[ B3 1.8S (90km) ] Nie załącza się wentylator.
[ B3 1.8S (90km) ] Nie załącza się wentylator.
Tak jak w temacie, nie włącza mi się wentylator, silnik ma 100 C i nic .
Sprawdzałem, na krótko, na krótko się włącza, więc wymieniłem włącznik, który jest w chłodnice wkręcony i dalej się nie załącza.
Nie mam pojęcia co to może być.
Proszę o pomoc.
Sprawdzałem, na krótko, na krótko się włącza, więc wymieniłem włącznik, który jest w chłodnice wkręcony i dalej się nie załącza.
Nie mam pojęcia co to może być.
Proszę o pomoc.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 38
- Rejestracja: 13 sty 2015, 17:52
- Lokalizacja: augustów
Sprawdzałeś na krótko - rozumiem , że podałeś napięcie bezpośrednio na wentylator .
To teraz sprawdź zwierając przewody idące do czujnika na chłodnicy . Jeżeli się nie załączy to poszukaj bezpiecznika od wentylatora , jeżeli jest dobry to sprawdź przekaźnik wentylatora , jeżeli jest dobry to pozostanie sprawdzenie przewodów.
To teraz sprawdź zwierając przewody idące do czujnika na chłodnicy . Jeżeli się nie załączy to poszukaj bezpiecznika od wentylatora , jeżeli jest dobry to sprawdź przekaźnik wentylatora , jeżeli jest dobry to pozostanie sprawdzenie przewodów.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
W takim razie pozostaje sprawdzenie czujnika w ganku z wrzątkiem a nie z gorącą wodą. Jeżeli masz miernik typu omomierz to wystarczy podczas gotowania czujnika sprawdzić jego rezystancję, która po załączeniu powinna wynosić 0. Jeżeli nie masz takiego miernika to gotuj czujnik w garnku i garnek z czujnikiem przenieś do samochodu i dopiero wtedy podłącz czujnik , czujnik nadal trzymaj w garnku . Optymalnie było by w tym czasie go gotować ale może być z tym problem .
Jeśli się nie mylę to czujnik od wentylatora zamyka obwód w temp. okolice 105-110 stopni.
Zrób taki test: jakieś zasilanie stałe 12V (akumulator lub zasilacz) aby działała na nim żarówka. Jeden przewód na stałe od zasilania do żarówki, a drugi poprowadź przez czujnik, który zadziała jak włącznik. Czyli czujnik z przewodami do garka niech gotuje się na "twardo" i po kilku minutach żarówka powinna zaświecić. Jeśli nie zabłyśnie to czujnik jest do bani.
Zrób taki test: jakieś zasilanie stałe 12V (akumulator lub zasilacz) aby działała na nim żarówka. Jeden przewód na stałe od zasilania do żarówki, a drugi poprowadź przez czujnik, który zadziała jak włącznik. Czyli czujnik z przewodami do garka niech gotuje się na "twardo" i po kilku minutach żarówka powinna zaświecić. Jeśli nie zabłyśnie to czujnik jest do bani.
- tamto2007
- Forum Audi 80
- Posty: 59
- Rejestracja: 25 lut 2012, 07:46
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.8 PM
- Lokalizacja: Rzeszów
No zapalniczką bym nie ryzykował punktowe temp. płomienia to ładne kilkaset stopni i wtedy czujnik szlag trafić może. Musi działać na wrzątku najlepiej weź sobie grzałkę (może rodzice gdzieś mają, bo współczesna młodzież pewnie by chciała coś Li-Jon i to na Wi-Fi ,przedłużacz i garnuszek i gotuj w nim kilka minut. Temp. załączania dla dwustopniowych(3 styki) to 95 i 102, a dla jedno (2 styki) 95, wyłącza gdy opadnie ok 5 stopni, więc w gotującej wodzie musi zadziałać choćby pierwszy bieg. No ew. jak nie masz czym gotować wody przy silniku, to przyjdź z mocno rozgrzanym olejem (takim do frytek) - on się zagrzeje grubo ponad 150 i może potrzyma temp. na tyle długo żeby nie spadła do 95 zanim się cały czujnik nagrzeje.