[B4 80 ABT] Audi 80 ABT vel Świnka - Reanimacja :)
[B4 80 ABT] Audi 80 ABT vel Świnka - Reanimacja :)
Witam wszystki!
Chciałbym przedstawić audi 80 B4 z silnikiem ABT rocznik '93 która jest u nas w rodzinie od czerwca 2013
Jestem już chwilę na forum, ale dopiero teraz zabrałem się (wreszcie za przedstawienie).
Od zakupu troszkę rzeczy się w niej pozmieniało ale wciąż sporo brakuje do doskonałości - mam nadzieję, że pomożecie przy diagnozie i naprawianiu usterek :);)
Mam niestety zdjęcia tylko z zakupu - reszta zrzucona prawdpodobnie na innego kompa albo zaginęła
Co się działo od tamtego czasu?
Przede wszystkim silnik przeszedł remont kapitalny, nie mam pod ręką spisu rzeczy, które zostawły wymienione ale dostał drugie życie
Zostało również doprowadzone do porządku przednie zawieszenie, zbieżność, rozebrany kilkukrotnie pająk od świateł.
Plany... i tutaj mam nadzieję, że przydziecie z pomocą
- problemy z wolnymi obrotami na biegu jałowym na PB, na LPG śmiga aż miło
- troszkę duże spalanie na LPG
- temperatura nie przekracza 65 stopni (wg. wskaźnika na desce)
- wymiana nagrzewnicy
- szeroko pojęta kosmetyka
Samochód zostaje z nami i w miarę czasu i możliwości chcę doprowadzić go do jak najlepszego stanu technicznego
Zwalczajac po drodze wszystkie mankameny i irytujące detale
Chciałbym przedstawić audi 80 B4 z silnikiem ABT rocznik '93 która jest u nas w rodzinie od czerwca 2013
Jestem już chwilę na forum, ale dopiero teraz zabrałem się (wreszcie za przedstawienie).
Od zakupu troszkę rzeczy się w niej pozmieniało ale wciąż sporo brakuje do doskonałości - mam nadzieję, że pomożecie przy diagnozie i naprawianiu usterek :);)
Mam niestety zdjęcia tylko z zakupu - reszta zrzucona prawdpodobnie na innego kompa albo zaginęła
Co się działo od tamtego czasu?
Przede wszystkim silnik przeszedł remont kapitalny, nie mam pod ręką spisu rzeczy, które zostawły wymienione ale dostał drugie życie
Zostało również doprowadzone do porządku przednie zawieszenie, zbieżność, rozebrany kilkukrotnie pająk od świateł.
Plany... i tutaj mam nadzieję, że przydziecie z pomocą
- problemy z wolnymi obrotami na biegu jałowym na PB, na LPG śmiga aż miło
- troszkę duże spalanie na LPG
- temperatura nie przekracza 65 stopni (wg. wskaźnika na desce)
- wymiana nagrzewnicy
- szeroko pojęta kosmetyka
Samochód zostaje z nami i w miarę czasu i możliwości chcę doprowadzić go do jak najlepszego stanu technicznego
Zwalczajac po drodze wszystkie mankameny i irytujące detale
Ostatnio zmieniony 26 cze 2016, 09:58 przez avalar, łącznie zmieniany 1 raz.
- KAROLEK22XX
- Forum Audi 80
- Posty: 1053
- Rejestracja: 11 paź 2010, 16:45
- Imię: Karol
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: RADOM
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
a tu nie byłbym taki pewny ja bym powiedział że jeno 33% szans na to że to on a 33 % że czujnik i 33 że zimne luty w liczniku Ale o tym masa tematów jest i pewnie kolega znajdzie i posprawdza co i jak.Gh0st666 pisze:Co do temperatury kolego to na 99% wina walniętego termostatu.
pewnie takavalar pisze:Czy to, że tak ruda przyczepiła się do błotnika znaczy, że był wymieniany na zamiennik?
A tak to ogólnie jest git <ok>
-
- Forum Audi 80
- Posty: 206
- Rejestracja: 14 gru 2013, 20:57
- Lokalizacja: TKI
Gh0st666, termostat też jest brany pod uwagę Na razie jak znajdę chwilę czasu sprawdzę to co podpowiada PieterB
AdiGassler, tutaj błotnik też raczej nie do odratowania
Panowie, jeszcze kolejna rzecz, z którą walczę - spalanie rzedu ~18 L LPG.
Zmierzyłem niebieski czujnik - po 8h postoju pod chmurą, miał 4,8k Ohm, po dojechaniu do domu (jakieś 10 km po Krk) mial 190 ohm, rozumiem że z nim wszystko gra?
Dodam, że gaz chodzi ładnie, niestety na benzynie po odpaleniu trzyma wolne obroty, ale delikatne dodanie gazu powoduje tak jakby się zalewał... Kiedy np. pojeżdzę chwilę i przełączę z LPG na PB, to obroty strasznei skaczą...
Dodatkowo czasami trzyma za wysokie obroty na LPG, nie zawsze to występuje ale zdarza się dosyć często.
Instalacja LPG II generacji, muszę zerknąć co za reduktor tam jest. I z tego co patrzyłem to jest emulator lamby BINGO.
Od czego zacząć? Czytałem że w grę wchodzi jeszcze krokowiec od lpg/pb (poprawcie mnie jak się mylę) no i sonda lambda.
AdiGassler, tutaj błotnik też raczej nie do odratowania
Panowie, jeszcze kolejna rzecz, z którą walczę - spalanie rzedu ~18 L LPG.
Zmierzyłem niebieski czujnik - po 8h postoju pod chmurą, miał 4,8k Ohm, po dojechaniu do domu (jakieś 10 km po Krk) mial 190 ohm, rozumiem że z nim wszystko gra?
Dodam, że gaz chodzi ładnie, niestety na benzynie po odpaleniu trzyma wolne obroty, ale delikatne dodanie gazu powoduje tak jakby się zalewał... Kiedy np. pojeżdzę chwilę i przełączę z LPG na PB, to obroty strasznei skaczą...
Dodatkowo czasami trzyma za wysokie obroty na LPG, nie zawsze to występuje ale zdarza się dosyć często.
Instalacja LPG II generacji, muszę zerknąć co za reduktor tam jest. I z tego co patrzyłem to jest emulator lamby BINGO.
Od czego zacząć? Czytałem że w grę wchodzi jeszcze krokowiec od lpg/pb (poprawcie mnie jak się mylę) no i sonda lambda.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
takie powinien mieć parametryavalar pisze:Zmierzyłem niebieski czujnik - po 8h postoju pod chmurą, miał 4,8k Ohm, po dojechaniu do domu (jakieś 10 km po Krk) mial 190 ohm, rozumiem że z nim wszystko gra?
- przy 0°C 5000...6500 Ω
- przy 10°C 3300...4500 Ω
- przy 20°C 2200...3000 Ω
- przy 30°C 1500...2000 Ω
- przy 40°C 1000...1400 Ω
- przy 50°C 700...950 Ω
- przy 60°C 540...680 Ω
- przy 70°C 400...500 Ω
- przy 80°C 275...375 Ω
- przy 90°C 200...275 Ω
- przy 100°C 150...225 Ω
Ale co do dużego spalania lpg to on chyba nie wiele będzie miał wspólnego.
PieterB, rozumiem, czyli coś poplątałem.
To z tego co wkleiłeś, to jest OK, biorąc na poprawkę miernik za 15 zł...
@Update 29.01.2015
Wczoraj byłem na odczycie błędów z kompa oraz regulacji lpg:
1) Błędy na ECU skasowaliśmy, później jazda PB/LGP i wróciły błędy:
282 - czujnik położenia przepustnicy
516 - styk biegu jałowego
Trochę o tym czytałem - błędy wskazują na silnik krokowy?
2) Co do LPG, to miała ustawioną za bogatą mieszankę i ja po zalewało.
Dobra informacja jest taka, że sonda działa. Co prawda wczoraj gość powiedział, że nie w całym zakresie ale żyje.
To z tego co wkleiłeś, to jest OK, biorąc na poprawkę miernik za 15 zł...
@Update 29.01.2015
Wczoraj byłem na odczycie błędów z kompa oraz regulacji lpg:
1) Błędy na ECU skasowaliśmy, później jazda PB/LGP i wróciły błędy:
282 - czujnik położenia przepustnicy
516 - styk biegu jałowego
Trochę o tym czytałem - błędy wskazują na silnik krokowy?
2) Co do LPG, to miała ustawioną za bogatą mieszankę i ja po zalewało.
Dobra informacja jest taka, że sonda działa. Co prawda wczoraj gość powiedział, że nie w całym zakresie ale żyje.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
nie znam dobrze ABT ale pewnie takavalar pisze:282 - czujnik położenia przepustnicy
516 - styk biegu jałowego
Trochę o tym czytałem - błędy wskazują na silnik krokowy?
aby pomiar był odpowiednio dokładny musisz robić go w odpowiedniej tem inaczej to nic nie zmierzysz.avalar pisze:PieterB, rozumiem, czyli coś poplątałem.
To z tego co wkleiłeś, to jest OK, biorąc na poprawkę miernik za 15 zł...
Spoko Będę drążyćPieterB pisze:nie znam dobrze ABT ale pewnie tak
Czyli odczyt, znają temperature otoczeni, nic nie wnosi?PieterB pisze:aby pomiar był odpowiednio dokładny musisz robić go w odpowiedniej tem inaczej to nic nie zmierzysz
Wartość 4,8k ohm została zmierzona, kiedy na zewnątrz było +1.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
nie, no wnosi ale chodziło mi oto aby pomierzyć w...avalar pisze:PieterB napisał/a:
aby pomiar był odpowiednio dokładny musisz robić go w odpowiedniej tem inaczej to nic nie zmierzysz
Czyli odczyt, znają temperature otoczeni, nic nie wnosi?
Wartość 4,8k ohm została zmierzona, kiedy na zewnątrz było +1.
np 0-10-20-30-50 i tak dalej bo np prz 60 może pokazywać że silnik ma 30 albo niewiem 70 i może być lipa
badi007, dzięki za info
Świece już czekają na wymianę, ale chyba do kompletu dozbieram kopułkę, palec i kable
@Update 04.02.2015
Autko stało parę dni, wcześniej troszkę jeździłem po regulacji.. i wczoraj miłe zaskoczenie po tankowaniu
Spalanie spadło i jest już w normach, z tego co przeczytałem na forum
@Update 22.04.2015
Auto śmiga, spalanie nie wariuje ale i tak chciałbym zrobić z tym porządek.
Po zdjęciu pokrywy filtra:
Rozumiem, że jeżeli będę szukał krokowca, to o tych samych nr:
Są może jakieś zamienniki tych rur:
Świece już czekają na wymianę, ale chyba do kompletu dozbieram kopułkę, palec i kable
@Update 04.02.2015
Autko stało parę dni, wcześniej troszkę jeździłem po regulacji.. i wczoraj miłe zaskoczenie po tankowaniu
Spalanie spadło i jest już w normach, z tego co przeczytałem na forum
@Update 22.04.2015
Auto śmiga, spalanie nie wariuje ale i tak chciałbym zrobić z tym porządek.
Po zdjęciu pokrywy filtra:
Rozumiem, że jeżeli będę szukał krokowca, to o tych samych nr:
Są może jakieś zamienniki tych rur: