Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z] poduszki amortyzatorow-wymiana

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
dyras
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 504
Rejestracja: 02 lis 2008, 15:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: dyras » 15 lut 2015, 17:06

Magiel jest sucha, wycieków nie ma. Sprawdziłem dziś i faktycznie chrobotanie/dzwięk otwierania starych drzwi dochodzi z okolicy magla. Przy dociskaniu drążków do grodzi dzwięki cichły. Albo końcówki drążków trzeszczą w uchwycie przy maglu, albo ten sworzeń pod harmonijką dostał kurzu i nie idzie płynnie.

Dzięki, zajrzę do etki i czegoś odpowiedniego tam napaciam.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 15 lut 2015, 19:02

I co niby da ci napchanie smaru pod osłonę Przecież tam jest tylko tłok. Po pierwsze to wymień osłonę a po drugie sprawdź końcówki drążków, łączniki stabilizatora bo pewnie tam coś skrzypi.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 15 lut 2015, 19:07

No z tego co wiem to nic tam nie powinno się napychać znaczy smarować.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 15 lut 2015, 19:09

Oczywiście bo tam nie ma co skrzypieć czy trzeszczeć no chyba że wsuwający się tłok o uszczelniacz ale to mało prawdopodobne.

Awatar użytkownika
dyras
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 504
Rejestracja: 02 lis 2008, 15:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: dyras » 15 lut 2015, 21:08

Nie ma co trzeszczeć, ale jednak trzeszczy.

Zawias cały oprócz stabilizatorów wymieniony( sworznie, tuleje przegubów, końcówki drążków, poduchy amorów ). Ruszałem zwrotnicami z odłączonymi drążkami kierowniczymi i cisza.

Dzwięki dochodzą na 95% z okolic magla/tłoka/wewnętrznych końcówek drążków.

Nie rozbierałem magla, nie wiem dokładnie jak ten tłok się przesuwa, stąd moje pytanie czy warto tam coś smarować.

Hudy możesz mieć racje z ciężko pracującymi wewnętrznymi końcówkami drążka i z tarciem tłoka. Na dniach postaram się tam zajrzeć.

elbula
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 621
Rejestracja: 12 lis 2012, 23:22
Lokalizacja: prochowice

Post autor: elbula » 15 lut 2015, 22:09

PieterB pisze:No z tego co wiem to nic tam nie powinno się napychać znaczy smarować.
Obrazek

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 15 lut 2015, 22:48

Łukasz jedyne miejsce gdzie może coś wydawać dzięki to połączenie tego tłoka od przekładni kierowniczej z drążkami kierowniczymi. Naprawdę jeśli nie hałasują końcówki drążka i inne łączniki to pozostaje sama przekładnia. Pod osłonę nic nie dawaj tylko ją wymień bo jak dostanie się syf to może uszkodzić samą przekładnię. Wymiana zajmuje może z godzinę bo sam to robiłem tu masz opis: https://audi80.pl/b4-1z-wymiana-gumo ... t37059.htm
Tomek ten smar pewnie jest do listwy zębatej która jest wewnątrz przekładni a samego tłoka nie ma po co smarować. To tak jak byś smarował tłok amortyzatora.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 16 lut 2015, 07:19

hudy pisze:Tomek ten smar pewnie jest do listwy zębatej która jest wewnątrz przekładni
nio, nawet pisze że to smar do przekładni

_razor_
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 01 wrz 2014, 09:33

Post autor: _razor_ » 16 lut 2015, 10:10

Mi trzeszczały nowe końcówki drążków to pojechałem do apteki, kupiłem strzykawkę z igłą. Do strzykawki nalałem oleju i przebijając igłą gumę, wstrzyknąłem oleju. Jeżdżę tak już długo i guma jest cała, luzu nie ma i jest cisza ( Filozofom którzy powiedzą że zaraz guma uszkodzi się dziękuję ). Problem mam z zawieszką bo coś gdzieś mi puka ale za miesiąc mam przegląd to się dowiem ;)

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 16 lut 2015, 10:32

A co ma się niby uszkodzić od igły? A co do pukania to albo się dowiesz albo nie bo na diagnostyce niestety nie zawsze wszystko wychodzi.

Awatar użytkownika
dyras
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 504
Rejestracja: 02 lis 2008, 15:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: dyras » 16 lut 2015, 19:49

Po pracy zajrzałem pod machę, ale ciasno, ciemno, zimno, nakręciłem film i zamknąłem garaż :)

Trzeszczy tylko przy zmianie kierunku kręcenia kierownicą, koła odprężają, drążki napinają się w druga stronę i słychać ten dźwięk

PS: to białe to smar, którym próbowałem lać po drążkach :)

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 16 lut 2015, 21:17

Faktycznie zgrzyta jak drzwi od stodoły <ok> Jeśli nie hałasuje to połączenie które nasmarowałeś to zostaje sama maglownica ale nawalenie smaru pod osłonę nic ci nie da. trzeba było by ją wyjąć i oddać do regeneracji.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Amortyzatory i sprężyny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl