Witam,
Na przeglądzie wyszło że pora wymienić amortyzatory w 80tce i do tego już słychać porządne pukanie w przednim zawieszeniu. Żeby się nie rozdrabniać postanowiłem wymienić całe zawieszenie. Przygotowałem sobie listę elementów zawieszenia podlegających zużyciu.
lista części
1. Czy lista jest kompletna, czy może przegapiłem jakieś gumy itp ?
2. Czy warto przyoszczędzić parę złotych na MOOGa czy wszędzie gdzie się da brać części lamfordera ?
Uprzedzając dalsze pytania.
PS1. Części chce skompletować sam bo mam zacną zniżkę w InterCarsie
PS2. Wyższą wartość ma dla mnie trwałość auta niż pieniądzie
PS3. Przegub też idzie do wymiany, bo ok 2 tys km temu pękła osłona i przegub pewnie dostał już w kość, druga osłona idzie do wymiany prewencyjnie
PS4. Chcę kupić amartyzatory gazowe ale jest problem z ich dostępnością. Dlatego w excelu są wymienone zarówno amorki gazowe jak i olejowe
[B4] wymiana zawieszenia - kompletowanie części
Do tej listy dodałbym nakrętki łożyska amortyzatora (tzw. tuleje gwintowane), a poza tym jest kompletna.
Sam jeżdżę na olejowych amorkach Kayaba już ponad dwa lata i wszystko pięknie się sprawuje, auto nie jest ani za miękkie ani za twarde.
Gumy stabilizatora wymienić jak najbardziej bo kosztują grosze.
Jeśli chodzi o części lemfordera to moje tuleje wahaczy mają już prawie 5 lat i dalej nie wykazują większych oznak zużycia więc to też o czymś świadczy.
termostaty z kolei to loteria, teraz nawet Wahlery mogą szaleć, trzymają góra rok i znowu kwiatki w postaci niedogrzanego silnika. według moich obserwacji Vernet ma zaniżoną temperaturę otwarcia mniej więcej do 81-83 stopnia.
Termostat ori Bher pewnie załatwił by sprawę raz na zawsze.
Sam jeżdżę na olejowych amorkach Kayaba już ponad dwa lata i wszystko pięknie się sprawuje, auto nie jest ani za miękkie ani za twarde.
Gumy stabilizatora wymienić jak najbardziej bo kosztują grosze.
Jeśli chodzi o części lemfordera to moje tuleje wahaczy mają już prawie 5 lat i dalej nie wykazują większych oznak zużycia więc to też o czymś świadczy.
termostaty z kolei to loteria, teraz nawet Wahlery mogą szaleć, trzymają góra rok i znowu kwiatki w postaci niedogrzanego silnika. według moich obserwacji Vernet ma zaniżoną temperaturę otwarcia mniej więcej do 81-83 stopnia.
Termostat ori Bher pewnie załatwił by sprawę raz na zawsze.