ok bede sprawdzać na dniach jeszcze dokładnie.
Ps. da rade dojść do IC od strony wewnętrznego nadkola?
Czy koniecznie trzeba zrzucać osłonę silnika?
[1.9TDI 1Z] Gwizd turbiny.
Witam. Pozwolę sobie trochę odkopać temat. Mianowicie zaczęło mi wczoraj trochę głośniej pogwizdywać turbo, do tego doszło takie jakby lekkie cykanie pomieszane z odgłosem "dmuchania", dodam, że najbardziej jest to słyszalne w przedziale najwyższego momentu obrotowego. Dziś postanowiłem zajrzeć w zimną stronę turbiny i zobaczyć jak ma się wirnik. Luz poprzeczny jest niewielki, wzdłużnego nie ma ale wirnik stawia lekki opór, szczególnie gdy turbina jest jeszcze ciepła, gdy całkowicie ostygnie kręci się dość lekko. Dodam, że jeszcze jakiś czas temu po zimnej stronie turbiny stało troszkę oleju, dziś gdy zajrzałem było idealnie sucho. Byłby ktoś w stanie mi pomóc? Czy to turbina już powoli zaczyna mówić "papa"? Uszczelkę pod kolektorem ssącym zmieniałem 4 miesiące temu, turbina ładuje ciśnienie na poziomie 1,3 bara. Może to uszczelka pod kolektorem wydechowym? Ale według mnie przy wydmuchanej uszczelce pod kolektorem wydechowym praca turbiny nie byłaby głośniejsza. Ale ja jestem dopiero praktykującym "mechanikiem" więc proszę mnie oświecić na ile dacie radę . Pozdrawiam i liczę na pomoc :-|
To bosch na sofcie kostrza. Węże są szczelne. Dodam, że miałem pewnego czasu nieszczelność na plastikowym wężu przy kolanku kolektora ssącego ale udało mi się dorwać drugi w pełni sprawny, ale mniejsza o to. Lecz parę dni po tym zabiegu zaczęło być słyszalne takie jakby dmuchanie w okolicach podszybia, dodam, że od tamtego czasu dość mocno to się nasiliło a trubina zaczęła głośniej gwizdać, wtedy właśnie postanowiłem wymienić uszczelkę pod kolektorem ssącym lecz nic nie ustało a ciśnienie doładowania jest jak najbardziej w normie tyle, że aktualnie w tym samochodzie jest jak w odrzutowcu bo do tego dochodzi jeszcze buczenie na 4 i 5 biegu w przedziale 2-2.2 tys obrotów, ale już zlokalizowałem wylaną prawą poduszkę pod motorownią.