[B4 sedan ABK] aparat zaplonowy
Czytam i się śmieję, ale to niestety śmiech przez łzy. Poziom wiedzy niektórych mechaników to niestety porażka. Nie słuchaj tego co gadają, bo całkowicie racji nie mają.
Nie daj się wydoić z kasy za taką usługę, bo nie jest dobrze wykonana.
Będą się "ganiać" z tym zapłonem dookoła całego koła zamachowego i go nie dogonią.
Nie martw się ja też takie przygody miałem jakieś 15 lat temu. W końcu za poradą klubowiczów zza wielkiej wody doszedłem co jest grane i samodzielnie ustawiłem zapłon.
Ty masz łatwiej bo na forum tych tematów było multum.
Nie chce mi się już przekładać na język polski.
Tu masz ściągę z przydatnymi informacjami.
http://vwts.ru/ignition/ev/ev_ign_syst_aaf_acu_95.pdf
http://www.members.tripod.com/~fuelie/tuneup.htm
Niestety w WA nie mam sprzętu do ustawiania zapłonu, ale w twoich okolicach powinien być ktoś kumaty w temacie zapłonu ABK.
Niestety ABK to silnik wymagający od mechanika minimum wiedzy i znacznie więcej zaangażowania.
Nie daj się wydoić z kasy za taką usługę, bo nie jest dobrze wykonana.
Będą się "ganiać" z tym zapłonem dookoła całego koła zamachowego i go nie dogonią.
Nie martw się ja też takie przygody miałem jakieś 15 lat temu. W końcu za poradą klubowiczów zza wielkiej wody doszedłem co jest grane i samodzielnie ustawiłem zapłon.
Ty masz łatwiej bo na forum tych tematów było multum.
Nie chce mi się już przekładać na język polski.
Tu masz ściągę z przydatnymi informacjami.
http://vwts.ru/ignition/ev/ev_ign_syst_aaf_acu_95.pdf
http://www.members.tripod.com/~fuelie/tuneup.htm
Niestety w WA nie mam sprzętu do ustawiania zapłonu, ale w twoich okolicach powinien być ktoś kumaty w temacie zapłonu ABK.
Niestety ABK to silnik wymagający od mechanika minimum wiedzy i znacznie więcej zaangażowania.
wiem dzięki...nic im nie dałem bo za co... poszukam może kogoś znajde ...ci co byłem to silnik by tylko wymieniali haha.tylko co do sterownika kompa nie wiem czy wypiecie przewodu z niebieskiego czujnika go odłancza ,zreszta ten co bedzie umiał ustawić powinien wiedziec .jak to uda mi sie ogarnąc napisze co i jak wyszło z tym śliskim tematem
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
czarekj, bardzo ciekawy artykuł szczególnie ten 2 bo 1 mi się nie odpala posze że error.
W końcu sam dokonałem niemożliwego w opinii niektórych mechaników, nie ma to jak własna graba :mrgreen:
wiem o czym piszesz sam to przechodziłem jakiś czas temu i pewnie nie jeden z posiadaczy ABK a ilu nawet nie wie że im mechanik źle ustawił :?:czarekj pisze:Nie martw się ja też takie przygody miałem jakieś 15 lat temu. W końcu za poradą klubowiczów zza wielkiej wody doszedłem co jest grane i samodzielnie ustawiłem zapłon.
W końcu sam dokonałem niemożliwego w opinii niektórych mechaników, nie ma to jak własna graba :mrgreen:
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
tak prawda, tylko to chyba zależy też od rocznika auta, auta z początku produkcji można było chyba tylko przez odpięcie czujnika i przygazówkę a nowsze poprzez vag'a. Ale tu 100% pewności nie mam więc może ktoś tu bardziej kompetentny się wypowie.luki88 pisze:gdzieś wyczytałem że odpina się przewod od niebieskiego czujnika płynu chłodniczego przegazówka i sterownik sie blokuje kompa prawda to...
Ale najważniejsze jest to że po jego zablokowaniu można ustawić zapłon bo znacznik nie ucieka jak to robił Twoim mechanikom.
Tu masz sporo info o ABK https://audi80.pl/b4-20-abk-male-kom ... t88845.htm
Najlepszą metodą na zablokowanie sterownika - a to koniecznie trzeba zrobić, jest użycie VAG-a. Nie zawsze jest to możliwe i wtedy trzeba to zrobić poprzez odłączanie niebieskiego czujnika.
Tak naprawdę to w ABK nie ustawia się zapłonu. To co powszechnie jest nazywane ustawianiem zapłonu, bo kojarzy się z kręceniem aparatem jak w maluchu jest tak naprawdę KALIBRACJĄ USTAWIENIA CZUJNIKA POŁOŻENIA WAŁU.
Tą czynność powinno się wykonywać raz w fabryce na cały czas pracy silnika.
Oczywiście by tak bezproblemowo mogło być trzeba pilnować ustawienia koła wałka pośredniego przy zmianie paska rozrządu. Niestety ta czynność jest wykonywana często nieprofesjonalnie i stąd bierze się 50% problemów z tym typem silnika.
Kolega niech nie szuka kogoś kto się dopiero uczy regulować zapłon tylko kogoś kto to robił i wie o co chodzi.
Tak naprawdę to w ABK nie ustawia się zapłonu. To co powszechnie jest nazywane ustawianiem zapłonu, bo kojarzy się z kręceniem aparatem jak w maluchu jest tak naprawdę KALIBRACJĄ USTAWIENIA CZUJNIKA POŁOŻENIA WAŁU.
Tą czynność powinno się wykonywać raz w fabryce na cały czas pracy silnika.
Oczywiście by tak bezproblemowo mogło być trzeba pilnować ustawienia koła wałka pośredniego przy zmianie paska rozrządu. Niestety ta czynność jest wykonywana często nieprofesjonalnie i stąd bierze się 50% problemów z tym typem silnika.
Kolega niech nie szuka kogoś kto się dopiero uczy regulować zapłon tylko kogoś kto to robił i wie o co chodzi.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 38
- Rejestracja: 13 sty 2015, 17:52
- Lokalizacja: augustów
Ja jak się nie znam lub nie jestem pewny to się nie zabieram głosu aby nie wprowadzać klubowiczów w błąd.bogdan1976 pisze:silnik ABK niema czujnika położenia wału tylko jest sterowany zapłon za pomocą czujnika spalania sukowego
Kolega zanim zacznie się wypowiadać niech poczyta trochę fachowej literatury.
Na obcojęzycznych schematach elektrycznych instalacji elektrycznej silnika ABK
czujnik halla określany jest nazwą "Crankshaft Position Sensor".
Po tego typu postach niejeden z klubowiczów gotów uwierzyć, że odkręcony od silnika czujnik spalania stukowego generuje impulsy zapłonowe "z powietrza".
Mam nadzieję, że się zgodzimy iż silnik ABK zapala również z odkręconym czujnikiem spalania stukowego. Bo to jest fakt.
Ciekawe skąd w takiej sytuacji (jak twierdzi kolega) cewka zapłonowa/sterownik silnika wie kiedy ma generować impuls zapłonowy?
Dobrze ustawiony czujnik Halla w aparacie zapłonowym poprzez wałek pośredni wie w jakiej fazie obrotu znajduje się aktualnie wał silnika.
Moment generacji iskry jest wyznaczany przez sterownik silnika na podstawie informacji z różnych czujników. Moment zapłonu jest wyliczany i generowany względem punktu odniesienia jakim jest informacja z czujnika halla.
Dodatkowa informacja generowana przez czujnik halla tto prędkośc obrotowa silnika.
witam ...no i wstawiłem dzis przekażnik nr30 na początku fajnie obroty równe nie kopci ale jazdy nie ma bo do 2000.dochodzi i nie da rady dalej czasem coś łapnie więcej więc daje stary i to samo jest....odpinam przepływomierz i żeby nie falowanie to lux by było chodzi...klapka lużno chodzi ale napewno ideał to to nie jest pare strzałow było wcześniej ...więc co trzeba przepływki jakiejś szukać co ...
malutka rysa na obudowie plastikowej..skleje i przepłucze rozpuszczalnikiem w środku może..gasnąc nie gaśnie tylko obroty rosną i spadaja co chwile..ale chodzi może klapka sie przycieła
[ Dodano: 2015-01-28, 11:01 ]
mam nie wiem czy sie cieszyć przedwcześnie...ale narazie ok. przepłukałem ją troche ,potem klapka zaczeła ciężko chodzic znowu i nie uwieżycie łyżka oleju domowego haha włałem tam gdzie ona siedzi na tych zawiasach i cud sie stał . narazie bajka ale wiem że jak mi sie trafi jakas przepływka to kupie tanio druga jak cos...teraz moge wkońcu gaz ustawić i ten zapłon kogoś dorwać chodz sam narazie opużniłem i już prawie nie stuka <ok> i ci wielcy mechanicy każą mi silnika szukać haha pozdrowienia dzięki
[ Dodano: 2015-01-28, 11:01 ]
mam nie wiem czy sie cieszyć przedwcześnie...ale narazie ok. przepłukałem ją troche ,potem klapka zaczeła ciężko chodzic znowu i nie uwieżycie łyżka oleju domowego haha włałem tam gdzie ona siedzi na tych zawiasach i cud sie stał . narazie bajka ale wiem że jak mi sie trafi jakas przepływka to kupie tanio druga jak cos...teraz moge wkońcu gaz ustawić i ten zapłon kogoś dorwać chodz sam narazie opużniłem i już prawie nie stuka <ok> i ci wielcy mechanicy każą mi silnika szukać haha pozdrowienia dzięki
-
- Forum Audi 80
- Posty: 38
- Rejestracja: 13 sty 2015, 17:52
- Lokalizacja: augustów
widać że słaby z ciebie specjalistaczarekj pisze:Ja jak się nie znam lub nie jestem pewny to się nie zabieram głosu aby nie wprowadzać klubowiczów w błąd.bogdan1976 pisze:silnik ABK niema czujnika położenia wału tylko jest sterowany zapłon za pomocą czujnika spalania sukowego
Kolega zanim zacznie się wypowiadać niech poczyta trochę fachowej literatury.
Na obcojęzycznych schematach elektrycznych instalacji elektrycznej silnika ABK
czujnik halla określany jest nazwą "Crankshaft Position Sensor".
Po tego typu postach niejeden z klubowiczów gotów uwierzyć, że odkręcony od silnika czujnik spalania stukowego generuje impulsy zapłonowe "z powietrza".
Mam nadzieję, że się zgodzimy iż silnik ABK zapala również z odkręconym czujnikiem spalania stukowego. Bo to jest fakt.
Ciekawe skąd w takiej sytuacji (jak twierdzi kolega) cewka zapłonowa/sterownik silnika wie kiedy ma generować impuls zapłonowy?
Dobrze ustawiony czujnik Halla w aparacie zapłonowym poprzez wałek pośredni wie w jakiej fazie obrotu znajduje się aktualnie wał silnika.
Moment generacji iskry jest wyznaczany przez sterownik silnika na podstawie informacji z różnych czujników. Moment zapłonu jest wyliczany i generowany względem punktu odniesienia jakim jest informacja z czujnika halla.
Dodatkowa informacja generowana przez czujnik halla tto prędkośc obrotowa silnika.