Witam !
Mam takie pytanie czy ktoś mi powie od czego jest ta wtyczka zamieszczona poniżej na zdjęciach (3 pinowa) ??? Zauważyłem ją ostatnio między kolektorem ssącym a akumulatorem wisiała bezczynnie nigdzie nie wpięta, w dodatku się troszkę przypaliła jej obudowa (plastik) i jest przytarty jeden kabelek lekko...
Z autkiem mam małe problemy i chce się dowiedzieć od czego jest i gdzie ją wpiąć jak coś ?? Pozdrawiam !
[B4 2.0 ABK] Wtyczka 3-pinowa ???
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
TPS - Throttle Position Sensor - czujnik położenia przepustnicy, czyli czujnik (najczęściej potencjometr) przekazujący dane do komputera auta (ECU) o stopniu otwarcia/zamknięcia przepustnicy. Na podstawie tego sygnału (i kilku innych) ECU steruje dawką paliwa, kątem zapłonu itp.Sapela pisze:tps'u tzn ?
Widzę że po googlować się niechciało.
Ale dodam że 100% pewności nie mam że to to, ale wystarczy tą gumę idączą od przepływki do przepustnicy zdemontować i będzie wsio widać.
Googlować googlowałem ale dopiero od Ciebie uzyskałem rzetelną i właściwą odpowiedź na moje pytanie dzięki
Czyli wychodzi na to że chyba mam rozwiązanie swojego problemu. Czarnulka po odpaleniu leciutko przy faluje, potem pochodzi trochę ssanie i trzyma fajne obroty na zimnym poniżej 1000 rpm. A gdy już zacznie się rozgrzewać idąc w stronę 90 stopni trzyma coraz większe obroty maksymalnie kończąc i trzymając równo ok. 1250 - 1300 rpm na biegu jałowym..
[ Dodano: 2015-02-05, 17:21 ]
Wtyczka naprawiona i wpięta w czujnik położenia przepustnicy (TPS).
Efekty: auto po odpaleniu nie faluje i wskazówka obrotomierza stoi jak wbita <elegancko> !
Natomiast z obrotami rzędu 1200 rpm na ciepłym silniku nadal walczę... czyszczony bardzo sumienie i PORZĄDNIE silniczek krokowy nie rozwiązał tego problemu
Czyli wychodzi na to że chyba mam rozwiązanie swojego problemu. Czarnulka po odpaleniu leciutko przy faluje, potem pochodzi trochę ssanie i trzyma fajne obroty na zimnym poniżej 1000 rpm. A gdy już zacznie się rozgrzewać idąc w stronę 90 stopni trzyma coraz większe obroty maksymalnie kończąc i trzymając równo ok. 1250 - 1300 rpm na biegu jałowym..
[ Dodano: 2015-02-05, 17:21 ]
Wtyczka naprawiona i wpięta w czujnik położenia przepustnicy (TPS).
Efekty: auto po odpaleniu nie faluje i wskazówka obrotomierza stoi jak wbita <elegancko> !
Natomiast z obrotami rzędu 1200 rpm na ciepłym silniku nadal walczę... czyszczony bardzo sumienie i PORZĄDNIE silniczek krokowy nie rozwiązał tego problemu