpaleniu olej nie wygląda jak smola a jest trochę brudny i tyle. To bardzo pozytywne zaskoczenie dla mnie i myślę że warto za te parę groszy przed wymiana wyplukac motor. Teraz muszę się bardziej szczegółowo przyjrzeć poborowi oleju i porównać ze starym orlenem.
- darekmalickiwp
- Forum Audi 80
- Posty: 181
- Rejestracja: 26 kwie 2014, 20:00
- Imię: Darek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Wilkołaz woj. lubelskie
Cześć koledzy.Po przeczytaniu waszych postów mam kilka pytań.
1 Mam zalany Castrol Magnatec 10W40 a zamierzam zalać Valvoline 10W 40 oczywiście
oba oleje do diesla. Czy trzeba robić płukankę? Jeśli tak to czym?
2 Mam zamiar dodać Militeca. Czy można to zrobić po przebiegu ok. 8 tyś. km na oleju, czy
dopiero podczas wymiany na nowy olej?
3 Mam na liczniku ponad 325 000 km. Ubytków oleju praktycznie brak. Po przejechaniu
8 tyś km na bagnecie poziom obniżył się o ok. 2mm.
Czy przy takim przebiegu trzeba stosować jakieś szczególne " zabiegi olejowe"? Tak dla ścisłości chodzi oczywiście o silnik Z1 1,9 tdi .Pozdrawiam wszystkich na forum i przepraszam za moją niewiedzę ale diesla mam od 10 m- cy i dopiero go poznaję.
1 Mam zalany Castrol Magnatec 10W40 a zamierzam zalać Valvoline 10W 40 oczywiście
oba oleje do diesla. Czy trzeba robić płukankę? Jeśli tak to czym?
2 Mam zamiar dodać Militeca. Czy można to zrobić po przebiegu ok. 8 tyś. km na oleju, czy
dopiero podczas wymiany na nowy olej?
3 Mam na liczniku ponad 325 000 km. Ubytków oleju praktycznie brak. Po przejechaniu
8 tyś km na bagnecie poziom obniżył się o ok. 2mm.
Czy przy takim przebiegu trzeba stosować jakieś szczególne " zabiegi olejowe"? Tak dla ścisłości chodzi oczywiście o silnik Z1 1,9 tdi .Pozdrawiam wszystkich na forum i przepraszam za moją niewiedzę ale diesla mam od 10 m- cy i dopiero go poznaję.
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
1. Nie musisz robić płukanki ale na pewno jak zrobisz to nie zaszkodzi. Ja robiłem już dwie (jedna kilka dni temu) i powiem ci że silnik w środku wygląda jak nowy. Akurat zdejmowałem misę olejową i w misie nie było żadnego szlamu, osadów po prostu nic. Sam byłem zdziwiony że po 22 latach misa wygląda jak wczoraj założona. Kolejny plus dla płukanki to zmniejszyło mi się pobieranie oleju. Tzn było i tak niewielkie bo dolewałem może 300-400ml by utrzymać stan a po pierwszej płukance nie dolewałem nic i stan był identyczny przez 7tys km. Teraz po drugiej płukance zobaczymy jak będzie. Trzeciej już nie bedę robił bo silnik jest czyściutki.
2. Lałem militec i nie zauważyłem żadnej różnicy dlatego już nie leje. Oczywiście nie spodziewałem sie cudów. Po prostu jakoś nie wierze w te bzdury. Z tego co wiem to militeca można zalać kiedy się chce ale oczywiście najlepiej po wymianie oleju.
3. O jakie zabiegi olejowe ci chodzi bo nie rozumiem? Wymieniasz olej i tyle. Te silniki jeżdżą na wszystkim. Ja już testowałem mobila, castrola, valvoline i teraz zalałem Liqui moly z mos2 i żadnej różnicy nie widzę między tymi olejami oczywiście jeśli chodzi o prace silnika. W latach kiedy powstały te silniki nawet najlepsze oleje nie wiem czy były na poziomi dzisiejszych najgorszych...
2. Lałem militec i nie zauważyłem żadnej różnicy dlatego już nie leje. Oczywiście nie spodziewałem sie cudów. Po prostu jakoś nie wierze w te bzdury. Z tego co wiem to militeca można zalać kiedy się chce ale oczywiście najlepiej po wymianie oleju.
3. O jakie zabiegi olejowe ci chodzi bo nie rozumiem? Wymieniasz olej i tyle. Te silniki jeżdżą na wszystkim. Ja już testowałem mobila, castrola, valvoline i teraz zalałem Liqui moly z mos2 i żadnej różnicy nie widzę między tymi olejami oczywiście jeśli chodzi o prace silnika. W latach kiedy powstały te silniki nawet najlepsze oleje nie wiem czy były na poziomi dzisiejszych najgorszych...
- darekmalickiwp
- Forum Audi 80
- Posty: 181
- Rejestracja: 26 kwie 2014, 20:00
- Imię: Darek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Wilkołaz woj. lubelskie
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
Po co ci dodatki. Szkoda tylko kasy. Wystarczy dobry olej zmieniany co 7-10 tys i silniczek będzie pracował jak nowy. Mój tez ma prawie 330 tys i nic nie stosuję.
320tys o ile jest realny to wcale nie jest znaczny. Widziałem osobiście te silniki z przebiegami grubo ponad 500 tys które jeździły bez remontu. Jak to się mówi jak się dba tak się ma.
320tys o ile jest realny to wcale nie jest znaczny. Widziałem osobiście te silniki z przebiegami grubo ponad 500 tys które jeździły bez remontu. Jak to się mówi jak się dba tak się ma.
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Tego specyfiku jest tak mało , że nie da sie zalać go tyle co oleju <ok>hej pisze: Zlewacie stary olej zalewacie specyfikiem do płukania i co dalej?
Na opakowaniu pisze, że dolewasz to do oleju który jest obecnie w silniku nagrzanym do temperatury roboczej, silnik musi pracowac na biegu jałowym z 10 minut i nie należy w tym czasie podnosić obrotów silnika, ani też jezdzić autem.
Następnie należy zlać olej, wymienić filtr i zalać nowym olejem.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko