[B4 ABK] Leje się olej z obudowy chłodniczki oleju.
Miałem ten sam problem. Próbowałem wyjścia z dokręceniem nakrętki, ale nie pomogło. Przy odpalaniu zimnego silnika wyciekało dużo oleju, kiedy się rozgrzał już mniej leciało. Okazało się że owy oring pod chłodniczką był tak twardy, że kiedy chciałem go zdjąć to się rozsypał na kawałki.
Także zalecam szybką wymiane, oring kosztuje 10zł i zajmuje to ok 30min, a problem znika.
Także zalecam szybką wymiane, oring kosztuje 10zł i zajmuje to ok 30min, a problem znika.
Dynia1990 pisze:A czy jest taka możliwość, że trzeba tylko dokręcić ta nakrętkę ? Uszczelkę miałem wymienianą jakieś 2 lata temu - czy możliwe żeby już ją zjadło? Na razie mi tak delikatnie przecieka, nie leje, ale nie wiem czy to nie początek grubszej sprawy
Jeśli uszczelka była wymieniana 2 lata temu, a teraz jest widoczny wyciek oleju, oznacza to, że bieżąca uszczelka nie uszczelnia. Polecam przy wymianie oleju, odkręcić chłodnicę oleju i wymienić uszczelkę na nową. Wszystko dobrze dokręcić i cieszyć się ze sprawnego samochodu.bogdan1976 pisze:lepiej wymień jak nie chcesz mieć przygód
- 123krzysiek123
- Forum Audi 80
- Posty: 552
- Rejestracja: 23 paź 2009, 21:43
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Gmina Zamość
- Kontakt:
U mnie ta uszczelka lekko przeciekała, więc wymieniłem cała operacja trwała 15min, natomiast znajomy robił remont głowicy, wymienił filtry, olej a tej uszczelki nie wymienił, odpalił silnik wyjechał z warsztatu i 3L świeżego oleju wylały się w trybie natychmiastowym z silnika. Także jak ktoś ma wątpliwości to chyba 15min i 10zł nie są jakimś strasznym wydatkiem ani problemem w porównaniu z utratą całego oleju.
numer uszczelki ?
Koledzy powiedzcie jakiś numer tej uszczelki chłodniczki oleju jest ?? czy jak Wy to kupowaliście ? Bo nie chce robić tak że wyciągnę i muszę jechać do sklepu bo mam nie za bardzo jak i daleko od siebie najbliższy...
Remont silnika
Cześć jestem tu nowy i mam problem podobny do kolegi niżej także leje się olej z pod filtra oleju. Silnik stukal zostało wymienione panewki jedna była rozwalona także remont był zrobiony w porę ale nie w tym problem silnik po złożeniu chodził dobrze nawet super ciśnienie na cylindrach po 10 na każdym czuć było ze ładnie się zbiera i będzie dobrze, ale przejechałem około 100 kilometrów wszystko ok pierwszy problem z zapłonem ze postal chwile i nie chciał zapalić świece nowe przewody, kopulka trochę porysowana ale powinno chodzić ale no nie odpalal szarpalo silnikiem jakby na dwa gary tylko i nie wkrecal się na obroty. Ale to pierwszy problem ja stawiam na czujnik Halla bo po odłączeniu akumulatora przez chwile chodził normalnie a później znów to samo teraz stał 24h i odpalił normalnie na wszystkie cylindry elegancko ale teraz pojawia się drugi problem leje się olej przez filtr oleju juz przy kręceniu leje się ja stawiam na pompę oleju może nie daje rady. I wiec raz tak mi się stało musiałem cholowac auto bo cały olej wyleciał kupiłem nowy filtr zapałem nowy olej i było ok chodził elegancko przejechałem 100 km zgasilem i po godzinie siadam i nie chce zapalić szarpie silnikiem jak pisałem wyżej. Na drugi dzień filtr oleju nowy olej wlany odpali dobrze ale olej przez podstawę filtr wyciekl cały i ja juz mam dość ja stawiam na pompa oleju i czujnik hella proszę o pomoc bo nie daje rady myślę że zrozumiały tekst to co napisałem. W skrócie leje sie olej z podstawy filtra oleju i i raz chodzi dobrze a za chwilę nie odpala.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
wojcenty, co do wycieku oleju to zapewne uszczelka numer podałem wyżej a zdjęcie jest na 1 stronie co do problemów z zapalaniem to może być wina halla lub cewka.
A co do remontu to coś słabo Ci poszedł bo u mnie bez remontu jest 14 albo źle pomierzyłeś.
Oczywiście zapłon ustawiony prawidłowo i według procedury dla abk, rozumiem.
ps Twój post scaliłem z tym bo podobny.
A co do remontu to coś słabo Ci poszedł bo u mnie bez remontu jest 14 albo źle pomierzyłeś.
Oczywiście zapłon ustawiony prawidłowo i według procedury dla abk, rozumiem.
ps Twój post scaliłem z tym bo podobny.
Tak zapłon sam ustawiłem bo wyjelem cały aparat zapłonowy i coś pomieszalem musiałem rozrząd ustawić na znaki a zapłon pierwszy cylinder na palec i trochę ustawiłem myślę że przespieszylem trochę ale palił na dotyk i było ok ale jak pisałem z czasem mu się walił ze nie chciał palić wgl. to może złe miezylem bo auto robiłem dla siebie i wszystko było zrobione tak jak powinno być. Ten zapłon to mały problem bo juz 10 L oleju poszło się.... I dwa filtry a może te filtry jakieś wadliwe kupowałem z oznaczeniem Op 526 może kupić mahla... Dzięki za odpowiedź bo ja już nie daje rady z nim... A ljeszcze wlalem olej stary na początku żeby dotrzeć i było ok później zmieniłem na 15 w 40 i obrazu zaczęła się palić kontrolka oleju i zdaje mi się ze strasznie się grzal juz przy 70 stopniach. Tak jakby tego gęstego oleju smok niż mógł zassac...
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
wojcenty, prawidłowa procedura ustawienia zapłonu jest tu opisana możesz poczytać a ustawia się go przy 2250 obr i na zablokowanym sterowniku. Skoro twierdzisz że jest oki to dobrze.
Co do wycieków oleju to nie wiem skąd Ci wycieka bo nie widziałem tego wiem tyle co opisałeś a opis jest dość chaotyczny, brak znaków interpunkcyjnych i może źle coś zrozumiałem. W każdym razie zajżyj do uszczelki po chłodniczką oleju.
Co do wycieków oleju to nie wiem skąd Ci wycieka bo nie widziałem tego wiem tyle co opisałeś a opis jest dość chaotyczny, brak znaków interpunkcyjnych i może źle coś zrozumiałem. W każdym razie zajżyj do uszczelki po chłodniczką oleju.
Sorry chłopaki ale złe oznaczylem silnik ja mam 2.0 na jednopunkcie 90 koni. Co do wycieku to leje spod filtra tam nie ma chlodniczki, dokładnie to ciśnienie wywala ta uszczeleczke co jest na filtrze ale czy tam jest aż takie ciśnienie?? Jeszcze raz sorry za wprowadzenie w błąd z oznaczeniem silnika.
No właśnie nie wiem czy dobrze myślę ale jak by smok nie mógł zassac oleju i pompowal jakoś powietrze i robił ciśnienie na filtr..?? Jak mówiłem wcześniej zapalała się kontrolka oleju czasami i na moje oko strasznie szybko się grzal tzn jakby nie było obiegu oleju pełnego. Co do remontu to jestem pewien że jest zrobiony dobrze i wszystko robiłem tak ze mam czyste sumienie, ale czemu tak się dzieje to nie wiem . I jak wlalem olej stary żeby go dotrzeć było ok ale co dziwne po zmianie na 15 w juz myślałem ze jest wszystko dobrze jak tylko odpaliłem zacza się świecić olej i gasl samochód ale doszło do normy i chodził. Dodam jeszcze ze odrecila się ta nakrętka co się filtr oleju przykreca, no ale po naprawie to samo wypaliło uszczelkę pod tym filterkiem. Teraz mam w planie wymienić pompę oleju i kupić podstawę filtra i filtr z mahla. Co się zmieni to napisze, a może ktoś ma jeszcze jakiś pomysł.