[B4 ABT] Wymiana tulei sanek i wahaczy
- andrzejsz23
- Forum Audi 80
- Posty: 700
- Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
- Kontakt:
No i ja się przymierzam do wymiany tuleji sanek i wahaczy. Tuleje wahaczy już wymieniałem w poprzedniej Audi, także temat obadany. Ale tuleje sanek będę wymieniał pierwszy raz. Przeczytałem cały ten temat i do końca nie wiedziałem czy te tuleje sanek wkłada się od spodu czy od góry. Ale PieterB, rozwiązał moje wątpliwości.
PieterB, a czym wciskałeś tuleje?
PieterB, a czym wciskałeś tuleje?
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
no u mnie wywalone były tylko te z tyłu i przy użyciu odpowiednie średnicy rury i młota sam je wparsowałem <ok> natomiast przednich bez prasy bym się chyba nie podjął bo wyglądają na dużo większe i coś mi się zdaje że młotem to nie nada ale może się mylę.andrzejsz23 pisze:PieterB, a czym wciskałeś tuleje?
- andrzejsz23
- Forum Audi 80
- Posty: 700
- Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
- Kontakt:
- andrzejsz23
- Forum Audi 80
- Posty: 700
- Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
- Kontakt:
Albo wstawił tuleje z otworem na śruby 10mm. Bo chyba wahacze są takie same, jeżeli chodzi o B4. To znaczy otwory w wahaczu na tuleję są takie same, tylko otwory na śruby w zależności od tulei są 10mm. lub 12mm. Może ktoś kiedyś kupił tuleje i dostał te na śrubę 10mm i je wstawił tylko musiał śruby zmienić z 12mm. na 10mm. Tak mi się wydaje, bo według rocznika Twojego auta powinieneś mieć tuleje z otworem na śrubę 12mm.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Tylne wszystkie są od góry. A 10mm idzie kupić lemforeda bo 12 nie ma.obo8 pisze:w których modelach(silnikach)macie tuleje trawersu wbijane od góry?
Ja cały przód zrobiłem 5lat temu fak kosztowało ale nasmigałem już 40tyś km i mają się dobrze. Wszystko podejrzewam ze kultura jazdy jak i zależność opony jak i montarzu.
A poliuretan w zawieszeniu seryjnym mija się z celem bo sie szybciej zużyje niż najtańsza poduszka.
To teraz ja Wam koledzy dam zagadkę, której nie potrafię rozwiązać. Mam zamiar na dniach wymienić wszystkie tulejki z przodu tj. wahaczy i sanek bo strasznie mi rzuca autem po drodze no i jedna z tulei sanek wyraźnie ma już dosyć. Nie wiem jakie kupić czy z otworem 10 mm czy 12 mm. Pan w sklepie doradził abym przypasował klucz do śruby i będę wiedział bo mówił że jak przypasuje 17 - stka to 10 mm a jak 19 - stka to 12 mm... Ta prawa, która jest już wyraźnie zużyta jest na klucz 19 natomiast z drugiej strony jest i tu uwaga... 15 - stka!! Może mi to ktoś wytłumaczyć jakim cudem?? Tulei bliżej przodu auta nie sprawdziłem bo osłona silnika mi przeszkadza.