Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] Wtyczka 3-pinowa ???

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
Sapela
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 12 mar 2013, 13:08
Lokalizacja: łódzkie

[B4 2.0 ABK] Wtyczka 3-pinowa ???

Post autor: Sapela » 24 sty 2015, 17:13

Witam !

Mam takie pytanie czy ktoś mi powie od czego jest ta wtyczka zamieszczona poniżej na zdjęciach (3 pinowa) ??? Zauważyłem ją ostatnio między kolektorem ssącym a akumulatorem wisiała bezczynnie nigdzie nie wpięta, w dodatku się troszkę przypaliła jej obudowa (plastik) i jest przytarty jeden kabelek lekko...

Obrazek Obrazek Obrazek

Z autkiem mam małe problemy i chce się dowiedzieć od czego jest i gdzie ją wpiąć jak coś ?? Pozdrawiam !

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 24 sty 2015, 18:16

Sapela, A to aby nie od tps'u :?: jakoś tak mi wygląda.

Sapela
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 12 mar 2013, 13:08
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: Sapela » 24 sty 2015, 18:25

tps'u tzn ?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 24 sty 2015, 18:54

Sapela pisze:tps'u tzn ?
TPS - Throttle Position Sensor - czujnik położenia przepustnicy, czyli czujnik (najczęściej potencjometr) przekazujący dane do komputera auta (ECU) o stopniu otwarcia/zamknięcia przepustnicy. Na podstawie tego sygnału (i kilku innych) ECU steruje dawką paliwa, kątem zapłonu itp.

Widzę że po googlować się niechciało.

Ale dodam że 100% pewności nie mam że to to, ale wystarczy tą gumę idączą od przepływki do przepustnicy zdemontować i będzie wsio widać.

Sapela
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 12 mar 2013, 13:08
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: Sapela » 24 sty 2015, 20:56

Googlować googlowałem ale dopiero od Ciebie uzyskałem rzetelną i właściwą odpowiedź na moje pytanie :) dzięki :)

Czyli wychodzi na to że chyba mam rozwiązanie swojego problemu. Czarnulka po odpaleniu leciutko przy faluje, potem pochodzi trochę ssanie i trzyma fajne obroty na zimnym poniżej 1000 rpm. A gdy już zacznie się rozgrzewać idąc w stronę 90 stopni trzyma coraz większe obroty maksymalnie kończąc i trzymając równo ok. 1250 - 1300 rpm na biegu jałowym..

[ Dodano: 2015-02-05, 17:21 ]
Wtyczka naprawiona i wpięta w czujnik położenia przepustnicy (TPS).

Efekty: auto po odpaleniu nie faluje i wskazówka obrotomierza stoi jak wbita <elegancko> !

Natomiast z obrotami rzędu 1200 rpm na ciepłym silniku nadal walczę... czyszczony bardzo sumienie i PORZĄDNIE silniczek krokowy nie rozwiązał tego problemu :(

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl