[80 B4 2.0 ABT] silnik sie grzeje
-
- Forum Audi 80
- Posty: 216
- Rejestracja: 04 mar 2013, 23:19
najpierw niech kolega obada układ chłodzenia czy nie jest zapowietrzony. Ścisnąć najgrubszą rurę wychodzącą z trójnika z czujkami i pompować. Usłyszy kolega charakterystyczny dźwięk bąbelek lub nie. Jak ja miałem zapowietrzony przez nieszczelność, to łapał mi trochę większe temperatury zanim załączył wentylator i jak odkręciłem korek to wywalało wodę. Teraz jest ok. Na pełni nagrzanym mogę odkręcić i nic się nie dzieje, tylko więcej jest wody bo zwiększyła objętość. Korek reguluje ciśnienie w układzie. Wyższe ciśnienie zwiększa temperaturę wrzenia cieczy, więc 100 stopni powinien wytrzymywać bez problemu. Jak za szybko włącza się wentylator to może jest cały czas mniejsza ilość wody podgrzewana i szybciej się podnosi temperatura. Może średnica wężyków w chłodnicy albo gdzieś jest mniejsza od syfu w układzie albo coś. Jak ja zrzucałem głowice u siebie to w kanałach wodnych miałem tyle rdzy, że szok. Rozbiłem tylko na piasek i pojeździłem tak trochę później zlałem i zapełniłem od nowa. Od groma rdzy uciekło. Teraz płyn trzyma kolor, ale wiadomo wszystkiego i tak nie wywali się. Czujniki jak czytam czasem przekłamują. Dużo ludzi ma problemy. Mój chyba zaniża. Włącza wentylator na 90. Popraw styki termostatu, czujek itp. Oczyść z patyny. sprawdź szczelność układu zobacz czy ci po odpaleniu nie puszcza bąbelków w zbiorniku itp. Może termostat za szybko się zamyka.
[ Dodano: 2015-02-01, 17:23 ]
zobacz czy pasek na pompie wody się nie ślizga. Wymieniał kolega pompę wody jak zrzucał głowicę?? Trzeba było chociaż zerknąć jak wygląda.
[ Dodano: 2015-02-01, 17:26 ]
u mnie długo się nagrzewa. MAły obieg po 5 minutach jest ok i ogrzewanie ładnie działa. Reszta układu po dłuższym działaniu zanim wentylator załapie.
[ Dodano: 2015-02-01, 17:23 ]
zobacz czy pasek na pompie wody się nie ślizga. Wymieniał kolega pompę wody jak zrzucał głowicę?? Trzeba było chociaż zerknąć jak wygląda.
[ Dodano: 2015-02-01, 17:26 ]
u mnie długo się nagrzewa. MAły obieg po 5 minutach jest ok i ogrzewanie ładnie działa. Reszta układu po dłuższym działaniu zanim wentylator załapie.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
:shock: a to on ma jakieś styki :?: Hmm, chyba że chodziło Ci o stabilizator napięcia.majkel1987 pisze:Popraw styki termostatu,
Poza tym podejrzewam że kolega już trochę z tym jeździ i nim mu tam się wcześniej nie gotowało ani nie wysadzało i termostaty się nie zacinały. Jak dla mnie to po prostu wina czujnika szarego który przekłamuje a z racji tego że wcześniej nie było dobrego styku więc było dodatkowe przekłamanie nie dość że na czujniku to jeszcze w liczniku.
Jak by tak udać się na kompa można by to bardzo szybko zweryfikować.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 216
- Rejestracja: 04 mar 2013, 23:19
Ups. nie chodziło mi o termostat. Pomyłka. Ten czujnik w chłodnicy na dole co załącza wentylator. Ale dopiero teraz zauważyłem że post założony w 2008 roku, chyba sie naprawiło albo auto sprzedane
[ Dodano: 2015-02-01, 21:47 ]
z jaką częstotliwością w ogóle ten wentylator się załącza?? Co ile?? tak mniej więcej
[ Dodano: 2015-02-01, 21:47 ]
z jaką częstotliwością w ogóle ten wentylator się załącza?? Co ile?? tak mniej więcej
To zależy od chwilowych parametrów pracy silnika i temperatury zewnętrznej. Jeśli temperatura cieczy chłodzącej wynosi 92-97 stopni, wyłącznik termiczny uruchamia wentylator, który pracuje tak długo, aż temperatura cieczy chłodzącej nie spadnie poniżej 84-91 stopni. Wentylator przy sprawnym układzie włącza się co kilka minut.majkel1987 pisze:Ups. nie chodziło mi o termostat. Pomyłka. Ten czujnik w chłodnicy na dole co załącza wentylator. Ale dopiero teraz zauważyłem że post założony w 2008 roku, chyba sie naprawiło albo auto sprzedane
[ Dodano: 2015-02-01, 21:47 ]
z jaką częstotliwością w ogóle ten wentylator się załącza?? Co ile?? tak mniej więcej
Przykład: Jeśli przejedziemy około 10 km, zatrzymamy się na poboczu, a wentylator nie włączy się przez najbliższe 30 minut, możemy być pewni, że nasz układ nie działa prawidłowo, a głowica przysłowiowo "ledwo żyje".
Jakiej marki termostat masz zamiar zainstalować?szlaku88 pisze:Najprawdopodobniej znalazłem winny jest termostat wszystkie węże gorące a dolny chłodny jutro wymiana i zdam relację czy to faktycznie ten rozbujnik!!!
[ Dodano: 2015-02-02, 19:09 ]
Termostat nie otwiera się w ogóle? Takie uszkodzenie jest zabójcze dla silnika.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 216
- Rejestracja: 04 mar 2013, 23:19
Ja jak dłużej pojeżdżę i podjade do maka to przy okienku od odbioru włacza się wentylator. jakieś 5 min.
Nie wiem dokładnie jak to jest ale jak zalewałem i odpowietrzałem swój układ. to temperatura poszła do 70 później górna część chłodnicy się nagrzała a dolna nie i temperatura trochę postała w miejscu. Po jakimś czasie cała zaczeła się nagrzewać razem z dolnym wężem od termostatu. Nie wiem czy ta chłodnica to przez to zapowietrzenie była u góry ciepła czy to jakieś zabezpieczenie w razie czego, jak nie działa termostat, że jest dzielona czy coś. Nie wiem. Może teorie dziwne stwarzam więc się nie sugerujcie.
Jak termostat by się nie otwierał to nie szło by pewnie gorąco na czujkę wentylatora. Może za mało się po prostu otwiera.
Nie wiem dokładnie jak to jest ale jak zalewałem i odpowietrzałem swój układ. to temperatura poszła do 70 później górna część chłodnicy się nagrzała a dolna nie i temperatura trochę postała w miejscu. Po jakimś czasie cała zaczeła się nagrzewać razem z dolnym wężem od termostatu. Nie wiem czy ta chłodnica to przez to zapowietrzenie była u góry ciepła czy to jakieś zabezpieczenie w razie czego, jak nie działa termostat, że jest dzielona czy coś. Nie wiem. Może teorie dziwne stwarzam więc się nie sugerujcie.
Jak termostat by się nie otwierał to nie szło by pewnie gorąco na czujkę wentylatora. Może za mało się po prostu otwiera.
Termostat firmy wahler mam go z poprzedniego silnika sprawdzony dziala jak należy sprawdzałem w garnku.A ten co mam chyba sie troszke otwiera bo raz temperatura jest ok 93 a czasami ok 97-98 wiem zablokowany termostat to zabójstwo dla silnik jutro jade wymienic szkoda silnika bo jest w bardzo dobrej kondycji
Należy dobrze się zastanowić, zanim zainstaluje się używany termostat. Jest to kluczowy element układu chłodzenia (tak jak termostat w mózgu człowieka, gdyby nie jego prawidłowe działanie to również byśmy się przegrzali). Ponieważ procedura odpowietrzania i demontażu poszczególnych części jest długa, zalecam przy każdorazowej wymianie termostatu zakupić i wstawić nowy. Nie są to duże pieniądze, około 30-40zł.
Kolejnym bardzo ważnym elementem układu chłodzenia, który utrzymuje właściwe ciśnienie jest zakrętka na zbiorniku wyrównawczym.
Jeśli talerz w zaworze zostanie zablokowany w położeniu zamknięty, to pod żadnym pozorem nie można kontynuować jazdy, inaczej silnik zostanie przegrzany i ulegnie uszkodzeniu.
Mam nadzieję, że po wymianie termostatu wszystko wróci do normy.
Kolejnym bardzo ważnym elementem układu chłodzenia, który utrzymuje właściwe ciśnienie jest zakrętka na zbiorniku wyrównawczym.
Po wymianie termostatu i zalaniu płynu chłodzącego uruchamiamy silnik. Początkowo przy zimnym silniku płyn krąży w krótkim obiegu, dopiero jak temperatura płynu wzrośnie powyżej 87 stopni, termostat zacznie się otwierać i stopniowo dolny wąż (od silnika do chłodnicy) zacznie się nagrzewać. Po krótkim czasie dolny wąż zrobi się gorący. Jeśli w chłodnicy temperatura wyniesie powyżej 92 stopni, to włączy się wentylator.majkel1987 pisze:Nie wiem. Może teorie dziwne stwarzam więc się nie sugerujcie.
Jeśli talerz w zaworze zostanie zablokowany w położeniu zamknięty, to pod żadnym pozorem nie można kontynuować jazdy, inaczej silnik zostanie przegrzany i ulegnie uszkodzeniu.
Mam nadzieję, że po wymianie termostatu wszystko wróci do normy.